לונדון היא ״עיר״ בקנה מידה של ארץ קטנה, ועם כמות תושבים שגדולה ממדינת ישראל כולה. ברחבי לונדון כמות בלתי נתפסת כמעט של אטרקציות, שכונות ואזורים (מעטים המקומיים שמכירים באמת את כל לונדון), והמון המון תרבות והיסטוריה.
1 צפייה בגלריה
לונדון
לונדון
לטייל בלונדון בלי לצאת מהבית
(צילום: shutterstock)
לכבוד תקופת ההסתגרות שנכפתה עלינו, אספתי עבורכם כמה סרטים וסרטונים שיאפשרו לכם ״לטייל״ בלונדון מבלי לקום מהספה, ולהכיר קצת יותר טוב את אחת מהערים המרתקות והאינסופיות בעולם.

דוקומנטרי / תעודה

מטרופוליס: לונדון - Metropolis: London
סדרת התעודה ״מטרופוליס״ עוסקת בערים הגדולות והחשובות בעולם, וכיצד הן גדלו והגיעו למה שהן כיום. בפרק על לונדון, תקבלו תקציר של ההיסטוריה הלונדונית - מכפר הדייגים הרומאי לונדיניום, דרך בירת האימפריה הבריטית הגדולה ועד לעיר העולם המודרנית, שהפכה לבירת תיירות ועסקים בינלאומית.
הגשרים שבנו את לונדון - The Bridges That Built London
רובנו פשוט חוצים אותם, אחרים עוצרים ומתפעלים מהיופי שלהם, אך מעטים ממש מתעניינים בהיסטוריה שלהם. בלונדון, יש כיום 33 גשרים החוצים את נהר התמזה, ומחברים את הצד הצפוני של העיר לצד הדרומי. לכל גשר סיפור והיסטוריה משלו. הגשרים הם חלק ממה שהפך את לונדון למה שהיא כיום - מהגשר הראשון שהקימו הרומאים, ועד לגשר המילניום.
הסודות של לונדון התת-קרקעית - Secrets of Underground London
מתחת לעיר השוקקת שכולנו מכירים, ישנה מערכת מורכבת של עולמות תת-קרקעיים. חלקם תוכננו כדי לשנע אנשים (הרכבת התחתית), דואר או ביוב, בעוד אחרים שימשו כבונקרים במלחמת העולם השנייה, מקום שבו עשירי לונדון יכלו לאכסן פריטי יוקרה וכסף בימים קשים, ואפילו מקומות קבורה המוניים. צאו למסע בלונדון התת-קרקעית.
הסודות של המטבח המלכותי – Secrets of The Royal Kitchen
גרהם ניובולד, שהיה השף של משפחת המלוכה במהלך ההפלגות והמסעות שלהם מסביב לעולם, מספק הצצה להעדפות של בני משפחת המלוכה. בין היתר, הוא מתאר את המאכלים שאכלו לעתים במדינות אקזוטיות, הדרך שבה אוכל צריך להיות מוכן כשאתה מבשל למנהיגי העולם, הכללים, ההעדפות הקולינריות של המלכה אליזבת' השנייה, וסיפורים מעניינים מאחורי האוכל שהוגש באירועים חשובים במהלך ההיסטוריה.
הצצה לחיים של המאיון העליון בלונדון – How The Top 1% Live in London
ג'ובריל אגורו, נולד בלונדון אבל הספיק לטייל ולצלם סרטים דוקומנטריים בכל העולם - מאסיה ועד לדרום אמריקה. בפרק הזה, הוא מציג כמה מהמקומות האהובים במיוחד על המאיון העליון שחיים בלונדון, כשבתכלס בחלק (חלק, כן?) מהם לא כ-זה יקר, ותוכלו לבלות בהם בעצמכם.
השריפה הגדולה של לונדון: הסיפור שלא סופר National Geographic Great Fire of London: - The Untold Story
השריפה הגדולה של 1666, שהחלה בביתו של האופה המלכותי תומאס פרינור, שינתה את לונדון לנצח (ובדיעבד, כנראה שיותר הועילה לעיר מאשר הסבה לה נזק). אך ישנם עוד כמה סיפורים שקשורים בשריפה שלא כולם מכירים, כולל התגובה המוגזמת של חלק מתושבי העיר, שהיו משוכנעים שהשריפה היא מזימה של מהגרים זרים.
הית׳רו: נמל התעופה העמוס בבריטניה – Heathrow: Britain’s Busiest Airport
מיני-סדרת דוקו בת שלושה פרקים, שעוסקת באחורי הקלעים של נמל התעופה העמוס באירופה ואחד מהעמוסים והגדולים בעולם, הגדול מבין שישה נמלי תעופה בינלאומיים המשרתים את לונדון – הית׳רו. הסדרה מספקת הצצה לכמה דברים מעניינים, כולל הסחורה ההזויה שעוברת בנמל, אנשי המקצוע השונים שמתפעלים אותו, תקלות ומקרים מיוחדים, והדרכים לנהל באופן יעיל מקום כזה עצום ובעל חשיבות.
איך להפוך למסעדה (המזוייפת) מספר 1 בטריפאדוויזר – How to Become TripAdvisor’s #1 Fake Restaurant
ניסוי קורע שעשה לונדוני בשם אובן בטלר: הוא העלה לאתר טריפאדוויזר, ״מסעדה״ במיקום סודי (שלא באמת קיימת) בדרום לונדון, הפגיז את האתר בביקורות מהללות (ומזויפות), בנה תפריט שמבוסס על מצבי רוח (moods) במקום תפריט קלאסי, צילם צילומים מושקעים של ה״מנות״ מחומרים כמו קצף גילוח וחומרי ניקוי, והצליח להגיע למקום הראשון (!) בטריפאדוויזר.
אחר כך, הוא עלה ל"שלב הבא" עם התרמית שלו, והחליט לעשות "ארוחת הרצה" שבה הוא הגיש למבקרי מסעדות נחשבים מנות קפואות מהסופר. חובת צפייה!

מדריכי טיולים

להיות תייר מקומי בלונדון – Be a Local London Tourist
הנה מדריך וידאו שכולל מקומות שהם קצת יותר ״למתקדמי לונדון״, מאשר המקומות הידועים שכולם מכירים.
לונדון, יכולה לחדש גם למי שמבקרים בה בפעם העשירית (ואפילו אנחנו, המקומיים, לא מפסיקים לגלות בה כל הזמן מקומות חדשים ושכונות מגניבות), וההמלצה שלי היא תמיד לשאול את המקומיים כאן איפה אנחנו אוהבים להסתובב.
מדריך ג׳ולז להיסטוריה של לונדון – Joolz Guides – London History Walks
ג׳וליאן מקדונל, הוא מדריך טיולים עם התמחות בהיסטוריה של לונדון. יש לו כמות כמעט בלתי נתפסת של סרטונים שווים, שבהם הוא יוצא בכל פעם לשכונה אחרת בלונדון ולוקח אתכם לסיור בעקבות ההיסטוריה שלה.
בנוסף, הוא גם מחזיק באוסף של סרטונים שווים על אזורים שונים בלונדון, אז לכם נשאר פשוט לצלול יחד איתו ולהכיר לעומק את ההיסטוריה של לונדון. מכיוון שקשה לבחור רק סרטון אחד שלו, בחרתי כאן את הסרטון שכנראה יהיה הכי שימושי לכם – עשרת האטרקציות המובילות בלונדון שאפשר להיכנס אליהן עם הלונדון פאס.
גני קיו ב-4K – Kew Gardens - 4K
בואו לסיבוב בגני קיו, הגנים הבוטניים המפורסמים והגדולים בעולם, שכוללים בין השאר גם את אוסף הצמחייה הגדול בעולם. הסרטון המרהיב הזה (באיכות 4K) יאפשר לכם הצצה קצרה לגנים ולאטרקציות השונות בתחומי הפארק, למשל מסלול ההליכה בין צמרות העצים או הפגודה הגדולה.
מדריך לסופשבוע בלונדון – London Travel Guide: Weekends in London
הצטרפו לבלוגר הטיולים אלן סו, למסע בלונדון המודרנית והקוסמופוליטית הכולל בתוכו כמה מסעדות טובות, מוזיאונים, ברים ואתרים נבחרים בעיר.
עשר אטרקציות בלונדון עם הילדים – Top 10 Things To Do in London For Kids
ריכוז של עשר אטרקציות בתחומים שונים שאפשר לבקר בהן עם ילדים או בני נוער – מספינת המלחמה HMS Belfast ועד לאקווריום Sea Life, הסרטון הזה עשויי לעניין מבוגרים וצעירים כאחד.
לונדון: היסטורית ודינאמית – London: Historic and Dynamic
מדריך וידאו בעל אופי "קלאסי" משהו, אבל עם צילומים והסברים טובים, שמתאים מאוד למי שמחפשים להכיר את הא”ב שיש ללונדון להציע. בעיקר, אגב, מבחינת אתרים היסטוריים, אבל הוא מספק גם טעימה מהצדדים היותר מודרניים של העיר.
עומר זולל את לונדון – Omer Hungry in London
״עומר זולל את לונדון״, היא סדרת סרטונים שבכל אחד מהם אני יוצא למסע בשוק או שכונה מגניבה בעיר, וזולל את מה שיש להם להציע. עד עכשיו יצאו ארבעה פרקים מלאים, ועוד כמה סרטונים קצרים, אותם תוכלו למצוא כאן. הנה, למשל, הפרק על שכונת בריקסטון האפרו-קריבית והצבעונית בדרום לונדון.
עומר לוגסי מתגורר בלונדון ומדריך את סיורי האוכל ואומנות הרחוב, ״רעבים בלונדון״. באתר שלו - ״לונדוניסט״ תמצאו מגוון של מאמרים, טיפים, מפות והמלצות שוות על לונדון.