כמו הרבה דברים בחיים גם אוּמת המטיילים מתחלקת לשניים: אלה שמגיעים למקום חדש עם רשימת אתרי חובה "שאסור לפספס", ואלה שמתרחקים ממוקדי עלייה לרגל ומעדיפים להכיר מקרוב את אורח החיים המקומי. סוג כזה של טיול לא מתאים לכל אחד. מי שמעדיף מלונות מפנקים, אטרקציות תיירותיות ותכנית טיול מסודרת, פחות יתחבר לקונספט. אבל אם יש לכם ראש פתוח ואתם רוצים ליהנות מחווית טיול אותנטית, אולי תרצו לשקול רילוקיישן זמני למקומות חדשים או למקומות שאתם אוהבים ועד היום היכרתם רק כתיירים.
בכל יעד שתבקרו ולא משנה אם זה לשבוע או לחודשיים יש שפה, תרבות וסגנון חיים משלו. כדי להשתלב במהירות בנוף המקומי אפשר ללמוד את יסודות השפה, לגור בדירות שכורות, לחקור את האזור ולהתיידד עם תושבי המקום. מהר מאד תגלו שהמקומיים פתוחים יותר למטיילים שנשארים וישמחו לתת לכם טיפים מועילים. בנוסף, כדאי להוריד את האפליקציות Like a Local , Spotted by Locals ו-Google Maps שבהן תמצאו המלצות אישיות של מקומיים. בינתיים, ועד שתחליטו מה היעד הבא שלכם הנה השרינג שלנו לכמה יעדים מובילים בעולם.

מדריד

איפה גרים: ברובע מלסניה (Malasaña) - אחת השכונות היפות והצבעוניות במדריד. כמו שכונות עתיקות רבות שנכבשו על ידי צעירים והפכו למבוקשות, מלסניה מציגה דו קיום מעורר קנאה בין התושבים הוותיקים והחדשים. קירות הבתים מכוסים בציורי גרפיטי נועזים, ובבתי הקפה אפשר לראות קשישים חביבים לצד היפסטרים מגניבים. במשך היום הקצב בשכונה רגוע ואיטי, ובערב כשנפתחים הברים והמועדונים היא הופכת למוקד בילוי שוקק ומלא חיים.
19 צפייה בגלריה
מדריד
מדריד
בית קפה היפסטרי ברובע מלסניה
(צילום: shutterstock)
19 צפייה בגלריה
מדריד
מדריד
כיכר סנטה ברברה ברובע מלסניה
(צילום: shutterstock)
19 צפייה בגלריה
מדריד
מדריד
נחמד להסתובב בשכונה
(צילום: shutterstock)
מה אוכלים: מדריד היא גן עדן לגרגרנים וכמעט בכל פינה תמצאו מסעדה או טאפאס בר, שמגישים מנות אופייניות מאזורים שונים בספרד. בין המסעדות האהובות על המקומיים נמצאת המסעדה Sala de Despiece המתמחה בבשרים ובתפריט משתנה בהתאם לתוצרת היומית. בנישת הברים מככב La Raquetista השיקי עם טאפאסים שהם לא פחות מיצירות מופת.
עושים שוק: שוק האוכל Mercado de La Paz בשכונת סלמנקה (Salamanca) היוקרתית, הוא שוק שהמקומיים מגיעים אליו מדי יום כדי לקנות סחורה טרייה. יש כאן פירות וירקות, דגים טריים וכבושים, בשרים ונקניקי חמון שמנמנים, וסוגים שונים של גבינות ותבלינים. בדוכני האוכל שבמקום תוכלו לנשנש טורטיות, כריכים וקרוקטים ממולאים בכל טוב.

לאן מטיילים: סיור גרפיטי בשכונת Lavapiés בדאון טאון מדריד, יחשוף בפניכם את הסצנה המחתרתית והמסקרנת ביותר בעיר. השכונה העתיקה שהפכה לביתם של מהגרים מהודו, פקיסטן, מרוקו וסנגל היא כור היתוך מרתק ויוצא דופן. רחובות השכונה מלאים בחנויות, מסעדות ובתי עסק של מהגרים, וקירותיה מעוטרים בהיסטוריה שלמה של מתחים ומאבקים פוליטיים וחברתיים, אבל גם תקווה והושטת יד של המקומיים לאוכלוסיית המהגרים.
(שכונת Lavapiés )
איפה מבלים: חיי הלילה של מדריד מציעים לא מעט אפשרויות בילוי, ברים, מועדונים, תיאטרון ומופעי מוזיקה. כדי להתחבר לווייב של העיר ולהרגיש כמו מקומיים, כדאי לפחות פעם אחת לצפות במופע פלמנקו. תוכלו לבחור מופע במועדון קטן ואינטימי או מופע גרנדיוזי בתיאטרון מפואר, ולשלב עם ארוחה מלאה. המלצה של מקומיים: Corral de la Moreria מסעדה ותיקה בלב העיר העתיקה, שמציעה מופעי פלמנקו סוחפים, מנות מיוחדות מהמטבח האיברי ואלכוהול משובח.

פריז

איפה גרים: ברובע ה-10 באזור תעלת סן מרטן תמצאו דירות קומפקטיות כמיטב המסורת הפריזאית ושפע של ברים ומסעדות טובות. גם הרובע ה-11 מציע אזורים בהם תרגישו מקומיים, כמו Oberkampf או Roquette עם היפסטרים נוטפי סטייל ואלכוהול עד השעות הקטנות.
19 צפייה בגלריה
פריז
פריז
קפה מסעדה ברובע העשירי
(צילום: shutterstock)
19 צפייה בגלריה
פריז
פריז
תופסים שמש ליד תעלת סן מרטן ברובע ה-11
(צילום: shutterstock)
מה אוכלים: קרואסון ב-Les gourmandises d’Eiffel - פטיסרי קטן ונעים לרגלי מגדל אייפל, שהפריזאים אוהבים לפתוח בו את הבוקר. מלבד קרואסונים טריים ומאפי בוקר מפתים, יקרצו לכם מהויטרינה קינוחים צרפתיים כמו אקלר שוקולד, פארי ברסט ופלאן פריזאי מלכותי, שיקשו עליכם את הבחירה אך ישלחו אתכם עם חיוך לכבוש את העיר.
עושים שוק: בין השווקים האהובים על הפריזאים נמצא Marché Belgrand, שוק קטן וצבעוני המשתרע מאחורי בניין העירייה ברובע ה-20 ופועל בימי רביעי ושבת. השוק מציע דוכנים עמוסי פירות וירקות טריים, דגים ובשרים מעוּלים, מבחר מפתה של גבינות צרפתיות, ודוכן רוטיסרי משגע שמוכרים בו עוף צלוי לקחת הביתה או לזלול על ספסל בגינה.
לאן מטיילים: נסיעה במטרו לרובע ה-14 תוביל אתכם לפארק מונטסורי ולרחובות הקטנים שמסביבו - rue du parc de Montsouri ,Georges Braque ורחוב square de Montsouris - שלושה רחובות מקסימים שכמו נלקחו מכפר קטן בתקופת מלחמת העולם ונשתלו במרכז העיר. מומלץ להצטייד בבאגט טרי, גבינות ויין ולשלב עם פיקניק בפארק הסמוך.
19 צפייה בגלריה
פריז
פריז
פארק מונטסורי
(צילום: shutterstock)
איפה מבלים: מי שרוצה להתרחק ממוקדי הבילוי במרכז העיר ולהתערבב עם המקומיים, שכונת בלוויל ברובע ה-20 היא המקום בשבילו. בלב השכונה התוססת, שכדאי להקדיש לה יום טיול בנפרד, נמצא בר הקוקטיילים Mino של אחת המיקסולוגיות הנחשבות בעולם. בבר המעוצב בהשראה ים-תיכונית מגישים קוקטיילים מושקעים ליחידים, ובקנקנים למי שאוהבים לחלוק.
19 צפייה בגלריה
פריז
פריז
בית קפה חביב בשכונת בלוויל
(צילום: shutterstock)

אמסטרדם

איפה גרים: בדה פייפ (De Pijp) - שכונה יפהפייה השוכנת בחלקה הדרומי של העיר, ומציעה לא מעט מקומות בילוי, בתי קפה, מסעדות וחיי לילה שוקקים. השכונה מתאימה לצעירים, מבוגרים וגם משפחות עם ילדים, שישמחו לגלות בה גן חיות קטן וחמוד ופארק ירוק עם שבילי הליכה ורכיבה על אופניים, ומדשאות לרבוץ בהן בימים שמשיים.
19 צפייה בגלריה
אמסטרדם
אמסטרדם
שוק רחוב בדה פייפ
(צילום: shutterstock)
מה אוכלים: אם בחרתם לגור בשכונה אל תוותרו על גיחה יומית למאפיית באקן מט פאסי (Bakken met Passie), שהלחמים והמאפים שלה יגרמו לכם להתמכר. בגזרת המסעדות מככב פאסיפיק פארק (Pacific Parc) - ביסטרו הממוקם במבנה של מפעל ישן ומציע מנות אהובות ממטבחים בינלאומיים, וייב נונשלאנטי ואת המוטו "אל תתחנן למען הזכות לחיות, קח אותה".
עושים שוק: טן קאטה (Ten Kate) הוא שוק קטן ושכונתי במערב אמסטרדם החוצה את רחוב הקניות הפופולארי קינקר (Kinker). אפשר למצוא בו מבחר נאה של פרודוקטים לארוחה ביתית מושקעת, פירות וירקות, מיני דגים וגבינות הולנדיות משובחות. השוק פתוח כל השבוע מלבד ראשון, וכדאי לקפוץ אליו ביום שישי כשפועלת במקום מאפייה קטנה המוכרת חלות לשבת.

לאן מטיילים: אמסטרדם נוּרד הוא הלוקיישן הכי מגניב בעיר, מסוג המקומות שתרצו לחזור אליהם שוב ושוב. מדובר במתחם תרבות ענק השוכן במבנים של מפעלי גז ישנים, שהוסבו לחללי אמנים המציגים יצירות אמנות אוונגרדיות. במתחם מתקיימים אירועי תרבות, קונצרטים ומופעי רוק, ויש בו גם פארק גדול, מסעדות, חנויות ושוק אוכל מקומי הפועל בימי רביעי.
19 צפייה בגלריה
אמסטרדם
אמסטרדם
אווירה מגניבה בנורד
(צילום: shutterstock)
איפה מבלים: סצנת חיי הלילה באמסטרדם מציעה לא מעט אפשרויות בילוי. אבל אם (כמונו) וויסקי הוא אחת מאהבותיכם הגדולות, הרשו לנו להמליץ לכם על הבר Whisky Café L&B המתמחה כמובן בוויסקי. בבר הקטן והאלגנטי מוגשים מעל אלפיים סוגים של המשקה הזהוב, מכל רחבי העולם. לא באים לכאן כדי להשתכר אלא כדי ליהנות מדרינק איכותי, אווירה קוסמופוליטית ונשנוש טעים.

ניו יורק

איפה גרים: בוויליאמסבורג כמובן. השכונה הכי טרנדית בברוקלין, שמלבד וייב צעיר ואמנות רחוב בועטת, מספקת כמות מרשימה של מסעדות, ברים ומקומות בילוי. וויליאמסבורג שוכנת על הגדה המזרחית של נהר ההדסון ולאורכה משתרע פארק גדול המארח פסטיבלים, ירידי אמנות ושווקי אוכל מטריפים על רקע קו הרקיע המהולל של מנהטן.
19 צפייה בגלריה
ברוקלין וויליאמסבורג
ברוקלין וויליאמסבורג
ברוכים הבאים לוויליאמסבורג
(צילום: shutterstock)
19 צפייה בגלריה
ברוקלין וויליאמסבורג
ברוקלין וויליאמסבורג
שוק אוכל בוויליאמסבורג
(צילום: shutterstock)
מה אוכלים: ניו יורק מציעה אינסוף אפשרויות קולינריות, אבל כמקומיים יש שלושה מאכלים בסיסיים שצריך לדעת איפה לאכול - פיצה, המבורגר וסנדוויץ' ניו יורקי. Joe’s Pizza הוא המקום לחטוף בו סלייס אייקוני שיעלה לכם 4 דולרים בלבד. הצ'יזבורגר של J.G. Melon ישנה את כל מה שאתם יודעים על הקציצה המפורסמת, ואל תעזבו את העיר לפני שאתם קופצים ל-Sunny and Annie Deli ומתמוגגים מכריך הרוסט ביף שלהם, שאין כמוהו מושלם בעולם.

עושים שוק: שוק האוכל Arthur Avenue Retail Market בברונקס הוא מהשווקים הטובים בניו יורק, שאפילו המקומיים מוכנים לחרוג בשבילו מהרדיוס הקבוע שלהם. מדובר בשוק שהוא חגיגה איטלקית-אמריקאית עם עשרות דוכנים עמוסי תוצרת איטלקית - גבינות, בשרים ונקניקים, פסטות טריות בעבודת יד, מאפיות שמציעות לחמים ופוקצ'ות ריחניות ומעדניות איטלקיות. לצד כל אלה תמצאו מסעדות מצוינות להשלמת החוויה הקולינרית.
19 צפייה בגלריה
ניו יורק
ניו יורק
ניו יורק
(צילום: shutterstock)
לאן מטיילים: לפינה חבויה בדאון טאון מנהטן המורכבת מחמישה בלוקים, שיוצרים מפגש מעניין בין הלואר איסט סייד (Lower East Side) ושכונת Two Bridges. בכיס הקטן הזה של העיר הנושק לצ'יינה טאון, תגלו רחובות שקירותיהם מעוטרים בציורי גרפיטי ענקיים, פארק קטן להולכי רגל ברחוב אלן (Allen Street) וברים אתניים כמו Mr. Fong, שמומלץ לעצור בו לנשנוש וקוקטייל בהשראה סינית.
איפה מבלים: ניו יורק היא גן עדן לבליינים ויש בה כך כך הרבה אפשרויות בילוי, שלפעמים כל מה שתרצו לעשות זה לטפס לבר-מועדון בגג של גורד שחקים כלשהו, ליהנות מקוקטיילים טעימים, מוזיקה טובה ונוף עוצר נשימה. Le Bain - בר הרופטופ הממוקם בקומה ה-18 של מלון The Standard, מציע צ'יל אאוט יוקרתי עם בר משקאות עשיר, ספות ישיבה מפנקות, מסיבות נוצצות וגולת הכותרת: ג'קוזי בחורף ובריכת שחייה בקיץ.

רומא

איפה גרים: ברובע טרסטוורה (Trastevere) המשתרע לאורך הגדה המערבית של נהר הטיבר, ונחשב לשכונה הצעירה והתוססת בעיר. טרסטוורה היא שכונה עתיקה עם בניינים ישנים ומלאי קסם וסמטאות משובצות בגלריות, מסעדות וברים טרנדיים. כמעט כל יום בצהריים תפגשו כאן מקומיים שעוצרים את היום לרגע ולוגמים יין טוב עם נשנושים בצד. אמצו את המנהג.
19 צפייה בגלריה
רומא
רומא
רובע טרסטוורה ממעוף הרחפן
(צילום: shutterstock)
19 צפייה בגלריה
רומא
רומא
בית קפה מגניב ושקט ברובע טרסטוורה
(צילום: shutterstock)
מה אוכלים: ניוקי סלטימבוקה א-לה רומאנה - מנה רומאית קלאסית וטעימה בטירוף, עשויה משני סוגי בשר מגולגלים לגליל הדוק ומטוגנים בשמן עמוק, לצד פסטה ביתית עם ראגו כמהין לבן. את כל הטוב הזה יגישו לכם ב-La Taverna dei Fori Imperiali - מסעדה משפחתית מקסימה השוכנת סמוך לפורום ולקולוסיאום. בביקור השני כבר תקודמו למעמד של קבועים, שיזכה אתכם בחיבוק מאלדו וקלאודיה ואפריטיף על חשבון הבית.
עושים שוק: רומא מלאה בשווקים מצוינים, אבל רוב המקומיים מעדיפים לערוך את הקניות שלהם בשוק Mercato Trionfale. השוק המקורה ורחב הידיים השוכן ליד מוזיאוני הוותיקן הוא הגדול והעמוס ביותר בעיר עם מאות דוכנים, שמציעים את מיטב התוצרת האיטלקית - גבינות, בשר ודגים, סוגים שונים של פסטות ומאפים טריים וקפה איטלקי משובח. גם כאן כמו בכל שוק אוכל מקומי, תמצאו לא מעט מסעדות לעצור בהן כשתסיימו עם הקניות.
19 צפייה בגלריה
רומא
רומא
דוכן איטלקי טיפוסי בשוק
(צילום: shutterstock)
לאן מטיילים: פארק וילה בורגזה הוא אחד המקומות היפים ביותר ברומא, ואפשר למלא בו ימים שלמים של פעילויות פנאי או סתם לקחת פסק זמן ולהירגע מהמולת העיר. בשטחים הירוקים של הפארק יש לא פחות ממאה נקודות עניין כמו אגם שייט, גן חיות מושקע, קולנוע ותיאטרון שייקספירי. שוחרי האמנות ישמחו לגלות בפארק מוזיאון מרשים לאמנות מודרנית, וגלריה שמוצגות בה יצירות של גדולי האמנים האיטלקיים כמו רפאלו, טיציאנו וקאראווג'ו.
19 צפייה בגלריה
רומא
רומא
שטים בסירות באגם בפארק וילה בורגזה
(צילום: shutterstock)
איפה מבלים: בלב שכונת טרסטוורה נמצא הבר הכי מדליק בעיר-Ma Che Siete Venuti A Fà (מאיטלקית: מה לעזאזל אתה עושה כאן?), שנחשב לחלוץ בסצינת בירות הקראפט האיטלקיות. הבר מציע מבחר מרשים של בירות בוטיק מקומיות ובינלאומיות, ובילוי לילי שזולג אל הסמטה הסמוכה וממלא אותה במוזיקה שמחה, אנשים יפים ואנרגיות מחשמלות. זה גם המקום להתערבב בו עם המקומיים, שישמחו לתת לכם טיפים על רומא ולמצוא חברים חדשים.

וינה

איפה גרים: ברובע ה-16 באזור כיכר יפנפלאץ (Yppenplatz), שנחשב למקום הכי חם בעיר. יש כאן אוכלוסייה צעירה ורב-תרבותית, ודירות קטנות וחמודות לצד דירות מרווחות שאפשר לחלוק עם שותפים. הכיכר שיקית ומלאה בחנויות, דוכני אמנים, בתי קפה קטנים וברים המתפקעים מאנשים, במיוחד בסופי שבוע.

מה אוכלים: ישיבה בבתי קפה היא חלק בלתי נפרד מסדר היום של הוינאים. אחד מבתי הקפה החביבים על המקומיים הוא קפה פרידה (Café Frida) על שם האמנית המקסיקנית פרידה קאלו, הממוקם בכיכר יפנפלאץ (Yppenplatz), שכמו שהבנתם חביבה עלינו. האווירה פאנקית, התפריט אקלקטי ומציע ארוחות בוקר וצהריים מגוונות, עוגות, מאפים וקפה וינאי מצוין.

עושים שוק: ברוּננמרקט (Brunnenmarkt) הוא שוק הרחוב הגדול ביותר בוינה ובין השווקים שהמקומיים אוהבים במיוחד. השוק מכיל עשרות דוכנים המוכרים תוצרת מקומית טרייה ואיכותית - פירות וירקות, גבינות מצוינות, דגים, מאפים ותבלינים אקזוטיים. מלבד מוצרי מזון, שישמשו אתכם להכנת ארוחות ביתיות, תמצאו כאן גם דוכני פרחים, בגדים ועבודות אמנות.
19 צפייה בגלריה
וינה, אוסטריה
וינה, אוסטריה
ברוּננמרקט, וינה
(צילום: shutterstock)
לאן מטיילים: אחת הפעילויות האהובות על המקומיים בכל עונות השנה, הוא בילוי במרכזי הספא המפוארים בעיר. באתר המרחצאות Therme Wien הממוקם בפאתי וינה, יש כל מה שצריך לכמה שעות של התנתקות ורגיעה - בריכות תרמיות, בריכות מי מלח, וסאונה יבשה ורטובה. לצד כל אלה, תמצאו גם חדרי טיפולים ועיסויים מפנקים, מסעדה טובה ופינות מנוחה.
איפה מבלים: חיי הלילה בוינה נעים על הסקאלה שבין אירועי תרבות מפוארים, מוזיקה קלאסית, אופרה והצגות, לבין סצנת בילויים צעירה וחתרנית המתרחשת ברובה באנדרגראונד. שוודנפלאץ (Schwedenplatz), היא כיכר מרכזית המושכת בליינים מכל הסוגים עם ברים שוקקים, מרתפי יין ופאבים. המלצה של מקומיים: First Floor - בר ידוע בזכות הקוקטיילים השווים והמוזיקה המרימה, ו-Bermuda Bräu - פאב וינאי קלאסי המציע בירות מקומיות ואווירה טובה.

אתונה

איפה גרים: שכונת פסירי (Psyri) הממוקמת קרוב לשכונות מרכז העיר - פלאקה ומונסטיראקי, נחשבת לשכונה מגניבה ומבוקשת על ידי סטודנטים וצעירים. השכונה הצבעונית, שהייתה אזור של בתי מלאכה ועשתה הסבה למגורים, ידועה בזכות המבנים המעוטרים בגרפיטי והאוכלוסייה המגוונת שבה. בצד אחד של השכונה גרים מהגרים, ובצד השני ליד כיכר איירון (Iroon) פורחת סצנה של בתי קפה ומסעדות טרנדיות, לצד טברנות מסורתיות וברי קוקטיילים מתוחכמים.
19 צפייה בגלריה
אתונה
אתונה
ברוכים הבאים לשכונת פסירי
(צילום: shutterstock)
מה אוכלים: מסעדת קוזינה (Kuzina) בשכונת טיסו הא אחת המסעדות הטובות בעיר ומהמקומות שהמקומיים אוהבים במיוחד. המסעדה מתמחה באוכל יווני מסורתי עם טוויסט מודרני. הגבינות, הירקות, הדגים הטריים והיינות - כולם נבחרים בקפידה ומותאמים למנות בדיוק רב. במרפסת הממוקמת בקומה השנייה יש גלריה לאמנות, ובשעות אחר הצהריים נעים לשבת בה וללגום קוקטייל מול הנוף היפה של האקרופוליס.
עושים שוק: במרכז שכונת אומוניה פועל שוק האוכל הגדול ביותר באתונה - Varvakeios. זה המקום שבו המקומיים עורכים את קניותיהם. תוכלו למצוא בשוק כל חומר גלם אפשרי, שורות ארוכות של דוכני בשר ודגים, פירות וירקות טריים, לצד גבינות יווניות משובחות, תבלינים, טחינה במיכלי נירוסטה ואווירה יוונית שמחה. בשוק פועלות גם כמה טברנות מפורסמות ואהובות על האתונאים כמו Epirus - הנחשבת לאבן דרך חשובה בתרבות הטברנות בעיר.
19 צפייה בגלריה
אתונה
אתונה
Varvakeios - שוק האוכל הגדול ביותר בעיר
(צילום: shutterstock)
לאן מטיילים: בין הלוקיישנים המעניינים באתונה נמצא גאזי (Gazi) - אזור תעשייה שבעבר שימש כמפעל הגז של העיר. בשנים האחרונות המבנים שופצו והמקום הפך לאחד ממוקדי הבילוי הפופולאריים של הבירה היוונית. יש כאן פאבים, בתי קפה ומסעדות טובות, והרחובות מלאים בציורי גרפיטי ססגוניים המקשטים את קירות המבנים. בשעות היום נעים לשוטט כאן בין הגלריות והחנויות היפות, ובלילה להתערבב עם האתונאים ולהרגיש ממש כמו מקומיים.
איפה מבלים: למרות שגאזי נחשב למעוז חיי הלילה של אתונה, דווקא בפסירי נמצאים כמה מהמקומות הכי שווים בעיר. האינטימיות של השכונה הופכת את הבילוי לחוויה נעימה יותר, והרבה יותר קל לבלות כאן את הערב בדילוג בין ברי יין מפונפנים ומקומות בילוי היפסטרים. המלצה של מקומיים: בבר היין Barrett יש מבחר יינות מקומיים ובינלאומיים שכדאי לבדוק, ובדאנס בר Cantina Social יש מוזיקה מעוּלה ואווירה מחשמלת.

מידע שימושי: חלק מההמלצות מופיעות בשפה המקורית או בסוגריים עם שם המקום באנגלית, כדי שתוכלו למצוא את המקומות בגוגל מפות ולקבל הוראות הגעה.
ליהי רון היא עיתונאית ועורכת, כתבת תיירות וקולינריה, מחברת מדריכי יעדים ומובילה טיולי נשים ואוכל בארץ ובעולם.