מירב טלמור-קשי, בולגריה

זו הייתה נסיעת עיתונאים באירוח של משרד התיירות הבולגרי בחודש יולי. היו לי חששות כי בעצם מאז פרוץ הקורונה לא יצא לי לעלות על מטוס, והכול נראה מאיים במידה כזו או אחרת, אבל הרצון העז לטוס ולצאת לסיור מעניין בער בי והחלטתי להצטרף ויהי מה. לשמחתי הכרתי מדינה נפלאה במרחק שעתיים טיסה מישראל, מארחים אדיבים מאוד, הגענו למקומות מיוחדים, ישנו במלונות בוטיק משגעים וביקרנו בטירות, בגנים ובחופים שכאילו יצאו מתוך גלויה. האוכל היה מעולה, מסלולי הטבע היו יפים ולא היה קל לחזור לארץ.
10 צפייה בגלריה
מירב טלמור-קשי בבולגריה עם בעלה
מירב טלמור-קשי בבולגריה עם בעלה
מירב טלמור-קשי בבולגריה עם בעלה
טיילנו בעיקר באזור הריביירה הבולגרית, על רצועת החוף לאורך הים השחור בין ורנה לבורגס, ונהנינו מכל רגע. ניתן לתכנן חופשה נהדרת, הכוללת טיולים, אטרקציות, מלונות טובים וים, והכול במחירים שפויים לחלוטין. בבולגריה עדיין משתמשים בכסף המקומי לאבה והכול זול. אני ממליצה להגיע כאשר יתאפשר שוב. הנסיעה נתנה לי הרבה אוויר וחומרים לכתיבת תכנים ולתכנון טיולים לבולגריה. חשוב לדעת שצפון בולגריה הוא אזור יפה נוסף, בעיקר למסלולי טבע משגעים: העיירה בנסקו, הרי הרודופי, מנזר רילה, טרק שבעת האגמים ועוד.
היעד שנדחה: איסלנד. חלפו כבר כמעט שנתיים מאז שהזמנו כרטיסים ותכננו מסלול מפורט, כולל הזמנת כלי רכב ובתי מלון. הטיול נדחה לפני שנה בקורונה, והפעם לא יצא אל הפועל בשל עליית תחלואה משמעותית באיסלנד. האכזבה גדולה, אבל אני מסתכלת על זה כעל דחייה ולא כביטול.
מוזמנים לעקוב אחרי הבלוג של "חלומות ומסעות" וגם אחרי עמוד האינסטגרם.

אוהד שקד, איטליה

לא תכננו מראש את בארי וגם לא איטליה. אני ואשתי מצאנו חלון זמנים בין פתיחות וסגירות של השמיים, ימים אפשריים לחופשה והזמנים שסבא יוסי וסבתא אירית היו פנויים להיות עם הילדים (הזדמנות לומר תודה). כאשר סגרנו תאריכים, בדקנו אילו טיסות ישירות יש בימים הללו – והחלטנו פשוט לבחור את המעניינת ביותר. לשמחתי, בארי הייתה אחת משתי האופציות. טיסה זולה, מהירה ופשוטה לאזור מקסים, וביחס לאיטליה לא כל כך מוכר, והרבה פחות עמוס בהשוואה ליעדים כמו רומא, נאפולי או אזור אגם גארדה.
10 צפייה בגלריה
אוהד שקד עם אשתו בבארי
אוהד שקד עם אשתו בבארי
אוהד שקד עם אשתו בבארי
היינו באזור חמישה ימים. טיילנו בעיר בארי עצמה, המשלבת עיר עתיקה, קניות, מסעדות וטיילת יפה במרחב יחסית מצומצם. נסענו דרומה ללצ'ה הבארוקית והיפה – שיש שקוראים לה פירנצה של הדרום – בעיני היא פשוט לצ'ה (Lecce) ואין צורך להשוות. עברנו באלברובלו (Alberobello), ביתם של הטרולים המסקרנים והמיוחדים, ומצאנו גם כמה מסעדות טעימות מאוד. עברנו בפוליניאנו א-מארה (Polignano a Mare) משכרת החושים וטיפסנו לפארק הלאומי גאליפולי קוגנטו (Parco Regionale di Gallipoli Cognato Piccole) – פארק ייחודי ויחסית מבודד שמשלב נופים, תרבות אותנטית וחשיפה לאקולוגיה ייחודית.
גם בזכות העובדה שמדובר באזור טיפה פחות מוכר, וגם בזכות העובדה שטיילנו בתקופת הקורונה (בערך 60% פחות מבקרים בהשוואה לשנים קודמות), זכינו לחופשת קיץ רגועה, זולה, לא צפופה, עם חניה בשפע בכל אתר וכמובן טעימה, מטריפה ויפה כמו שרק איטליה יודעת להעניק.
היעד הבא: סביליה ודרום ספרד.
מוזמנים לקרוא על איטליה ויעדים באתר "הכל על".
מיכל מנור, פולין
בשנה וחצי של הקורונה הצלחתי לטוס ארבע פעמים, ואני בוחרת במילה "הצלחתי" כי כל נסיעה הייתה מלווה בסוג של אי ודאות. היעד האחרון שאליו טסתי היה פולין, וחזרתי משם בתחילת אוגוסט. המטרה המרכזית הייתה העיר לודז' בפולין, שאליה הוזמנתי לסיור עיתונאים.
בשלב שבו קיבלתי את ההזמנה, פולין נחשבה למדינה ירוקה לגמרי ולכן לא חששתי לאשר את הנסיעה, אבל חיכיתי עם הזמנת הכרטיסים לרגע האחרון. שבוע לפני הנסיעה כבר התחילו שמועות על כך שעוד ועוד מדינות ייכנסו ל"רשימה האדומה", זה אכן קרה, אבל למזלי פולין לא הייתה בשלב הזה ביניהן ולכן הזמנתי כרטיסים וטסתי בראש שקט.
בפולין יש הקפדה מאוד גדולה על כללי הקורונה וממש לא חששתי לטייל בה. המסעדות, המוזיאונים ובתי הקפה פתוחים ואנשים חזרו לבלות, אם כי אין צפיפות של תיירים וכולם מקפידים לעטות מסכות בחללים סגורים.
10 צפייה בגלריה
מיכל מנור בפולין
מיכל מנור בפולין
מיכל מנור בפולין
(צילום: שילה ברון)
החשש היחיד שלי במהלך הטיול היה לקבל תוצאה חיובית בבדיקה שלפני הטיסה חזרה. אומנם הסוויטה שלנו במלון NYX בוורשה הייתה נפלאה, ואם היינו צריכות להישאר בבידוד אז בהחלט שם, ועדיין - לא התחשק לנו להיות עשרה ימים בבידוד במדינה זרה.
יומיים לאחר ששבתי מפולין הוחלט להכניס גם אותה לרשימה המדינות המחייבות בידוד, אך מאז גם זה השתנה למי שמחוסן שלוש פעמים.
היעד הבא: כרגע מתוכננת לי נסיעה להולנד לסוף ספטמבר. הייתי בהולנד באפריל (כדי לסקר את פריחת הצבעונים), אבל היא הייתה עדיין בסגר, ולכן אני אמורה לחזור אליה לנסיעת השלמה של הדברים שלא יכולתי לסקר אז.
מוזמנים לבקר בבלוג הטיולים ומגזין התיירות "רואה עולם".

דנה חפצדי, יוון

הקורונה הייתה טובה אליי בכל הקשור לטיסות, הצלחתי לטוס כמה פעמים, בכולן יצא יוון. את חופשת הקיץ המשפחתית שלנו החלטתי שאני לא מבטלת. בעיצומה של הקורונה הזמנתי כרטיסי טיסה לחופשה בת עשרה ימים עם המשפחה ואפילו עם ההורים (בני 70).
שתי הסיבות שגרמו לי להזמין דווקא ליוון הן כרטיסי הטיסה הזולים, כ-100 אירו לאדם, והעובדה שמדובר ביעד שופע טבע ומקומות פתוחים, שבו נוכל לטייל בבטחה ולהישאר מוגנים. יוון מאוד מגוונת מבחינת אופי הטיול, יש בה הכול מהכול: טבע, מים, נופים וחופים מדהימים, עיירות ציוריות וערים אורבניות, כך שבטיול המשפחתי שלנו טעמנו מהכול.
הבונוס הוא שהמחיה יחסית זולה, ובתי המלון היו ממש משתלמים, לדוגמה: מלון 5 כוכבים דלקס ביואנינה לחמישה לילות, 3 חדרים, עלה לי 5,500 שקלים, וממנו יצאנו לטיולי כוכב.
10 צפייה בגלריה
שנה חפצדי ביוון
שנה חפצדי ביוון
דנה חפצדי ביוון
טסנו לאתונה, ומשם שכרנו רכב ועשינו רוד-טריפ מדהים. ביקרנו בעיירות ציוריות כמו פארגה בצפון-מערב יוון בחבל פרבזה, במרחבי הטבע הירוקים, בכפרים ובגשרים של זגוריה, נסענו למנזרי מטאורה והדרמנו לנאפפליו בפלופונז. סיימנו את הטיול ביומיים אורבניים באתונה.
הופתענו לגלות שבכל הקשור לקורונה ביוון מאוד מקפידים על ההנחיות ושומרים על ניקיון והיגיינה. הטיפ שלי הוא להעז, אך לשמור על ההנחיות. זה משתלם וממלא מצברים.
10 צפייה בגלריה
העיירה פארגה בצפון-מערב יוון
העיירה פארגה בצפון-מערב יוון
העיירה פארגה בצפון-מערב יוון
(צילום: דנה חפצדי)
היעד הבא: כרגע אנחנו קצת תקועים בכל הקשור לטיסות, רק בגלל הבידודים. לכן היעד שאני בעיקר מבלה בו וממליצה גם לכם הוא ירושלים, עיר יפהפייה ותוססת, שופעת אטרקציות ומקומות בילוי לכל המשפחה.
מוזמנים לבקר בבלוג "העולם על כף ידנה".

זיוה רענן, יוון

באמצע יוני טסתי לבד למיקונוס במטרה לדלג בין כמה מהאיים הקיקלאדיים. המוטיבציה שלי הייתה היכרות עם התרבות ופחות בטן-גב. באביב, כשנראה היה שהעולם הולך ונפתח, יוון נתפסה כיעד בטוח, ושלפתי את אחת התוכניות שהיו מוכנות לי במגירה.
התחלתי וסיימתי באי מיקונוס, מפני שמיקונוס טאון, העיר המרכזית של האי, ידועה ביופיה ומפני שהיא בסיס לטיול יום אל האי דלוס, שאינו מיושב כיום אך היה אתר עלייה לרגל באלף הראשון לפני הספירה. התמונה המפורסמת ביותר מדלוס היא של שורת אריות שואגים שמאוד הרשימה אותי.
10 צפייה בגלריה
האי טינוס, יוון
האי טינוס, יוון
חוף פנורמוס באי טינוס
(צילום: זיוה רענן)
ממיקונוס המשכתי אל שני האיים הקרובים ביותר: סירוס וטינוס. החוויה המרכזית בסירוס היא העיר המרכזית, הרמופולי, שהיא מיוחדת במינה ושונה מהערים באיים הקיקלאדיים, ומהכפר העתיק הנפלא אנו סירוס היושב מעליה ככתר. בטינוס יש כמה רבדים לגלות: מפרצים יפים, כפרים הרריים המקושטים באלמנטים משיש וכנסייה חשובה שהיא אתר עלייה לרגל.
היתרונות של המסלול הם מרחקי השיט הקצרים והשונות שבין האיים, אשר מוסיפה הרבה עניין. כל אי היה מבחינתי הרפתקה חדשה. בתקופה הלא יציבה שאנו חווים חשוב לתכנן טיולים קלים לביצוע, להכין תוכניות מגירה וכשיש הזדמנות לשלוף את התוכנית ההגיונית ביותר לאותו הרגע, כי המציאות מאוד דינמית ומשתנה.
היעד הבא: מתוכנן כעת טיול לדרום צרפת באוקטובר. כרטיסי הטיסה ניתנים לשינוי ואני כבר נערכת עם כמה רעיונות לשינוי יעד או תאריך, למקרה שזה יתחייב מהמציאות.
מוזמנים לבקר בבלוג "שמתי לב".

אלה קינן, איי סיישל

החלטתי לטוס לאיי סיישל כי נפתחו לשם טיסות ישירות והוזמנתי על ידי משרד התיירות. כמו כן, באותו זמן היא גם הייתה אחת המדינות המחוסנות בעולם שהתמודדה היטב עם הקורונה.
סיישל הוא אחד מהיעדים המיוחדים שבהם ביקרתי. מדובר בקבוצת איים שעשויים מגרניט, ומכאן המראה יוצא הדופן. לצד החופים הכי יפים בעולם מתקיים חי עשיר הכולל צבי ענק. במרחק שש שעות טיסה מישראל נמצא עולם אחר: רגוע, קסום, עם תחושה של גן עדן ואנשים מקומיים מסבירי פנים.
10 צפייה בגלריה
אלה קינן בסיישל
אלה קינן בסיישל
אלה קינן בסיישל
מבחינת התנהלות קורונה, הכול היה מאוד מוקפד עם תשומת לב להנחיות, אבל מצד שני הם גם לא היו בהיסטריה וחזרו בסך הכול לשגרה. יום לפני החזרה לארץ יצאתי חיובית לקורונה יחד עם חברותיי לסיור. בדיעבד התברר שזו הייתה טעות ולא היינו חולות. נכנסנו לבידוד במלון מפנק עם נוף לים, בריכה וארוחות ועבדנו בינתיים מרחוק. אני יכולה לחשוב על סיטואציות יותר גרועות מזו. צריך לזכור שבנסיעות לחו"ל בתקופת קורונה יכולים לקרות דברים בלתי צפויים, ויש להיערך לכך מראש. למרות כל זאת, גיליתי שבידוד בגן עדן ששמו סיישל הוא אופציה לא רעה בכלל.
10 צפייה בגלריה
אלה קינן צפה על המים הצלולים של סיישל
אלה קינן צפה על המים הצלולים של סיישל
אלה קינן צפה על המים הצלולים של סיישל
היעד הבא: חופשה בסנטוריני.
מוזמנים לעקוב אחרי עמוד האינסטגרם שלי.

אינגה מיכאלי, דובאי

במשך שנים דובאי כיכבה בבאקט ליסט שלי, ולכן שמחתי על ההזדמנות לטוס לשם לתחקיר ראשוני לקראת כתיבת המדריך הראשון לאמירויות בעברית.
הייחוד של דובאי הוא בניגודים שאפשר למצוא בה: היא נוצצת וקיטשית, וגם אקזוטית ועשירה באתרי מורשת, ויש בה כל מה שהופך חופשה למושלמת – קולינריה, שופינג, חופים יפים, חיי לילה מטורפים וגם אטרקציות לכל המשפחה, מלונות מכל הסוגים ושירות ברמה הגבוהה ביותר.
כמה מוקדי עניין שאסור לפספס הם הכפר הגלובלי, דובאי פריים, אזור המרינה, וכמובן גם הנוף ממרומי בורג' ח'ליפה. על כניסה לאקווריום של קניון דובאי אפשר לוותר, ולהסתפק במה שרואים מתוך הקניון.
10 צפייה בגלריה
אינגה מיכאלי בדובאי
אינגה מיכאלי בדובאי
אינגה מיכאלי בדובאי
10 צפייה בגלריה
אינגה מיכאלי בדובאי
אינגה מיכאלי בדובאי
מהפרחים אל המדבר
לדעתי אין שום חשש לנסוע לאמירויות, הרגשתי רגועה מאוד גם כישראלית וגם מבחינת הקורונה. כמו בכל יעד אחר, חשוב מאוד להקפיד על עטיית מסכות ועל ריחוק חברתי, ובדובאי זו אפילו חובה. טיפ שלי: דאגו לביטוח נסיעות מקיף שכולל מענה לקורונה, למקרה שתצטרכו להיכנס לבידוד בדובאי.
חשוב לזכור: זו עיר ענקית, וכדי לא לבזבז את רוב זמנכם על נסיעות במוניות או בתחבורה הציבורית, מומלץ להזמין מלונות בשני אזורים נפרדים – דאונטאון והמרינה, או המרכז הפיננסי ואזור הפאלם.
היעד הבא: אחרי חודש של דילוגים בין בולגריה לאוקראינה ולשיט באיי יוון, אין לי כרגע תוכניות נוספות, אבל זה יכול להשתנות בן-רגע.
אינגה היא עורכת אתר Passport.news, ואתם מוזמנים לעקוב אחרי עמוד האינסטגרם שלה.