כך השתלטו הקטנועים סופית על שליחויות. כל סוגי השליחויות. משלוחי מזון על קטנועים מזוהים בדרך כלל עם פיצות, מזון באופן כללי. אבל יעקב בולובין מוכר בכלל שתייה, ועוד אלכוהולית: בירה מהחבית. "עד הקורונה הייתי עושה לפעמים משלוחים ברכב, אבל בזמן הסגר הביקוש למשלוחים זינק ב-100%", אומר בולובין, בעליה של Beertime מראשון לציון. "אנחנו עושים משלוחים של בירה מהחבית, מוזגים לבקבוק ובתוך 30 דקות היא אצל הלקוח. למי שרוצה נביא גם את החבית עצמה".
1 צפייה בגלריה
 יעקב בולובין: "קטנוע מסוגל לסחוב גם חבית בירה במשקל של 10-15 ק"ג"
 יעקב בולובין: "קטנוע מסוגל לסחוב גם חבית בירה במשקל של 10-15 ק"ג"
יעקב בולובין: "קטנוע מסוגל לסחוב גם חבית בירה במשקל של 10-15 ק"ג"
(תומר גלב)
בזמן הסגר המשלוחים בעזרת מכונית הגיעו מספיק מהר בהיעדר תנועה בכבישים. אבל כשהתנועה חזרה, בולובין קנה קטנוע: "עם קטנוע אני מצליח לשרת אזור שנע מראשון לציון ועד רמת גן, ועדיין להגיע עם הבירה קרה. ברכב זה לא היה כלכלי. קטנוע מסוגל לסחוב גם חבית בירה במשקל של 10-15 ק"ג".
הקורונה שריסקה ענפים עם תעופה ותיירות, פגעה בשוק הרכב הדו-גלגלי פחות משוק המכוניות. באפריל, כאשר מסירות מכוניות חדשות צנחו ב-88%, מסירות האופנועים והקטנועים ירדו ב-40%. במאי, כששוק הרכב ירד ב-52%, השוק הדו-גלגלי הציג מספרים זהים לאלה של מאי 2019.
העלייה במכירת קטנועים לעסקים שבעבר לא הפעילו שירותי שליחויות, היא חלק מההסבר. "בזמן ההסגר היינו פתוחים, כי הוגדרנו 'עסק חיוני' לטובת שירות לרוכבים, בעיקר לכלים של מד"א והמשטרה. באותו זמן הגיעו אלינו בעלי מסעדות שחיפשו לרכוש במהירות קטנוע למשלוחים", אומר קובי גילון, סמנכ"ל השיווק של עופר אבניר, יבואנית קימקו, פיאג'יו וסוזוקי. "ראינו גם מסעדות שעברו משירותי שליחויות של וולט ותן ביס לכלים ולשליחים משלהן, אחרי שהביקושים זינקו".
עופר אבניר מציעה כעת לבעלי עסקים שמשיקים פעילות שליחות עצמאית לשכור גם שליח, אמצעות חברת 'שפע שליחויות'. "יש לנו 120 שליחים בכל הארץ, והביקושים זינקו גם מתחומים כמו אופנה ואפילו פרזול. בהסגר אנשים לא יצאו מהבית, עכשיו הם מעדיפים שלא לבזבז זמן בכבישים", אומר יוסי חוגי, המנכ"ל והבעלים. "יש גם ביקוש לעבודה כשליחים, מצד עצמאים שהעסק שלהם הושבת, שכירים שפוטרו וסטודנטים. לא כולם יהיו איתנו בטווח ארוך, אבל יש מספיק פוטנציאל שיאפשר הרחבה משמעותית של השליחויות".
חוגי גובה מבעל העסק 12 אלף שקלים לחודש, כאשר לעלויות נוסף גם מחירו של הקטנוע. כלי שליחויות פופולרי כמו קימקו מובי 125 סמ"ק מוצע בתשלום חודשי שמתחיל ב-360 שקל, מחויב בביטוח עסקי בעלות של כ-500 שקל בחודש ובטיפולים בעלות של כמה עשרות שקלים בחודש - לפני הוצאות הדלק בקטנוע עירוני - שאינן גבוהות. חוגי: "עסק שמוציא 15 שליחויות ביום כבר מצדיק העסקת שליח משלו. אנחנו מחברים גם בין עסקים סמוכים, שזקוקים לשליחויות רבות אבל בהיקף נמוך יותר, וכל אחד משלם על חלקו, שני עסקים שיחלקו יחד שליח, למשל".
יש גם שליחים עצמאיים שעבדו עד עכשיו עם כלים של חברות השליחויות ורוכשים כעת כלים משלהם. וסילי שקולניק, שליח בתן ביס באזור תל אביב, אומר ש"הרכישה הגדילה לי את ההכנסה ב-1,500 שקל בחודש, כי ברגע שאני מגיע עם כלי משלי, השכר שלי אחר. ואני מרוויח גם כלי שזמין לי מחוץ לשעות העבודה".