צ'רלי האמרטון, צעיר בן 25 מבריטניה, טייל ברחבי העולם עם חמוס המחמד שלו שעונה לשם בנדיט. לא מדובר בסתם עוד סיפור ידידות שגרתי בין אדם לחמוס, אלא במסע רוחני של ממש. האמרטון יצא עם בנדיט לדרך בפברואר 2018 לאחר שבמהלך שנה אחת קשה איבד את אמו, אמו המאמצת והחבר הכי טוב שלו. "התגברתי על הרצון לשים קץ לחיי", סיפר בשיחה עם אתר ה"אינסיידר" האמריקני.
צ'רלי ובנדיט במהלך המסע

האמרטון ובנדיט ביקרו בשלל מדינות ויעדים, בהם צרפת, גרמניה, איטליה, הולנד, נורווגיה, שבדיה, המזרח התיכון, החוג הארקטי ובריטניה. הוא תיעד את ההרפתקאות שלהם בפייסבוק ובעמוד האינסטגרם שלו.
"בנדיט זכה לאהבה בכל העולם", סיפר, "לפעמים טעו וחשבו שהוא עכברוש, מה שקצת פגע ברגשותיו, אבל הוא התגבר על כך במהרה". האמרטון הוסיף כי הביקור בחוג הארקטי היה משוגע, אבל המקום שבנדיט הכי אהב היה "קובנט גרדן" בלונדון.
והנה הם יחד גם בוותיקן

"בקושי יכלנו לזוז מרוב אנשים שהתעניינו, בירכו וצילמו", סיפר על התגובות לאורך הדרך, "מעולם לא הצגתי אותו לראווה, הוא לא היה תוספת או אמצעי לנפח את האגו שלי. הוא היה חבר, ואם הלכתי איתו, אז הלכתי עם חבר". האמרטון אף כתב ספר בשם "לפני ההרפתקאות שלנו" על המסע שעבר עם בנדיט.
צ'רלי והספר שכתב

"תחילה הוא היה חיית מחמד", סיפר על הימים שקדמו למסע, "אבל כשהבריאות הנפשית שלי יצאה משליטה, המחשבה על הצורך לטפל בו עצרה אותו מלשים קץ לחיי בכמה הזדמנויות. כשהתחלנו ללכת יחד, ולאחר מכן לטפס יחד על הרים, נוצר בינינו קשר מטורף". למרבה הצער בנדיט מת שבוע לאחר שהשניים חזרו מהמסע.
האמרטון מרצה בימים אלה בפני תלמידים בבריטניה בנושא בריאות הנפש. "אני משפיע על אנשים להתחבר לכוחות הפנימיים שלהם ולתכונות החיוביות שלהם", סיפר.
הצעיר הבריטי הצהיר כי לעולם לא ישכח את המסע עם בנדיט. "היינו בלתי נפרדים", סיכם. "הייתי יכול ללכת איתו ללא רצועה והוא היה נשאר לצדי, הייתי יכול להשאיר את הדלת פתוחה והוא לא היה בורח. הוא היה החבר הכי טוב שלי. היינו צוות והגיע לו לראות את העולם שאני רציתי לראות".