כמה עולה לטייל בדובאי?
טיסות לדובאי לא חסר. ישראייר, שהייתה החלוצה מבין החברות הישראליות, מטיסה כיום ארבע פעמים ביום, לצד ארקיע ואל על עם טיסות יומיות גם כן וחברת הלואו קוסט מהאמירויות פליי דובאי שמתחרה על הקו הזה גם כן. רק שימו לב שכל הטסים לדובאי צריכים לרכוש ויזה דרך חברת התעופה בעלות של 90 דולרים, עד שנושא הוויזות יוסדר סופית בין המדינות ואז לא צפוי לעלות כסף.
30 צפייה בגלריה
דובאי
דובאי
דובאי: כמה באמת עולה לטייל כאן?
(צילום: shutterstock)
כדי להיכנס לדובאי צריך להציג בדיקת קורונה שנעשתה בישראל, דבר שדורש תשלום נוסף, ועם הנחיתה בשדה התעופה יש דרישה לבצע בדיקה נוספת. הבדיקה הפשוטה, שתוצאותיה מתקבלות בתוך 24-48 שעות מתבצעת לרוב ללא תשלום. אם תרצו לקבל את התוצאות מוקדם יותר (4-10 שעות) תצטרכו לשלם כ-150 דירהם (כ-138 שקלים). לפי ההנחיות הרשמיות של משרד הבריאות בדובאי, אסור לצאת מהמלון עד שמתקבלת תוצאה שלילית של הבדיקה.
בדובאי שומרים בקפדנות על כללי הקורונה – גם על שמירת מרחק של שני מטרים בין אנשים, ובעיקר על עטיית מסכות. המדריך שליווה אותנו, מטעם סוכנות הנסיעות "שארף", סיפר שהמשטרה המקומית נותנת קנסות על אי עטיית מסכות מבלי להזהיר מראש, ושהקנסות גבוהים מאוד.
כמה עולה לטייל בדובאי?
דובאי נחשבת לאחת הערים המתקדמות בעולם, אבל אי אפשר לבנות על טיול שלם בעיר על בסיס רשתות אינטרנט אלחוטיות. לא בכל מקום יש אפשרות להתחבר, וחלק מהרשתות קצת מקרטעות. לכן, כדאי להגיע מראש עם חבילת גלישה או לרכוש כרטיס סים מקומי. שימו לב, מאוד קשה לערוך שיחות וידיאו בדובאי באמצעות אפליקציות וואטסאפ או טלגרם, במיוחד אם אתם מתבססים על רשת אלחוטית חינמית.
לפניכם מחירי החבילות המרכזיות שמוצעות לתיירים בשדה התעופה:
כמה עולה לטייל בדובאי?
ניתן לרכוש את הסים המקומי גם בחנויות השונות של רשתות התקשורת, אך יש לציין שאתם תיירים, כדי שתקבלו את החבילות המתאימות שמותר למכור לכם.
כמה עולה לטייל בדובאי?
אחת השאלות שהעסיקו רבות את הישראלים בימים האחרונים, בכל הקשור לדובאי, היא כמה עולה פחית קולה. שמועות שעלו לאחרונה טענו שפחית קולה במרכז העיר עולה 20 שקלים, אבל אחרי כמה ימים של שוטטות בדובאי, אפשר לומר שלא צריך למשכן כלייה או להיפרד מ-20 שקלים, בשביל לשתות קולה קרה.
בלא מעט בתי קפה בקניונים בעיר, כולל קניון דובאי היוקרתי, אפשר למצוא בקבוקי שתייה קלה קרים של 330 מ"ל בעלות של 6-8 דירהם (5-7 שקלים). אם תיכנסו לסופרים המקומיים המחירים יירדו משמעותית – פחית קולה תעלה בסביבות שני שקלים, בקבוק קטן מהמקרר יעלה פחות משלושה שקלים ובקבוק של 2.25 ליטרים עולה פחות משמונה שקלים.
30 צפייה בגלריה
לא חייבת להיות יקרה כל כך
לא חייבת להיות יקרה כל כך
לא חייבת להיות יקרה כל כך
(צילום: shutterstock)
גם בסיור באטרקציות השונות המחירים לא מגיעים לרוב לשמועות שהופצו. כך למשל, ב"גנים המופלאים" קנינו קולה בכשבעה שקלים, באקווריום בקבוק שתייה קלה עלה כחמישה שקלים ואילו במרומי בורג' חליפה אפשר למצוא פחית קולה בכ-6 שקלים.
אבל אפשר למצוא קולה במחירים מופרכים. במיני בר של אחד המלונות שישנתי בו המחיר הגיע לכ-26 שקלים (30 דירהם), במזנון של תיאטרון "לה פרל" ביקשו בסביבות כ-18 שקלים, ואם תלכו אל חנויות האוכל בשדה התעופה יבקשו מכם 16 שקלים בשביל בקבוק שתייה קלה. אפרופו שדה התעופה, אם אתם צמאים לכו אל חנויות הדיוטי פרי הרשמיות, אלה עם השלטים האדומים, במקררים שם תמצאו בקבוק קוקה קולה קר בארבעה דירהם בלבד שהם שווים לכארבעה שקלים (פחות מרבע מחיר בחנויות האוכל).
אם אתם יותר טיפוס של בירות – בסופרים המקומיים ניתן לרכוש בקבוקי בירה במחיר ממוצע של שבעה שקלים לבקבוק. בברים ובמועדונים שברחבי העיר ובמלונות המחירים קופצים פי שניים ושלושה. שימו לב שלא ניתן לשתות אלכוהול בכל מקום.
התגעגעתם לסטארבאקס?
כמו כמעט בכל עיר מודרנית, גם בדובאי יש לא מעט סניפים של סטארבאקס – בטיילת, בקניונים ובשדה התעופה. שם ניתן למצוא קפה במחירים סבירים יותר – 15-17 שקלים עבור כוס לאטה.
בסיבוב שערכתי בקניון דובאי ראיתי בלא מעט מקומות לאטה בכ-20 שקלים, קפוצ'ינו ב-19 ואספרסו ב-13 שקלים. באזור הישן של דובאי, באחד מבתי הקפה שם, הציעו לאטה גדול ב-19 שקלים וקפוצ'ינו ב-20, באקווריום קפה יעלה כ-14 שקלים. אם תרצו לשתות קפה על גג העולם, בבורג' חליפה, תשלמו 14-18 שקלים.
30 צפייה בגלריה
כמובן שיש כאן סטארבאקס. קניון דובאי
כמובן שיש כאן סטארבאקס. קניון דובאי
כמובן שיש כאן סטארבאקס. קניון דובאי
(צילום: יהונתן בניה)
בין שמונה ל-248 שקלים: מחירי האוכל
כיאה לעיר מתקדמת וחדשנית, בדובאי יש לא מעט מסעדות, כולל כאלה בעלות כוכבי מישלן. אם תרצו למשל לאכול במסעדת "אניגמה" במלון פלאצ'ו ורסצ'ה של השף מנסור ממריאן, שמחזיק בשני כוכבי מישלן, תשלמו כ-280 דירהם לאדם, שהם כ-248 שקלים. וכן, אפשר למצוא פה גם סטייק ב-700 שקלים.
אבל לא חייבים להוציא הרבה כסף על אוכל. אם הולכים למסעדות מקומיות המחירים יורדים משמעותית ולפי המקומיים, שווארמה בדוכנים או במסעדות העממיות תעלה בסביבות שלושה עד שמונה שקלים ל"מנה יפה".
כמה עולה לטייל בדובאי?
לצד חנויות יוקרה מנקרות עיניים אפשר למצוא גם מחירים טובים בדובאי. בגדול המחירים סבירים, ואם יש מבצעים טובים (כמו שיש לארוך חודש דצמבר למשל) יש לא מעט מציאות. גם בלי המבצעים, המחירים לרוב סבירים יחסית לישראל, אבל לא זולים כמו במזרח אירופה.
לשפר את יכולת המיקוח בשווקים
מי שהתגעגע לשווקים של טורקיה - גם בשווקים של דובאי אפשר ואף מומלץ להתמקח עם המוכרים כדי לא ליפול במלכודת תיירים. כשאני הסתובבתי בשוק הבדים ניסו למכור לי תלבושת קנדורה מסורתית ביותר מ-500 דירהם, אבל אחרי התמקחות שילמתי 100 דירהם בלבד. במקרה אחר רכשתי בובה של גמל עבור הילד בכמעט חצי מהמחיר שביקשו בהתחלה. זאת אגב, בניגוד לכל מקום אחר בעיר, שם פחות מומלץ להתמקח.
בנוגע לשוק הזהב, לפי מדריך התיירים שליווה אותנו בסיור, הדרך לחישוב המחיר הראוי היא זו: מחיר קבוע על זהב לפי גרם הוא שמונה עד עשרה דירהם ועוד דירהם על כל שעת עבודה לייצור התכשיט. אי אפשר להתמקח על התשלום של הזהב עצמו, אבל כן אפשר להוריד סכומים יפים מהמחיר על בסיס התשלום על העבודה.
30 צפייה בגלריה
שוק הבדים
שוק הבדים
שוק הבדים
(צילום: יהונתן בניה)
30 צפייה בגלריה
שוק הזהב
שוק הזהב
שוק הזהב
(צילום: יהונתן בניה)
קניון דובאי (Mall of Dubai)
קניון דובאי הוא הקניון הגדול ביותר בעולם, וככזה לוקח זמן רב לעבור את כולו מקצה לקצה בלי לפספס חנות, גם אם לא נכנסים לכל אחת. אם אתם חובבי מותגים בינלאומיים, יש אזור מיוחד בקניון שמוקדש לחנויות כמו שאנל, פראדה ומותגי יוקרה נוספים. אבל המחירים שם בהתאם.
אם מסתובבים ברשתות המוכרות יותר, או ברשתות אחרות, אפשר למצוא מחירים טובים בשביל לא מעט דברים. עם זאת, אנחנו ביקרנו במקום בזמן שבדובאי חגגו את יום העצמאות של איחוד האמירויות עם מבצעים גדולים, וגם במהלך החודש הקרוב צפויים עוד לא מעט ימי מכירות עם מבצעים שווים.
30 צפייה בגלריה
חנויות יוקרה בקניון דובאי
חנויות יוקרה בקניון דובאי
חנויות יוקרה בקניון דובאי
(צילום: יהונתן בניה)
קניון האמירויות (Mall of Emiraits)
מדובר בקניון השני בגודלו בדובאי, וגם הוא מכיל חנויות יוקרה רבות. המחירים פה לא יקרים כמו בקניון דובאי, אבל יש מקומות זולים יותר לקנות בהם. גם כאן הסוד הוא פשוט לחפש ברשתות המוכרות יותר או הפשוטות יותר – שם ניתן למצוא מחירים סבירים יחסית בהשוואה לישראל.
קניון דיארה סיטי סנטר (Deira city center)
לפי המקומיים, אם רוצים לקנות בזול כדאי להגיע לכאן. יש כאן חנויות של מגוון מותגים אהובים (פול אנד בר, h&m, זארה, סטיב מאדן ועוד). בנוסף, במקום נמצא סופר מרקט "Carrefour UAE", מרשת הקמעונות הצרפתית הגדולה "קארפור" (Carrefour), שמשווקת בערך כל דבר העולה על רוחכם ובמחירים זולים יחסית. שימו לב, בדרך כלל בימי שישי נערכים במקום מבצעים מיוחדים, ובכלל לכל אורך דצמבר צפויים ימי מכירות מיוחדים בעיר כאמור.
כמה עולה לטייל בדובאי?
קצת בדומה לישראל או לפחות לגוש דן, בגלל שרוב תושבי דובאי מחזיקים ברכב פרטי התחבורה הציבורית לא מתפתחת מספיק, האוטובוסים פחות נגישים לתיירים וכדי להתנייד בעיר צריך להשתמש במוניות.
מחירי המוניות בעיר יחסית זולים. נסיעה מאי הדקלים לקניון דובאי, נסיעה של כ-40 דקות, עלתה פחות מ-70 שקלים. לשם השוואה, הנסיעה מנתב"ג לבית שלי בלוד עלתה יותר. עם זאת, שימו לב שאתם עולים על מונית רשמית רגילה ולא על רכב מפואר שמשמש כמונית – ואז המחיר יכול לקפוץ פי שניים ויותר. בגלל הקורונה מותר להסיע רק שני נוסעים במונית, וכדי לנסוע יותר אנשים ביחד צריך להזמין מונית גדולה יותר.
30 צפייה בגלריה
דובאי מלמעלה מבניין הבורג' חליפה
דובאי מלמעלה מבניין הבורג' חליפה
המרחקים גדולים - כדאי להתנייד במוניות ו-UBER
(צילום: יהונתן בניה)
אם אתם מחפשים להוזיל עלויות ולשמוע קצת את המקומיים, לכו על UBER. תהיו בטוחים שהנסיעה תהיה יותר מעניינת, ואם תבחרו באופציית הנסיעה המשותפת תוכלו לפגוש עוד תיירים או מקומיים על הדרך - שזה תמיד נחמד.
כמה עולה לטייל בדובאי?
בורג' חליפה
לא צריך להכביר במילים על בורג' חליפה – המגדל הגבוה בעולם. מחירי הכניסה לאתר משתנים בהתאם לשעות העומס של המקום (שגם הן משתנות בהתאם לעונה – שווה לבדוק באתר האינטרנט). כרטיס כניסה לקומות 124 ו-125 יעלה כ-150 דירהם שהם כ-133 שקלים, אם תרצו לעלות גם לקומה 148 תשלמו כ-400 דירהם. אבל אם מזמינים את הכרטיסים באינטרנט המחירים יורדים בכ-30 ו-50 דירהם בהתאמה.
30 צפייה בגלריה
בורג' חליפה ואני
בורג' חליפה ואני
בורג' חליפה ואני
(צילום: יהונתן בניה)
30 צפייה בגלריה
תצפית אווירית על דובאי מהבניין הגבוה בעולם
תצפית אווירית על דובאי מהבניין הגבוה בעולם
תצפית אווירית על דובאי מהבניין הגבוה בעולם
(צילום: יהונתן בניה)
ביקור במדבר
אחת החוויות בדובאי היא האפשרות לצאת לסיבוב בדיונות ולחוות את האירוח הערבי המסורתי. נסיעה בדיונות בג'יפ לארבעה נוסעים תעלה בסביבות 1,200 דירהם (300 לכל נוסע שזה כ-265 שקלים) והיא כוללת איסוף מהמלון ונסיעה חווייתית בשטח. אם תרצו לשלב את הנסיעה יחד עם אירוח של שעה במאהל מקומי תצטרכו להוסיף כ-133 שקלים לאדם.
שיט חווייתי
דובאי מציעה גם מגוון של פעילויות ימיות. המחירים משתנים בהתאם, וכדאי לחפש קופונים באינטרנט כדי להוזיל את העלויות. לשם השוואה, באחד הלילות יצאנו לקרוז שכלל ארוחת ערב על הספינה בתעלה של דובאי. העלות היא 100$ לאדם, אבל השיט היה יחסית איטי, ולא בטוח ששווה את המחיר.
30 צפייה בגלריה
שיט באברה - המונית הימית
שיט באברה - המונית הימית
שיט באברה - המונית הימית
(צילום: יהונתן בניה)
אם אתם רוצים בכל זאת לחוות את השיט בתעלה, אפשר לקחת את ה"אברה" – מונית הימית שמקשרת בין שתי נקודות (ומגיעה עד לשווקי הזהב והתבלינים). עלות נסיעה באברה יחד עם נוסעים אחרים היא שקלים בודדים, וניתן גם לשכור סירה פרטית בעלות משוערת של 30 שקלים לאדם.
סקי דובאי
אין הרבה הזדמנויות לערוך סקי באמצע המדבר, אבל כמו שזה נשמע נדיר – כך גם המחיר. תמורת כ-150 שקלים תוכלו להיכנס למתחם ולהשתמש בחופשיות בשני מתקנים – גלישת אבובים על השלג וירידה במדרון בתוך כדור ענק.
30 צפייה בגלריה
הכניסה למתחם סקי דובאי
הכניסה למתחם סקי דובאי
הכניסה למתחם סקי דובאי
(צילום: יהונתן בניה)
30 צפייה בגלריה
מסלולי הגלישה בסקי דובאי
מסלולי הגלישה בסקי דובאי
מסלולי הגלישה במתחם המקורה
(צילום: יהונתן בניה)
כדי להשתמש גם במתקני הסקי תצטרכו לשלם יותר. אטרקציה נוספת היא צילום וליטוף של פינגווינים, שיחד עם הכניסה לשני מתקני הבסיס תעלה כ-215 שקלים לאדם.
המסגרת של דובאי
עלות הכניסה למסגרת של דובאי היא 50 שקלים וכוללת, מלבד העלייה לגובה והתצפית, גם סיור שנע בין העבר של דובאי לעתיד שהאמירותים צופים שיהיה כאן. אם אתם מתכננים להגיע לבורג' חליפה לדעתי אין טעם להגיע גם למסגרת של דובאי. אפשר ללכת לאחד הגנים ליד ולהצטלם עם המסגרת ברקע – זה יותר יפה ויותר זול.
30 צפייה בגלריה
מסגרת דובאי בלילה
מסגרת דובאי בלילה
מסגרת דובאי בלילה
(צילום: יהונתן בניה)
30 צפייה בגלריה
הנוף מהמסגרת
הנוף מהמסגרת
הנוף מהמסגרת
(צילום: יהונתן בניה)
"הגנים המופלאים" של דובאי
מיועד בעיקר לאנשים שאוהבים גנים ופרחים. מדובר על מאות מיצגי פרחים של רקדניות, חיות, דמויות אהובות ואפילו מטוס של אמירייטס שכולו מלא בפרחים צבעוניים. העלות היא כ-50 שקלים לאדם (ניתן כמובן להשיג הנחות לקבוצות או בהזמנה באינטרנט), וכדאי לקחת בחשבון שהמקום קצת מרוחק מהעיר – ודורש הגעה במונית או ברכב.
30 צפייה בגלריה
הגנים המפולאים
הגנים המפולאים
הגנים המפולאים
(צילום: יהונתן בניה)
30 צפייה בגלריה
הגנים המפולאים
הגנים המפולאים
דקלים ומיקי מאוס מפרחים
(צילום: יהונתן בניה)
30 צפייה בגלריה
הגנים המפולאים
הגנים המפולאים
וד"ש מהדינוזאורים
(צילום: יהונתן בניה)
האקווריום
אחת האטרקציות המרכזיות בקניון דובאי היא האקווריום וגן החיות הימי. עלות הכניסה יחסית יקרה כ-200 שקלים לשתי האטרקציות שנמצאות אחת ליד השנייה. אבל בפועל לא חייבים להיכנס לאקווריום – אולי אי אפשר להצטלם מקרוב עם הדגים, אבל אפשר לראות אותם בקניון גם בלי לשלם ולהצטלם כשהם ברקע.
30 צפייה בגלריה
האקווריום הענק של דובאי
האקווריום הענק של דובאי
האקווריום הענק של דובאי
(צילום: יהונתן בניה)
30 צפייה בגלריה
האקווריום הענק של דובאי
האקווריום הענק של דובאי
(צילום: יהונתן בניה)
אם בכל זאת החלטתם לבקר באקווריום, תבדקו באתר של בורג' חליפה, לפעמים יש מבצעים טובים לכרטיסים משולבים למגדל ולאקווריום.
כמה עולה לטייל בדובאי?
בגלל הקורונה אין המון תיירים בדובאי, מלבד הישראלים שמציפים את העיר, ולכן מחירי המלונות בתקופה הזו זולים יחסית. לילה וארוחת בוקר במלון הילטון V שבאזור אל-הבטור, מלון חמישה כוכבים, יעלה בסביבות 600-700 שקלים. בשרתון גרנד הוטל, גם הוא חמישה כוכבים, תשלמו 500-600 שקלים ללינה וארוחת בוקר.
30 צפייה בגלריה
החדר במלון הילטון V
החדר במלון הילטון V
החדר במלון הילטון V
(צילום: יהונתן בניה)
30 צפייה בגלריה
חדר האמבטיה במלון הילטון V
חדר האמבטיה במלון הילטון V
חדר האמבטיה במלון
(צילום: יהונתן בניה)
אפשר גם ללכת בגדול, ולשלם בהתאם. לינה וארוחת בוקר בסוויטה הגדולה והמפנקת של מלון פלאצו ורסאצ'ה יעלו כ-75 אלף שקלים, ובתמורה תקבלו בריכה פרטית, שני חדרי שינה גדולים, חדר אוכל מאובזר, חדר כושר פרטי, שולחן סנוקר ועוד.
30 צפייה בגלריה
לישון כמו מלכים: חדר השינה בסוויטה של ורסאצ'ה
לישון כמו מלכים: חדר השינה בסוויטה של ורסאצ'ה
לישון כמו מלכים: חדר השינה בסוויטה של ורסאצ'ה
(צילום: יהונתן בניה)
30 צפייה בגלריה
הסוויטה במלון ורסאצ'ה
הסוויטה במלון ורסאצ'ה
הסוויטה במלון ורסאצ'ה
(צילום: יהונתן בניה)
30 צפייה בגלריה
הבריכה הפרטית בסוויטה של מלון ורסאצ'ה
הבריכה הפרטית בסוויטה של מלון ורסאצ'ה
הבריכה הפרטית של הסוויטה
(צילום: יהונתן בניה)
30 צפייה בגלריה
וגם זה יש כאן: שולחן ביליארד בסוויטה של ורסאצ'ה
וגם זה יש כאן: שולחן ביליארד בסוויטה של ורסאצ'ה
וגם זה יש כאן: שולחן ביליארד בסוויטה של ורסאצ'ה
(צילום: יהונתן בניה)
כמה עולה לטייל בדובאי?
מילה קטנה לסיום על אוכל כשר בדובאי. הרבה דובר וסוקר אודות המאמצים של האמירותים לספק לישראלים אוכל כשר. יש שני קייטרינגים שעובדים כעת מסביב לשעון כדי לספק אוכל כשר למטיילים הדתיים. בחלק מהמלונות בהילטון, כמו מלון V שבו הייתי, יש אפשרות להזמין אוכל כשר דרך שירות חדרים וכך לקבל בשבת אוכל כשר וחם ישירות לחדר. יש גם מסעדה כשרה "ארמאני", אבל המחירים בה יחסית יקרים.
30 צפייה בגלריה
אוכל כשר מוגש בלכים חד"פ
אוכל כשר מוגש בלכים חד"פ
מנות כשרות מוגשות בכלים חד"פ
(צילום: יהונתן בניה)
30 צפייה בגלריה
בר השגה אך לא בכל מקום: מנה כשרה
בר השגה אך לא בכל מקום: מנה כשרה
בר השגה אך לא בכל מקום: אוכל כשר
(צילום: יהונתן בניה)
במהלך הטיול שלי אכלתי בעיקר את המנות של קייטרינג "אלי'ס", ממליץ בעיקר על הסלמון האפוי המדהים והבראוניז, גם הסלט הישראלי והחלות היו נהדרים. הקוסקוס קצת פחות.
עוד נקודה שצריך לשים לב אליה – אין שום מקום שבו אפשר לרכוש מוצרים כשרים. קשה להשיג חלות ויין כשר בשביל שבת, שלא דרך הקייטרינג, וגם שם צריך להזמין מבעוד מועד בשל הביקוש הגבוה.
הכתב היה אורח חברת ישראייר ומשרד התיירות של דובאי