לרובנו המילה טורקיה תעלה כנראה מספר אסוציאציות, על הטווח שבין איסטנבול לקלאבים המפנקים שעל חופי המדינה. אבל מי שמעוניין לגלות צדדים נוספים במדינה, דווקא בעונת התיירות החמה - ישמח לדעת שיש לא מעט טרקים ומסלולי טיול בטבע מרשים במיוחד שמאפשרים להתפנק גם בשטח.
בהרמוניה עם הסביבה ועם גישה ומדיניות מעודכנת לקיימות ודאגה לסביבה, המדינה מציעה למבקרים בה שמחפשים להתרחק מההמון אל חיק הטבע - חוויה נוספת ואחרת לחודשי הקיץ. לדוגמה, אתרי קמפינג ידידותיים למשפחות שכוללים מתקני שעשועים לילדים, מקלחות, שירותים וכו'. חלקם גם נמצאים במקומות עם חופים חוליים וים רדוד, המספקים מים, חשמל ואזורי בישול ייעודיים.
לפניכם ששת מסלולי הקמפינג והגלמפינג המפורסמים ביותר בטורקיה שאידיאליים במיוחד לנופש רגוע ושקט בחודשי הקיץ, בתוך טבע שופע, קרוב לערים עתיקות וליד חופים מרהיבים.

עמק הפרפרים - מוגלה (Muğla)

עמק הפרפרים, על שם יותר מ-80 מיני פרפרים שחיים באזור, מכניס את המבקרים לסביבה טבעית שיש האומרים שדומה לגן עדן. המטיילים יכולים להקים אוהל בנווה המדבר השופע הזה המוקף בצוקים תלולים בגובה של עד 350 מטר, לשהות באזור גלמפינג המוגבר על ידי קולות הרגיעה של מפל מים, או ליהנות מחוף בתולי עם גלים המתנפצים בעדינות.
12 צפייה בגלריה
עמק הפרפרים
עמק הפרפרים
דומה לגן עדן. עמק הפרפרים
(צילום: TGA)
12 צפייה בגלריה
עמק הפרפרים
עמק הפרפרים
צוקים תלולים וחופים לבנים
(צילום: TGA)
בנוסף לאתרי קמפינג, ניתן להתארח בעמק הפרפרים בבונגלוס ובתי אבן ידידותיים לטבע. העמק נמצא ליד Babadağ, מסלול הרחיפה המפורסם ביותר של טורקיה - המבקרים יכולים להוסיף התרגשות לשהותם עם חוויה ייחודית בשמיים ובכדור הארץ.

קפדוקיה (Cappadocia) – לישון בטבע מתחת לכדורים פורחים

ומהמקום הפחות מוכר לישראלים לאחד שכבר כן הספיק לתפוס תאוצה כאן - חבל קפדוקיה המרתק. האזור מתהדר באחד מהנופים המיוחדים בעולם שעל הרקעים שלו נוהגים להעלות המוני בלונים פורחים שהפכו כה מזוהים עם המקום. אך מעבר לבלונים בשמיים האזור מציע חוויית קמפינג קסומה לא פחות.
12 צפייה בגלריה
קפדוקיה
קפדוקיה
חבל הארץ היפה והידוע של טורקיה. קפדוקיה
(צילום: TGA)
12 צפייה בגלריה
קפדוקיה
קפדוקיה
לא רק כדוריפ פורחים, יש כאן גם מסלולי אופניים
(צילום: TGA)
12 צפייה בגלריה
קפדוקיה
קפדוקיה
וארובות הפיות הקסומות
(צילום: TGA)
היא ידועה בארובות הפיות הקסומות שלה, בערים התת-קרקעיות המסתוריות ובמעדנים המקומיים, אזור ייחודי זה הוא גם ביתם של אתרי קמפינג רבים, שרבים מהם נמצאים ליד אתרים חשובים כמו המוזיאון הפתוח Göreme, עמק אשקלאר והכפר אבנוס.
בקפדוקיה, המבקרים יכולים לישון באוהל שלהם תוך התבוננות בארובות פיות ולהתעורר לכדורים הפורחים בשמיים. רוב אתרי הקמפינג באזור מספקים שירותים כמו בריכות, מקלחות, חשמל ובתי קפה, כמו גם חלופות לינה כמו קרוואנים, נגררים ואוהלי רכב.

מפרץ קבאק (Kabak Bay)

מפרץ קבאק, בלב הים התיכון - מקום שמתאים למטיילים שרוצים לחוות את שלישיית הים-חול-שמש באוהל או באזור גלמפינג. המפרץ השליו הזה ברובע פטהייה של העיר מוגלה (Muğla) הוא מקום שבו הטבע הירוק משתרע לתוך מי טורקיז צלולים.
מפרץ קבאק מציע מסלולי הליכה לאורך הדרך הליקיאנית, מסלול ההליכה למרחקים ארוכים של טורקיה. מסלולי טרקים אלה לוקחים את המבקרים למרכזים החשובים ביותר של הממלכה הליקית ולאחר מכן למפרץ קבאק, שם הם יכולים להקים אוהל ולהתקרר במים.

הפארק הלאומי שבעת האגמים (Yedigöller)

הפארק הלאומי Yedigöller נמצא בגבולות מחוז בולו ויערות הים השחור שבו שופעים ומקיפים אגמים עצומים. זהו יעד אידיאלי למטיילים המחפשים טבע בראשיתי ואווירה רגועה. ניתן להקים אוהלים על שפת האגם בפארק זה - הנקרא על שם שבעת האגמים שלו.
12 צפייה בגלריה
שבעת האגמים
שבעת האגמים
שבעת האגמים
(צילום: TGA)
12 צפייה בגלריה
שבעת האגמים
שבעת האגמים
לישון בבקתות עץ מפנקות
(צילום: TGA)
12 צפייה בגלריה
שבעת האגמים
שבעת האגמים
אפשר גם לישון באוהלים פשוטים
(צילום: TGA)
12 צפייה בגלריה
שבעת האגמים
שבעת האגמים
הפארק הלאומי Yedigöller
(צילום: TGA)
אפשר לחקור את הטבע העצום כאן בטיולים רגליים בטבע או באמצעות אופניים, בעוד טיולי טרקטורונים מוצעים לסיור בשטחים המאתגרים יותר. כדי להגן על החי והצומח של הפארק, הדלקת אש מותרת רק במקומות ייעודיים ובזמנים מסוימים. עם זאת, יש מסעדה בפארק מציעה שמאכלים מקומיים.

פאראליה (Faralya)

פארליה, אחד מאתרי הנופש המיוחדים של טורקיה שפחות מוכר לתייר הישראלי. הוא מפורסם בחופים בתוליים ובמפרץ התכלת שלו. יש כאן מרכזי גלמפינג שמציעים נוחות העולה לעיתים על אלה של בתי מלון יוקרתיים.
בפאראליה ניתן למצוא אוהלי גלמפינג הדומים לבונגלוס מעץ ומסעדות המציגות התמחויות קולינריות אזוריות. האזור מתאים במיוחד לזוגות בירח דבש בזכות אזורי השחייה המבודדים שלו.

הפארק הלאומי "יער שיטפונות האקראר" (İğneada Floodplain Forests)

הפארק הלאומי "יער שיטפונות האקראר" מארח את אחד ממרכזי הגלמפינג הגדולים והמיוחדים בטורקיה, עם מגוון ביולוגי עשיר הכולל 670 מיני צמחים ו-194 מיני ציפורים. לצד אלו, האתר מציע מגוון רחב של שירותים למטיילים שרוצים לחוות את הטבע מבלי לוותר על הנוחות.
12 צפייה בגלריה
יער השיטפונות
יער השיטפונות
טורקיה האחרת: יערות השיטפונות
(צילום: TGA)
12 צפייה בגלריה
יער השיטפונות
יער השיטפונות
נופים של ירוק וכחול. טיולי טבע בטורקיה
(צילום: TGA)
"אוהלי עץ" בפארק משלבים את השלווה בקמפינג עם הנוחות של בית מלון. במבנים נעימים אלה, שלרובם יש חלונות צוהר או גגות מצופים זכוכית, האורחים יכולים ליהנות מנופים של שמי היער ממיטותיהן הנוחות, בנוסף לבריכה באוויר הפתוח המשתלבת בצורה מושלמת בנוף הירוק הדרמטי של יערות השיטפונות. במקום יש גם במרכז לסדנאות אמנות, פעילויות בטבע וכמה מסעדות עם מטבח בינלאומי וטורקי.