4 צפייה בגלריה
יפה שם: מלון Nové Lázné
יפה שם: מלון Nové Lázné
יפה שם: מלון Nové Lázné
מי מאיתנו לא היה רוצה להרגיש, ליום אחד, כמו מלך או מלכה? עכשיו תוכלו לעשות זאת, אם רק תעלו על המטוס הבא לצ'כיה: אחרי חודשים של שיפוצים, נפתחה לאחרונה הסוויטה המלכותית (Royal Cabin) במלון Nové Lázné היוקרתי השוכן במבנה מהמאה ה-19 בעיירת הנופש הצ'כית, מרינבד.
הסוויטה, שנבנתה בשנת 1896 ותוכננה על ידי האדריכל יוזף שפר (Josef Schaffer), תושב העיירה, שימשה במשך עשור שלם את מלך אנגליה, אדוארד השביעי, שנהנה שם מטיפולים מפנקים לגוף ולנפש. כעת, כוללת הסוויטה שמעוצבת בסגנון ניאו רנסנס קלאסי - שני חדרים נפרדים: חדר מנוחה, ממנו ניתן להשקיף על הפארק המרשים של המלון, וחדר הטיפולים - שנשמר במצבו המקורי כולל האמבט המלכותי ששימש בעבר את המלך, שטיחים פרסיים עשירים על הרצפה וטפטים עשויים משי המכסים את הקירות.
4 צפייה בגלריה
הסוויטה המלכותית
הסוויטה המלכותית
הסוויטה המלכותית
וכדי להבין טוב יותר איך הכל התחיל, נחזור אחורה בזמן - לסוף המאה התשע עשרה, תקופת "תור הזהב" של מרינבד (או בשמה הנוסף מריאנסקה לאזנייה). העיירה הצ'כית, שנחשבת עד היום לקטנה מבין שלוש ערי המרחצאות המפורסמות במערב צ'כיה, הפכה בשנים אלו לאחד מיעדי הספא הפופולריים בקרב האליטה האירופית, והייתה המקום לראות ולהיראות בו. כמתבקש מכך, בשנת 1828 הוקם Neubad - מתחם הספא ששופץ והורחב בשנת 1896. תוך זמן קצר הפך המתחם החדש - שלימים יהפוך למלון Nové Lázně - למרכז הטיפול והבריאות העיקרי של העיירה.
אגב, לא רק אדוארד זכה להתפנק במלון הספא היוקרתי שבמרינבד: לאורך השנים נהגו לפקוד את המקום מלחינים וסופרים מפורסמים, בהם הסופרים גתה וגוגול, המלחינים שופן ווגנר, וכן מלכי אנגליה נוספים שהשכילו להבין שמה שטוב לאדוארד - טוב גם להם.

להרגיש כמו מלכים ב-200 שקלים

בימים אלו כאמור, המלון - המשתייך לקבוצת מלונות הספא הבינלאומית Ensana Health Spa Hotels - משמר את העבר המפואר שלו, ונחשב לאחד ממלונות הספא הפופולריים באזור. בדומה לסוויטה, גם המבנה בו שוכן המלון בנוי בסגנון ניאו-רנסנס, ונחשב גם בימים אלו למבנה הגדול והיפה ביותר מבחינה ארכיטקטונית במרינבד. בשל כך, הוא מצליח למשוך אליו לא מעט מבקרים סקרנים מרחבי העולם, שבוחרים בו כיעד מועדף לחופשה.
לצד המראה הייחודי שלו, הטיפולים המוצעים בו הופכים אותו לאטרקטיבי במיוחד בקרב חובבי מרחצאות וספא - שזה, אם נהיה כנים, רובנו. ובהתחשב באורח החיים המודרני והתזזיתי שלנו, בשילוב העובדה שרובנו מבלים את רוב שעות היום מול המחשב - אין זה פלא שטיפולי הספא הפכו למצרך מבוקש כל כך.
את זה מבינים היטב גם ב-Nové Lázné, ומלבד טיפולים אישיים - הכוללים עשרים סוגי עיסויים שונים, טיפולי בלנאולוגיה והידרותרפיה ומגוון רחב של טיפולי פיזיותרפיה - מציעים שם גם מסיכות בוץ לכל הגוף, בריכות שחייה, ג'קוזי, סאונה, מכון יופי ובריכות מינרליות עם פחמן דו-חמצני טבעי, שמקורם במעיין מריה המקומי. אגב, אורחים ששהו בעבר במלון, מוכנים להישבע כי אחרי טבילה בהם - תרגישו מאושרים מתמיד. בנוסף, במלון עצמו מציעים להתאים עבור האורחים טיפול רפואי אישי שיגרום להם, כך טוענים שם, להרגיש כאילו נולדו מחדש.
4 צפייה בגלריה
(הנוף היפהפה הנשקף מהמלון )
ואם כל זה לא מספיק - אורחים המעוניינים להרגיש כמו מלכים הלכה למעשה, מוזמנים לשכור את הסוויטה המלכותית לכמה שעות, וליהנות בה ממגוון הטיפולים היוקרתיים המוצעים במקום, כמו גם מהמתקנים הפועלים בה. מכל הטוב הזה, ניתן ליהנות תמורת סכום המתחיל ב-52 אירו (כ-200 שקלים). ובינינו - מה זה 200 שקלים, לעומת כמה שעות של אושר וטבילה באמבט בו התרחץ בעבר מלך אנגליה?