הקורונה חיזקה את הרצון של רבים להחזיק מכונית כדי להתרחק מהמשתעלים בתחבורה הציבורית, ואולי באותה הזדמנות גם להחליף את הישנה. בין המרוויחות הגדולות: תוכניות הליסינג הפרטי של חברות הליסינג, שמציעות לקבל רכב ל-24 עד 36 חודשים, בתשלום חודשי ובתשלום מקדמה.
4 צפייה בגלריה
מיצובישי אאוטלנדר
מיצובישי אאוטלנדר
מיצובישי אאוטלנדר
( צילום: יח"צ )
התוכניות נשענות על חוסר רצון רוכשים פרטיים להוציא בבת אחת כ-100 אלף שקל לרכישת רכב חדש, או להתחייב על הלוואה למימונו. הן נשענות גם על תנאי השירות הטובים בחלק ממגזרי התעסוקה בארץ כמו בהיי-טק, עם רכב צמוד בו הנהג לא צריך להעביר בעצמו טסט, לקחת למוסך, ולנהל את תהליך המכירה שלו יום אחד - בוודאי בעידן האי הוודאות שמאפיין את שוק המשומשות.

כמעט כמו בהיי-טק

תוכניות הליסינג הפרטי אמנם חוסכות את הצורך בהתחייבות כלכלית גדולה למוצר שערכו רק יורד. אבל הן לא כוללות את כל תנאי ההיי-טק: עדיין תצטרכו להגיע למכון הטסטים ולמוסך, מה שמוזיל את עלות העסקה. בנוסף הן מציעות בעיקר את הדגמים הנפוצים שחברות הליסינג רוכשות. רוצים גרסה מאובזרת, או דגם פחות נפוץ? תקבלו הצעת מחיר יקרה יותר.
מצד שני, מאחר והעסקה ממילא כוללת ביטוח, תשלמו תוספת קטנה יחסית עבור נהג חדש, לא בפער שאתם מכירים מחברות הביטוח המסורתיות. בסיום העסקה אין חיוב נוסף, אלא אם יש נזקים לרכב (חברת שלמה מציעה ביטוח לנזקים כאלה, בסך 89 שקל לחודש), אפשר להחזיר את הרכב וללכת, או לעבור לעסקה חדשה תוך "גרירת" המקדמה ששולמה. יש כאלה שרוכשים את האוטו שחכרו לפני כן.
4 צפייה בגלריה
קיה פיקנטו
קיה פיקנטו
קיה פיקנטו
(צילום: רונן טופלברג)
"שנת הקורונה הראתה שאוטו זה מוצר צריכה, לא מותרות", אומר מוטי ברטון, מנהל פעילות הליסינג הפרטי בשלמה סיקסט. "צריך אוטו ליד הבית, גם כשעובדים מהבית, או מאבדים את מקום העבודה. מסלול של ליסינג פרטי מציע יותר חופש כלכלי: לא צריך להתחייב להלוואה גדולה, אפשר להחזיר את האוטו אם רוצים בלי להיתקע בחיפוש קונה שישלם לך פחות ממה שציפית לקבל.
"נתקלתי בלקוחות שמכרו את הרכב המשומש ועברו לליסינג פרטי וככה שיחררו 50־70 אלף שקל שהיו דרושים להם למטרה אחרת. אפשר לנסוע ברכב ולשלם רק עבור השימוש בו. לרוב עסקת ליסינג פרטי, שכוללת טיפולים וביטוח, תהיה זולה ב-200 עד 400 שקל לחודש מרכישת אותו הרכב מיבואן, ומאחזקתו השוטפת". בשלמה סיקסט מדווחים על 20 אלף לקוחות במסלולי הליסינג הפרטי בחברה, ועל שיעור חידוש עסקאות שעומד על 70%.
4 צפייה בגלריה
מוטי ברטון, מנהל פעילות הליסינג הפרטי בשלמה סיקסט
מוטי ברטון, מנהל פעילות הליסינג הפרטי בשלמה סיקסט
מוטי ברטון, מנהל פעילות הליסינג הפרטי בשלמה סיקסט

ליסינג יד שנייה

אפשרות נוספת שמוזילה עלויות היא ליסינג לרכב בן שנתיים או שלוש שעבר בליסינג עסקי. "רכב מאבד בשנתיים הראשונות כמעט שליש מערכו, ואובדן הערך הוא אחד הרכיבים המשמעותיים שהלקוח משלם עליו כשהוא רוכש או חוכר מכונית חדשה", מסביר ארז כהן, מנכ"ל מרחבים מקבוצת קרסו. "עסקת ליסינג פרטי שמבוססת על רכב משומש, שכבר נמצא אחרי אובדן הערך הראשוני המשמעותי, תהיה זולה יותר. אמנם תקלות שלא כלולות באחריות יהיו על חשבון החוכר, אבל המכוניות היום אמינות מבעבר, מטופלות בחברות הליסינג טוב יותר, והתיקונים אינם יקרים".
4 צפייה בגלריה
ארז כהן, מנכ"ל מרחבים מקבוצת קרסו
ארז כהן, מנכ"ל מרחבים מקבוצת קרסו
ארז כהן, מנכ"ל מרחבים מקבוצת קרסו
(צילום: מיכה לובטון)
ובמספרים: קיה פיקנטו LX, למשל מודל 2021, תעלה לכם בליסינג פרטי (שלמה סיקסט) 8,900 שקל מקדמה: ו-1,300 שקל לחודש. ליסינג פרטי למודל 2016 מליסינג (ליס4יו), לעומת זאת, יעלה לכם 5,000 שקל מקדמה, ו-500 שקל לחודש.
מיצובישי אאוטלנדר אינסטייל עם שבעה מקומות ישיבה יעלה בליסינג פרטי למודל 2021 (שלמה סיקסט) 12.9 אלף שקל מקדמה ו-2,700 שקל לחודש. ליסינג פרטי למודל 2018 מליסינג (ליס4יו): 7,000 שקל מקדמה, 1,600 שקל לחודש.
פורסם לראשונה: 07:43, 18.12.20