האי טנריף, שנמצא סמוך לחופי מרוקו בארכיפלג הגדול של האיים הקנריים מדרום לספרד, מאפשר הזדמנות נדירה ליהנות משמש חמימה גם כשישראל נמצאת עמוק בתוך החורף. לצד ביקור באתרי טבע מרשימים, כגון הר הגעש טיידה ושמורת הטבע אנאגה, מציע האי אפשרות להירגע בסגנון בטן-גב, לבלות באטרקציות ימיות על חופי האוקיינוס האטלנטי ולבקר בפארק המים "סיאם", שנחשב לגדול באירופה.
באי מתגוררים קצת יותר ממיליון תושבים, ומדי שנה מגיעים אליו כ-6 מיליון תיירים, בעיקר מבריטניה, גרמניה, רוסיה ומדינות סקנדינביה. בין האורחים המסקרנים ביותר שהגיעו לאי בתחילת שנות ה-60, כפי שמעידים התושבים המקומיים בכל הזדמנות, היו חברי להקה אלמונית מבריטניה בשם החיפושיות. במאי 1963 יצאו פול, ג'ורג' ורינגו לטיול באי כדי לכתוב שירים חדשים ולקבל השראה. כשהגיעו לעיר הנופש פוארטו דה לה קרוז ביקשו השלושה לעלות על הבמה ולהופיע, אך למרבה התדהמה הם סורבו. כמה חודשים מאוחר יותר, אחרי שחזרו לבריטניה והוציאו את אלבומם הראשון, החלה באופן רשמי תופעת הביטלמניה ברחבי העולם.
6 צפייה בגלריה
טיול בטנריף
טיול בטנריף
טנריף מהים. ברקע הר הגעש טיידה
(צילום: איתי בלומנטל)
6 צפייה בגלריה
טיול בטנריף
טיול בטנריף
חוף הים
(צילום: איתי בלומנטל)
כמו באיים רבים הנהנים מקרני השמש ברחבי העולם, גם בטנריף ניתן להתנסות באטרקציות ימיות רבות, שכוללות אופנועי ים ומצנחי רחיפה שמחוברים לסירות. אחד הבילויים הפופולריים ביותר באי הוא שיט ביאכטה ללב ים, לצורך מפגש עם דולפינים או דיג שמסתיים בצלחת. באי אפשר לקחת שיעורי גלישה, צלילה ורחיפה מראש מצוק. שיט ביאכטה עולה בממוצע כ-15 אירו לאדם.
6 צפייה בגלריה
טיול בטנריף
טיול בטנריף
ואז נשלפו החכות
(צילום: איתי בלומנטל)
בטנריף ניתן למצוא מבחר גדול של יינות מקומיים ברמה גבוהה, בין היתר בגלל זני הגפנים שגדלים באדמת האי הגעשית שמלאה במינרלים טבעיים רבים. אחת המנות המסורתיות והאהובות בטנריף כוללת צלי של בשר ארנבת המוגש לצד תפוחי אדמה אפויים. המסעדות באי מגישות כמובן גם פירות ים ודגים. מנת פתיחה מסורתית ברוב המסעדות היא תפוחי אדמה אפויים, כשלצידם לחם טרי עם ממרח גבינת פפריקה ומלח גס. הקינוח שמוגש כמעט בכל מקום, בדומה למלבי הישראלי, הוא פנקוטה שמעליה רוטב שדומה למייפל.
אחד המקומות המרתקים ביותר באי הוא ללא ספק הר הגעש הפעיל טיידה, שמעטר את סמל האצולה המקומי כשהוא יורק להבה של אש. ההר, שמתנוסס לגובה של 3,718 מטרים מעל פני הקרקע, נחשב למקום הגבוה ביותר בספרד ולהר הגעש השלישי בגובהו בעולם. הדרך לראש ההר עוברת בתוך הפארק הלאומי טיידה, שהפך בשנת 2007 לאתר מורשת עולמי של אונסק"ו.

6 צפייה בגלריה
טיול בטנריף
טיול בטנריף
העננים שרואים מפסגת ההר
(צילום: איתי בלומנטל)
הפארק, שהכניסה אליו אינה עולה כסף, נחשב לאחד הפארקים הלאומיים המתוירים ביותר בעולם. לראש ההר ניתן לעלות באמצעות רכבל, כך שבהתאם לתנאי מזג האוויר המסלול חולף בין עננים וחושף נופים עוצרי נשימה. את 200 המטרים האחרונים עד ללוע ניתן לצעוד רגלית, באישור מראש עם מדריך. מחיר רכבל למבוגר: 33 אירו ו-13.5 אירו לילד עד גיל 13.
בחלקה הצפוני של העיר נמצאת שמורת הטבע אנאגה (Anaga), שכוללת מסלולי טיולים עוצרי נשימה בתוך יער גשם עתיק מהאגדות. בין עצי דרקון עתיקים שמאפיינים את האיים הקנריים ניתן לצאת לטיולים רגליים יומיים, טיולים בני כמה שעות וגם רכיבת אופניים על כבישי האספלט. על עצי השמורה אפשר להבחין בבעלי כנף רבים, חרקים ועכבישים. עם ההגעה לאזור צונחות הטמפרטורות בבת אחת, כך שמומלץ מאוד ללבוש בהתאם. במרכז השמורה אף קיים מסלול מעגלי מונגש לבעלי מוגבלויות ולנעים בכיסא גלגלים, שאורך כחמש שעות ועובר בין עצי דפנה עתיקים בני מאות שנים.
6 צפייה בגלריה
טיול בטנריף
טיול בטנריף
טיול ביער הגשם אנאגה
(צילום: איתי בלומנטל)
6 צפייה בגלריה
טיול בטנריף
טיול בטנריף
עץ "דרקון אלף השנים" סמוך לכנסיית סנט מרקוס בעיירה איקוד דה לוס וינוס. למרות מקומיים שטוענים כי הוא בן 2000 שנה, נוטים להאמין שהוא בן כ-500
(צילום: איתי בלומנטל)
לאחר טיול באתרי הטבע, הקהל הישראלי ישמח לגלות שבטנריף אפשר גם לעשות שופינג במחירים שרחוקים ממחירי אירופה הקלאסית. מוצרי הלבשה ואלכוהול זולים כאן בהרבה. באי פזורים 60 מרכזים מסחריים, שבהם מותגים בינלאומיים במחירים נמוכים מבארץ. אחד הקניונים הגדולים באי הוא קניון "סיאם", שנמצא בעיר אדחה שבדרום האי.
סמוך אליו נמצאת אחת האטרקציות המרכזיות והמתוירות ביותר בטנריף - פארק המים "סיאם". זהו פארק המים הגדול באירופה, שנבנה בסגנון תאילנדי בהשראת ממלכת סיאם העתיקה. בתוך המתחם ניתן למצוא מגוון גדול של מגלשות מים, מתקני אבובים, מתקני אקסטרים, חוף ים מלאכותי ובריכות גלים למבוגרים וילדים. אחת המגלשות המפורסמות בפארק היא מגלשה תלולה, שבסיומה עוברים בתוך אקווריום עם דגים ודולפינים.
ברוכים הבאים לפארק המים "סיאם":
באזור הילדים ישנו מתחם שכולל מגדלים עם גשרים מתנדנדים ורשתות, מפלי מים ומזרקות שמתאימים לקטנים. הפארק מושלם למשפחות וילדים, אך גם זוגות יוכלו למצוא בו פינה של רוגע ורומנטיקה. מחיר כניסה: 38 אירו למבוגר, 26 אירו לילד בגילי 11-3. בפארק המים ישנה מסעדה, שבה ניתן לבחור מגוון של ארוחות צהריים במחירים שנעים בין 12 ל-15 אירו לאדם.
אז איך מגיעים לטנריף? ישראייר מפעילה טיסה שבועית לטנריף בכל יום שלישי. חברת התעופה הישראלית כמעט שביטלה את טיסותיה הישירות מנמל התעופה בן גוריון לטנריף בעקבות קרקוע מטוסי הבואינג 737 MAX ברחבי העולם, עם גילוי התקלה העולמית במחשב הטיסה. מטוס בואינג 737 MAX8 שנשכר במיוחד מחברת תעופה צ'כית אילץ את ישראייר למצוא פתרון יצירתי שישאיר בחיים את אחד היעדים המגוונים באירופה.
טיסה שארכה 7 שעות עם מטוס ה-MAX אורכת כיום 8 שעות וחצי, בגלל הצורך לבצע עצירת ביניים בברצלונה כדי לתדלק את מטוס האיירבוס A320. בישראייר הסבירו כי בגלל האפשרויות הרבות שהאי מציע לישראלים, הוחלט להתמודד עם הקשיים ולהשאיר את הקו בחיים, בתקווה שמטוסי ה-MAX יוכלו בקרוב להמריא שוב ולקצר את זמן הטיסה.
ישראייר משווקת גם חבילות נופש וטיולים מאורגנים לטנריף. בצפון האי ניתן להזמין חבילת נופש (טיסות והעברות) בסכום של 830 דולר לאדם במלון 4 כוכבים. בדרום האי המחירים נעים סביב 1,000 דולר לאדם במלון 4 כוכבים, 1,150 לאדם במלון חמישה כוכבים ו-1,300 דולר לאדם במלון דה-לוקס. טיול מאורגן ל-7 לילות על בסיס חצי פנסיון ועם מדריך צמוד עולה החל מ-849 דולר לאדם.
הכותב היה אורח של ישראייר ולשכת התיירות של טנריף