נתחיל מבראשית - מה זה ליסינג?

ליסינג הוא עסקת מימון רכב נוחה, המתבססת על עיקרון של חכירה/השכרה לטווח ארוך. שוק הליסינג, שחווה פריחה בשנים האחרונות בישראל, מציע מגוון פתרונות לרכישת רכב באמצעות עסקאות מימון חכמות, המספקות מימון והלוואה לטווח ארוך. אם בעבר השוק הזה שירת בעיקר חברות וארגונים, כיום הוא הונגש גם למגזר הפרטי. פתרון הליסינג הפרטי משרת אנשים רבים, שידם אינה משגת לקנות במזומן רכב חדש מהניילונים או רכב יד שנייה, ואשר אינם יכולים או מעוניינים לקחת לשם כך הלוואה מהבנק. בשיטה זו, הלקוח משלם על הרכב בתשלומים חודשיים, ובתום תקופת הליסינג הוא יכול לרכוש אותו בניכוי התשלומים ששילם, לשדרג אותו לרכב חדש או להחזירו לחברה.

מה זה ליסינג פרטי?

ליסינג פרטי הוא אחד הפתרונות הפופולאריים המוצעים בשוק הליסינג. שלא כמו בעסקת רכישה רגילה, במסגרתה אדם קונה רכב ומשלם עליו את הסכום המלא, בשיטת הליסינג הפרטי הלקוח חוכר את הרכב. הוא משלם עליו מקדמה וכן סכום חודשי קבוע לתקופה שהוגדרה וסוכמה מראש, תוך השארת יתרת תשלום מסוימת שעליו לפרוע בסיום התקופה. חברות הליסינג השונות מספקות ללקוח אפשרויות שונות של גובה המקדמה, התשלום החודשי והיתרה, בהתאם ליכולותיו ובהתחשב ברכב שנרכש. בסיום תקופת הליסינג, הלקוח יכול לבחור בין כמה אפשרויות: לפרוע את יתרת חובו ולרכוש את הרכב, להמשיך לשכור אותו, או לבצע עם חברת הליסינג עסקת טרייד אין ולשדרג לרכב חדש תוך התאמת התשלומים.
1 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ אלדן)
לאורך תקופת הליסינג, הבעלות הפורמלית על הרכב היא של חברת הליסינג, אך הלקוח הוא האחראי לתחזוקת הרכב - טיפולים שוטפים, טסטים וכו' (אלא אם כן העסקה כוללת תמחור שירותים אלה מטעם חברת הליסינג). במקרה בו הלקוח החליט בתום התקופה לשלם את יתרת חובו, הוא יכול לקבל בעלות מלאה על הרכב אם הוא מעוניין להמשיך להחזיק בו.
היתרון של אלדן הוא שהחברה אחראית על התחזוקה של הרכב בתקופת החכירה. תחזוקת הרכב כוללת טיפולים תקופתיים במוסכים מורשים, תשלום אגרת רישוי שנתית ועוד. רוצים לשמוע אילו יתרונות נוספים יש לליסינג פרטי באלדן? לחצו כאן

יתרונותיה של עסקת ליסינג פרטי

לליסינג הפרטי יש כמה יתרונות בולטים, שהופכים אותו לשיטה פופולארית בישראל.
ראשית, בתקופה של יוקר מחיה, כשאנשים רבים מתקשים לעמוד בהוצאה הגבוהה של רכישת רכב – הם יכולים לעשות זאת במסלול הליסינג הפרטי המנגיש עבורם כמעט כל רכב.
כמו כן, ליסינג פרטי הפועל כמודל מימוני, מאפשר מרחב גמישות גדול בכל נושא התשלומים. הלקוח יכול לבנות עם חברת הליסינג תכנית תשלומים בהתאם ליכולותיו. כך לדוגמה, הוא יכול לבחור בתשלום מקדמה או תשלום סופי גבוהים יחסית כך שהתשלומים החודשיים לא יעיקו עליו, או להיפך.
בנוסף, שיטת הליסינג הפרטי מאפשרת לאדם להחליף את רכבו מדי שנתיים-שלוש ללא התעסקות בהליך המתיש של מכירת רכב יד שניה וקניית רכב חדש ומבלי לספוג את ירידת הערך של הרכב (באלדן תוכלו להחליף את הרכב כל שלוש שנים).
יתרון נוסף של מודל הליסינג הפרטי קשור בתנאי ההלוואה הנוחים שחברות הליסינג מציעות ללקוחותיהן. הדבר נובע מכך שבשונה מבנקים או חברות אשראי חוץ בנקאיות, לחברות הליסינג יש כוח מיקוח מול יבואני הרכב, מכיוון שהן רוכשות מהם מספר רכבים גדול. לפיכך, הן יכולות להציע ללקוחותיהן ריביות נמוכות יחסית.
בשיטת הליסינג הפרטי כל נושא התחזוקה והטיפול ברכב נקבע בתיאום עם הלקוח ועל פי הנוחות שלו. הלקוח יכול לדאוג לנושא בכוחות עצמו או להיעזר בשירותי תחזוקה איכותיים ומוזלים, הניתנים כשירות נלווה של חברת הליסינג.

למי מתאים לרכוש רכב בליסינג פרטי?

• למי שמעוניין לנהוג ברכב חדש, אך אין בידיו אמצעים לרכוש רכב כזה בתשלום אחד או במספר תשלומים מועט. בהיבט זה, עסקאות הליסינג פופולריות הן בקרב עצמאים, שכירים וכן אנשים פרטיים, שיכולים לבחור רכב חדש על פי העדפתם האישית מבלי שיידרשו לשלם עליו מחיר מלא עם קבלתו.
• למי שמעוניין לשלוט בתזרים המזומנים ובאופן התשלום עבור רכב.
• למי שנוהג להחליף רכב כל 3-2 שנים. באמצעות ליסינג פרטי ניתן לעשות זאת בקלות בטרייד אין שקוף מול חברת הליסינג, תמורת מקדמה שתינתן עבור הרכב הבא, כל זאת מבלי להתעסק במכירה וקנייה של הרכבים ומבלי להיפגע מירידת ערך הרכב.
• למי שמעוניין ליהנות תמיד מאיכות נסיעה גבוהה ברכב חדש.
• לנוהגים עד 20,000 ק"מ בשנה.