4 צפייה בגלריה
מסיבת פול מון טיפוסית בקופנגן
מסיבת פול מון טיפוסית בקופנגן
מסיבת פול מון טיפוסית בקופנגן
(צילום: shutterstock)
במשך עשרות שנים מסיבות הפול מון (ירח מלא) בקופנגן נחשבו לגדולות ביותר בדרום אסיה עם עשרות אלפי משתתפים מכל רחבי העולם. התפרצות מגיפת הקורונה וההגבלות הנלוות פגעו באופן קשה בענף התיירות, אזורי הנופש בממלכה התרוקנו במהרה והממשל התאילנדי אסר על קיום אירועים חברתיים והתקהלויות.
שינוי הכיוון הראשון חל ביולי 2021, אז החלו התאילנדים לעבוד על תוכניות לשיקום התיירות, ובמאי 2022 הוסרו רוב המגבלות לכניסת תיירים – ואז גם ניתן אישור לשוב ולחגוג את מסיבות הפול מון בקופנגן.
בימים שלפני מילוא הירח האי מתעורר לחיים, בבתי המלון ובריזורטים החדרים אוזלים במהירות והמחירים עולים בהתאם. המעבורות הגדולות מתמלאות וסירות המירוץ מפליגות הלוך ושוב, מביאות עימן נופשים רבים.
המסעדות ודוכני האוכל המקומי בשווקים עובדים סביב השעון, הכבישים עמוסים ברוכבי קטנועים וכך גם חדרי המיון והמרפאות. האי כולו בהתרגשות ובהכנות לקראת האירוע, במיוחד לאחר השנתיים הקשות שעברו על המקומיים.

בחזרה לפעם הראשונה

את מסיבת החוף האגדית הכרתי לראשונה בשנת 2005 לגמרי במקרה. במהלך ירח הדבש הגענו לקופנגן בדיוק בתקופה שבה חגגו את הפול מון, מסיבה שכמותה מעולם לא חוויתי. החל משעות החשיכה, עשרות אלפי משתתפים הציפו את רחובות האד-רין (Haad Rin) ומשם לרצועת החוף, צבועים בצבעי פנים פלורוסנטים, לבושים בבגדים זוהרים או בתחפושות שונות ומגוונות וכמובן עם מצב רוח טוב.
בעלי העסקים המקומיים הקימו לאורך החוף דוכני שתייה ומזון, הברים מסביב הציבו עמדות די ג'יי ובקו המים בין החוגגים לסירות הלונג טייל, כתובות אש מרשימות. בכל פיסת חוף עמדו להטוטני אש וסביבם קהל משולהב. החגיגות נמשכו ללא הפסקה עד אור הבוקר גם בחלקים נוספים ברחבי האי.
לאורך השנים הזיכרונות מהמסיבה דהו במקצת ונמהלו בסיפורים מחוויותיהם של אחרים. הרצון לשוב ולחגוג באירוע האייקוני בער בי, אבל הפכנו להורים לחמישה ילדים, ולא הייתי בטוחה שמסיבת חוף של עשרות אלפי צעירים עם אלכוהול ומוזיקה רועשת היא דבר שראוי שהילדים ייחשפו אליו.
השנה חלה תפנית. קצת לפני החזרה ללימודים ואחרי חופשת קיץ נפלאה בישראל, החלטנו לברוח מהגשמים בדרום מערב תאילנד וליהנות ממספר ימים של מזג אוויר שמשי וים שקט בחופים הלבנים של קופנגן. התאריך נפל על מסיבת הפול מון של חודש אוגוסט וככל שחקרתי יותר הבנתי שהמסיבה יכולה להיות חוויה נפלאה גם עבור הילדים, כל עוד מתכוננים אליה נכון.
4 צפייה בגלריה
הילדים של אליה מתכוננים למסיבה
הילדים של אליה מתכוננים למסיבה
הילדים של אליה (בני 4, 6, 14 ו-16) מתכוננים למסיבה
(צילום" אליה וינברג)
4 צפייה בגלריה
אליה עם בנותיה
אליה עם בנותיה
אליה עם בנותיה
הגענו מוקדם לאזור האד-רין, קצת לפני השקיעה. ברקע כבר ניתן היה לשמוע קולות מוזיקה רמים מכיוון הים וברחובות מסביב פזורות עמדות לציורי גוף, דוכני בגדים ורוכלים שמציעים אביזרי תאורה לבישים, אז אחרי שהתאמנו את "קוד הלבוש" למסיבה, ירדנו אל החוף.
לשמחתי, המתחם לא היה עמוס במיוחד וכמונו הגיעו משפחות נוספות עם ילדים בגילאים שונים. טיילנו לאורך החוף בין מופעי אש מרהיבים ולהטוטנים וירטואוזים, הילדים הצטרפו למעגלי הריקודים שנוצרו באופן ספונטני ולאחר מכן מילאו מצברים בדוכני האוכל הרבים שהציעו בעיקר פיצה אישית, בורגר או שניצל בלחמניה וכמובן חמגשיות של מוקפצים תאילנדים.
בשמונה בערב הירח המלא זרח בשיא תפארתו והחוף היה מלא במשפחות. הילדים רצו בין עמדות הדי ג'יי השונות, נהנו מהאטרקציות ולקחו חלק בפעילויות כמו משחק הריקוד לימבו וקפיצה בחבל.
דוכני השתייה עמוסי ה"באקטים" (דליים של בקבוקי אלכוהול ושתייה קלה להכנת קוקטיילים) המתינו ללקוחות הבוגרים ובינתיים הציעו מיצים קרים, שייקים ושתייה תוססת לילדים.
לקראת השעה עשר החלו קבוצות גדולות של חוגגים לנהור אל החוף, מוזיקת הפופ הקלילה התחלפה במוזיקה אלקטרונית וזה היה הסימן שהגיע הזמן של הגדולים לחגוג ושל הילדים לפרוש למיטתם.
4 צפייה בגלריה
אליה וינברג במסיבת הפול מון
אליה וינברג במסיבת הפול מון
אליה וינברג במסיבת הפול מון

מה חשוב לדעת על המסיבה?

מסיבת הפולמון מתקיימת פעם בחודש, בירח מלא. התאריכים עד סוף 2022: יום שבת, 10 בספטמבר, יום שלישי, 11 באוקטובר, יום שלישי, 8 בנובמבר ויום חמישי, 8 בדצמבר.
את המלון מומלץ להזמין כמה חודשים מראש, רוב המלונות דורשים הזמנה של שלושה לילות לפחות.
לחוגגים מומלץ ללון באזור האד-רין כדי לחסוך את הנסיעה המסוכנת עם הטנדר המקומי (סונגטאו). הכביש להאד-רין תלול ומפותל, הנהגים מעמיסים נוסעים עד אפס מקום ונוהגים במהירות גבוהה.
אם בכל זאת לנים באזור אחר של האי, צריך להגיע לטונג סאלה Thong Sala ומשם לקחת סונגטאו לרצועת החוף.

כמה זה עולה? הסעה מטונג סאלה להאד-רין – 15 שקל לאדם. כניסה למסיבה – 20 שקל לאדם (מי ששוהה בהאד-רין לא צריך לשלם דמי כניסה). ציור גוף – 30 שקל. אביזרי תאורה שונים אצל הרוכלים בחוף – 20-10 שקל. שתייה קלה כשלושה שקלים. אוכל בדוכנים – 10-6 שקלים. באקט – 40-30 שקל.
האקלים בקופנגן טרופי וניתן לחלק את השנה לשלוש עונות: העונה הקרירה מתחילת דצמבר ועד מרץ מתאפיינת במזג אוויר נוח, לחות נמוכה ומעט ממטרים. בעונה החמה, החל מחודש אפריל ועד אוקטובר, הטמפרטורות עולות וכך גם אחוזי הלחות. העונה הגשומה קצרה יחסית, נמשכת כחודשיים ומתאפיינת בגשמים מרובים והצפות.
אתם מוזמנים לבקר בבלוג של אליה Lost in Thailand.