פרשת תחלואת הנערים הישראלים במלון מוג'ו (Mojo) באי היווני בזקינטוס הולכת ומסתעפת. לאחר הפרסום אמש ב-ynet כי לפחות שישה נערים ששהו במלון עם תנאי התברואה הירודים אושפזו בבית החולים לאחר שחשו ברע, נודע ל-ynet כי עוד עשרות נערים ששהו שם בחודש האחרון חלו גם כן. במקביל, חברת קשרי תעופה, ששיווקה את אותן חבילות נופש למלון, מסרבת להחליף את המלון למלון אחר בחבילות נופש של נערים שאמורים לטוס ליוון בימים הקרובים.
אמש פרסמנו כי קבוצה של 20 נערים מהשרון שיצאה לחופשה דרך חברת קשרי תעופה מצאה את עצמה במלון עם תנאים בריאותיים ירודים ביותר, ורבים מהם חלו, העלו חום, הקיאו וסבלו מעקיצות פשפשים, חולשה ובחילות. הוריהם של הנערים פתחו בוואטסאפ קבוצה שמתפקדת כמעין חמ"ל, ובמהלך היממה האחרונה יצרו איתם קשר קבוצות נוספות של הורים שילדיהם חלו לאחר שלנו במלון. מדובר על לא פחות משבע קבוצות שבכל אחת מהן הורים לשמונה עד 12 נערים - כלומר, בסך הכל קרוב ל-90 נערים שחלו במהלך החודש האחרון במלון מוג'ו.
הורים מודאגים של נערים שאמורים לטוס לזקינטוס בימים הקרובים, דרך קשרי תעופה, לאותו מלון התקשרו בעקבות פרסום הכתבה למוקד של חברת התיירות הישראלית ודרשו ממנה לשנות את המלון, אך נענו בשלילה. נציגי השירות אמרו להם שהם יכולים לבטל את העסקה מבלי לקבל החזר כספי.
5 צפייה בגלריה
מלון מוג'ו, זקינטוס
מלון מוג'ו, זקינטוס
כך נראה אתר האינטרנט של המלון
(מתוך אתר המלון: mojohotel.gr)
דירוג המלון בטריפאדווייזר ובגוגל:
ביקורות מלון מוג'ו
ביקורות מלון מוג'ו
במקביל לחבורת הנערים מהשרון, עליהם דיווחנו אתמול, נודע ל-ynet כי במלון שוהה חבורה נוספת של שישה נערים מקריית אונו שחלו גם הם. אוהד בן קיש, אביו של נער בשם אלון שסובל מחום גבוה, אמר בשיחה עם ynet: בהתחלה היינו בטוחים שהילדים נדבקו בקורונה, ואמרנו להם להישאר בחדרים, אבל ככל שהתסמינים הלכו והחריפו הבנו שמדובר באירוע רפואי אחר לגמרי. אף אחד מחברת קשרי תעופה לא טורח לפתור את התעלומה במלון מוג'ו הארור הזה. לו ידענו מראש על התנאים הסניטריים המזעזעים שיש במלון הזה, ברור שלא היינו שולחים את הילדים שלנו לחור הזה.
"איך יכול להיות שספקית תיירות כמו קשרי תעופה לא מודעת למה שקורה שם במלון הנורא הזה ולא עוצרת במיידית את השיווק למלון הזה, הרי מתבקש לעצור כל התקשרות עם מלון שבו התגלו כשלים בריאותיים שכאלה בזה אחר זה. רק לראות את הצילומים שהילדים שלחו ולשמוע על הריח הקשה שעולה מהמים בחדר האמבטיה ומבעבע מהרצפה – זה לא נורמלי. איך הרשויות המקומיות באי לא סוגרות את המלון הזה?".
בן קיש הוסיף ואמר: "כמה צעירים עוד צריכים לשלם בבריאות שלהם עד שמישהו יתעורר ויעביר את הילדים שלנו למקום בטוח, הילדים שלנו יושבים כמו סמרטוטים, מרגישים לא טוב, בלובי עם המזוודות ומחכים למשיח. כל רגע אומרים להם משהו אחר". חבורת הנערים מקריית אונו הייתה אמורה לטוס היום לישראל ב-17:00 אבל הטיסה נדחתה וכעת ההמראה מתוכננת ל-21:15. האב התרעם על כך שחברת קשרי תעופה לא מספקת מקום הולם לנערים שימתינו בו לטיסה.
ליאור צברי, אביו של עמית צברי שהיה מאושפז בבית החולים וקיבל אנטיביוטיקה לווריד, הוסיף: "השערוריה הזאת לא יכולה לעבור ככה כאילו לא קרה כאן כלום. מרגע לרגע מתברר לנו שיש בפייסבוק הרבה תגובות של צעירים נוספים שנפגעו וחלו במלון מוג'ו, כולל תיאורים קשים על התנאים הסנטיריים במקום, זה פשוט מזעזע".
5 צפייה בגלריה
נערים שאושפזו בחופשה בזקינטוס
נערים שאושפזו בחופשה בזקינטוס
נערים שאושפזו בחופשה בזקינטוס
5 צפייה בגלריה
נער ישראלי עם עקיצות פשפשים בזקינטוס
נער ישראלי עם עקיצות פשפשים בזקינטוס
נער ישראלי עם עקיצות פשפשים בזקינטוס
בניגוד לחבורה מקריית אונו, החבורה מהשרון כן הועברה אתמול לבתי מלון אחרים, במקביל לפניות כלי תקשורת בנושא לחברת קשרי תעופה, וכעת הם מחכים לטוס היום לישראל. "יש ביניהם חולים חדשים מאתמול", סיפרה ל-ynet גלית, אימו של אחד מהנערים. "זה אירוע מטריד ומתגלגל, כל רגע שומעים על עוד נער שמרגיש רע, אנחנו כאן בארץ כל הזמן בטלפון עם הילדים ודואגים בטירוף".
האם סיפרה כי הנערים נאלצו לצאת מהחדרים במלונות החדשים וכעת הם יושבים חולים, מחכים לטיסה, בחום באוויר הפתוח. "בנוסף לכל זה הודיעו להם שנקודת האיסוף לשדה התעופה תהיה ממלון מוג'ו ועליהם להגיע לשם באופן עצמאי, אין סוף למחדל בהתנהלות של ספקית התיירות".
ההורים מתכוונים להגיש תביעה נגד חברת קשרי תעופה. "שלא ימכרו לנו סיפורים על איזה וירוס שתוקף את האי ועל כך שאין בעיה במלון מוג'ו, מוזר שכל החולים הם ממלון מוג'ו", אמרה גלית. "אנחנו לא מתכוונים לשתוק".
ובתוך כך, הורה נוסף בשם מיכאל אטדגי ממעלות תרשיחא יצר קשר עם ynet וסיפר כי בנו עדיאל (17) חזר לפני שבועיים מאותו מלון: "הם היו קבוצה של שמונה חבר'ה, חמישה מהם חלו, חזרו עם שיעול מזעזע. לבן שלי היו סימפטומים קשים, כאבי גרון, חום גבוה, זיהום ואסטמה קשה שהידרדרה. הוא עדיין סובל מתסמינים ולא החלים. במרפאה באי טיפלו בו באנטיביוטיקה שלא התאימה לזיהום שממנו הוא סבל".
5 צפייה בגלריה
מים ירוקים בבריכה
מים ירוקים בבריכה
מים ירוקים בבריכה של מלון מוג'ו, כפי שתיעד עדיאל
5 צפייה בגלריה
עדיאל אטדגי שחלה לאחר ששהה במלון מוג'ו
עדיאל אטדגי שחלה לאחר ששהה במלון מוג'ו
עדיאל אטדגי שחלה לאחר ששהה במלון מוג'ו

תגובת החברה: טיפלנו באירוע בליווי צמוד

חברת קשרי תעופה טרם מסרה היום תגובה מעודכנת. אתמול נמסר מהחברה: "החברה טיפלה באירוע ברגישות ובליווי צמוד. במהלך השבת סביב השעה 18:00 קיבלנו דיווח על קומה במלון באי שהוצפה. שני החדרים היחידים ששהו בקומה זו הועברו עוד באותו הערב, תוך פחות מארבע שעות מרגע הדיווח למלון חלופי. קיבלנו דיווח על ארבעה נערים שהתפנו למרפאה מקומית וכולם כבר שוחררו לאחר טיפול קצר למלון, וזאת תוך ליווי צמוד של נציגי שירות מקומיים ביעד. לא מוכרת לנו שום טענה לבעיה במערכות מים באי או במלון הספציפי יתרה מזאת, לאחר בדיקה מול בית החולים המקומי הובהר שמדובר בווירוס עונתי המתפשט באי ואינו קשור כלל למלון.
"החברה אינה עוסקת כלל במכירת אטרקציות ו/או מסיבות, אלא אך רק במכירת טיסות ומלונות בלבד ,הנושא הנ"ל מובהר באופן חד משמעי באתר החברה ובהדרכות ההורים שקדמו לחופשה שהינה חופשה עצמאית ולא טיול מאורגן".
פנינו גם ישירות למלון מוג'ו לבקשת תגובה, אך זו טרם התקבלה.