אחד הפרמטרים החשובים ביותר בבחירת הרכב הבא שלכם, הוא צריכת הדלק. עבור מי שנוסע הרבה, בחירה ברכב חסכוני יכולה להוביל לחיסכון של אלפי שקלים בשנה. בשוק תוכלו למצוא מגוון אפשרויות לרכבים חסכוניים - החל מרכבי מיני ידניים ועד משפחתיות ו-SUV היברידיים, שמפחיתים את ההוצאות בעזרת שילוב של מנוע חשמלי.
לפני הכל, כדאי לזכור שתצרוכת הדלק שמופיעה בפרסומים היא לא הנתון שתקבלו בשטח. הנתונים של היצרניות נמדדו בתנאי מעבדה, ולא בנסיעה רגילה על כבישי ישראל. בפועל נתוני צריכת הדלק תלויים במגוון פרמטרים כמו המצב המכני של הרכב, איכות הדלק, מצב התנועה בכביש, הכבישים, אופי הנהיגה ועוד.
מהם הרכבים שיהפכו את הביקורים בתחנת הדלק לנדירים (קצת) יותר? ומהי השיטה שתחסוך לכם אלפי שקלים בדרך לרכב חדש?

רוצים מיני ידנית וחסכונית? סיטרואן C1 1.0 ידני

ה-C1 1.0 היא ללא ספק אחד הרכבים החסכוניים ביותר על הכביש, עם צריכת דלק של 23.9 ק"מ לליטר (20.0 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית ו-27.8 ק"מ לליטר בנסיעה בינעירונית).
עוד רכב מקטגוריית מיני שראוי לציון בכל הנוגע לתצרוכת דלק הוא טויוטה אייגו, עם צריכה של 19.2 ק"מ לליטר.

סופר מיני עם סופר חיסכון - טיוטה יאריס היברידית

טיוטה יאריס נחשבת לאחד הרכבים האמינים והפופולאריים ביותר בקטגוריית סופר מיני. הגרסה ההיברידית שלה היא גם אחת האופציות החסכוניות בקטגוריה, עם צריכת דלק משולבת של עד 26.3 ק"מ לליטר. מנוע הבנזין של הגרסה ההיברידית מגיע בנפח של 1,500 סמ"ק, והיא מצליחה להפיק בשילוב המנוע החשמלי 100 כוחות סוס.
2 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ אלדן)

טיוטה פריוס - המשפחתית ההיברידית שמציעה חיסכון משמעותי

הרכב המשפחתי החסכוני ביותר הוא ככל הנראה טיוטה פריוס, חלוצת הרכבים ההיברידיים שנכנסו למיינסטרים של עולם הרכב. הפריוס אמנם יקרה יותר מרכב משפחתי רגיל, אך היא מציעה בתמורה חיסכון אדיר בהוצאות על דלק, לצד זיהום נמוך יותר. הדגם ההיברידי של פריוס רושם 21.7 ק"מ לליטר, על פי נתוני היצרן.
באופן כללי, טיוטה מציעה מגוון דגמים היברידיים בקטגוריות שונות: יאריס, קורולה, קמרי, C-HR, RAV4 ואפילו ה-Highlander - לכולם גרסאות היברידיות המציעות חיסכון משמעותי בדלק.
אם אתם לא חובבים של רכבים היברידיים, סקודה אוקטביה הוא רכב משפחתי מרווח ואיכותי, עם נתוני צריכת דלק של 19.2 ק"מ לליטר, על פי נתוני היצרן.

חמים על רכב שטח אבל רוצים לחסוך על דלק? מיצובישי אאוטלנדר

מיצובישי אאוטלנדר PHEV ההיברידית מציעה נתון יצרן מדהים של 50 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת מנוע בנזין וחשמלי. עם מנוע בנזין 2.4 ליטר ויכולות שטח לא מבוטלות, מדובר על הבחירה המועדפת על ישראלים רבים שרוצים להרגיש בג'יפ אמיתי, אבל להצליח לחסוך בהוצאות הדלק.
2 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ אלדן)

רכב חשמלי לחלוטין - ניסאן ליף מציעה חוויה אחרת

ניסאן ליף היא מכונית חשמלית לחלוטין, עם טווח של 270 ק"מ בנסיעה משולבת בין הטענה להטענה. עלות הטענה חשמלית נמוכה משמעותית מעלות דלק, כך שללא ספק מדובר ברכב חסכוני (וירוק) יותר. הרכב מגיע עם אפשרות לטעינה רגילה של 240 וולט וטעינה מהירה 480 וולט, המספקת טעינה מלאה של הסוללה תוך 40-60 דקות.
הדרך לחסוך כבר בזמן הקנייה - רכב 0 ק"מ במחיר נמוך משמעותית ממחיר המחירון
הצורך בחיסכון מגיע במקביל לביקוש גבוה בישראל לרכב חדש. הישראלים שיוצאים מהקורונה רוצים להתחדש ברכב, אך מחפשים דרכים לחסוך בעלויות בדרך לרכב החדש שלהם. אחת הדרכים הפופולאריות לחיסכון כבר בשלב הרכישה היא שיטת 'רכב 0 ק"מ'. איך זה עובד? חברות הליסינג מציעות רכבים חדשים לחלוטין, "מהניילונים", המוצעות לצרכנים במחיר מופחת ממחיר המחירון של היבואן. אלדן, אחת מקבוצות הרכב הגדולות בישראל, היא גם אחת מהמובילות של תחום רכיב אפס ק"מ, עם מגוון עצום של דגמים במחירים אטרקטיביים ובזמינות מהיום להיום, לצד תנאי רכישה בלעדיים שלא תמצאו באף מקום אחר.
בניגוד לרכבים חדשים מהיבואן, רכבי 0 ק"מ זמינים מיידית מהמלאי, כך שאין צורך להמתין במשך שבועות ארוכים עד להגעת הרכב לישראל. אולמות המכירה של אלדן עובדות בשיטת "שלם וסע" – משלמים ויוצאים עם הרכב עוד באותו יום. החברה מחזיקה במלאי מגוון ורחב במיוחד, כך שתוכלו למצוא את הרכב המתאים לכם ולצאת איתו מהסניף עוד באותו יום.
בנוסף, אלדן מציעה שירות ייחודי ובלעדי - "לא מתאים, מחזירים": כל הרוכשים רכב 0 ק"מ באלדן יכולים להתחרט עד שבוע ימים לאחר הרכישה, ולקבל את הכסף חזרה בקיזוז עלות ימי השכרה.
עבור מי שתקוע עם רכב קיים ומקבל כאב ראש רק מהמחשבה על מכירה שלו בשוק הפרטי, אלדן מציעה שירות טרייד אין ברכישת רכב 0 ק"מ, על פי תנאי השירות של החברה. זו ההזדמנות שלכם לחסוך את הטרחה ואת כאב הראש של המכירה, ולשדרג לרכב חדש בראש שקט.
פורסם לראשונה: 14:51, 14.06.21