אולג אור, אאודי אי טרון: "חוויית הנסיעה טובה מאשר בבנזין"

"מאוד רציתי לנסוע בטסלה אחרי כל מה ששמעתי עליה, אבל עד לאחרונה אי אפשר היה לקנות אותה בארץ. אז ברגע שהתחילו למכור כאן את אאודי אי טרון, ועוד במחיר הוגן לפני עליית המס, אלף שקל, עשיתי נסיעת מבחן והזמנתי. עכשיו אני כבר לא אקנה טסלה, אני בקבוצה של אאודי, ומרוצה מהאוטו ומהשירות.
"חווית הנסיעה במכונית חשמלית לא משתווה לבנזין או לדיזל ולא להיברידי - היא עדיפה בהרבה. גם בשקט של הנסיעה וגם בתאוצות החזקות. ואין תחרות לתחושה שאתה לא מבזבז כסף על דלק, בחישוב גס, אני נוסע לאילת מחיפה בעלות של 80 שקל, מוציא על דלק 20% ממה שהוצאתי בעבר. האאודי לא זולה לרכישה, אבל זה תענוג להאיץ כדי לעקוף מכוניות אחרות ולהרגיש כאילו שהן עומדות.
4 צפייה בגלריה
אולג אור ואאודי
אולג אור ואאודי
אולג אור ואאודי
(צילום: גיל נחושתן)
"האוטו אצלנו מאז אוגוסט 2019 וכבר עשינו איתו 52 אלף ק"מ. אשתי ואני מאמני כדורעף, גרים בחיפה נוסעים הרבה ברחבי בארץ, גם כדי להביא לאימונים את הבן שמשחק כדורסל. שנינו נוהגים בו, ומאוד נהנים. אף פעם לא נתקענו בלי חשמל, מתכננים מראש איפה לטעון במקרה של נסיעות ארוכות. יוצאים עם סוללה טעונה ב-100%.
"אנחנו גרים בבית משותף, ופשוט קבענו עובדה בשטח עם התקנת עמדת הטעינה החנייה שלנו כדי למנוע ויכוחים. יש לנו בבית גם מכונית נוספת, היברידית נטענת, מיצובישי אאוטלנדר, שאיתה אנחנו נוסעים באזור חיפה שרובן נמצאות בטווח PHEV החשמלי שלה, כך שאנחנו לא צורכים גם איתה הרבה בנזין. היתרונות הסביבתיים חשובים לנו, והחיסכון בכסף לא פחות. ובעיקר הכיף של הנסיעה החשמלית".

ד"ר יוסי גלייטמן, שברולט בולט: "משלם על חשמל רבע ממה שעלה לי דלק"

"אני נוסע 40-50 אלף ק"מ בשנה, ותמיד היו לי רכבים ידניים. התחלתי להתעניין במכונית חשמלית, אבל רציתי אחת עם טווח של 400 ק"מ, מה שלא היה בהיצע בארץ במחיר סביר. ואז ראיתי פרסום של גד עמית מ-Grean Deal, ייבוא אישי של שברולט בולט, חשמלית עם הטווח שרציתי, שלא הגיעה לישראל בייבוא סדיר.
"היום יש כבר כמה עשרות כאלה בארץ שהגיעו ככה. אצלי עם כל הבירוקרטיות התהליך לקח חמישה חודשים. הבולט מזכירה את הפולקסווגן גולף פלוס שהייתה לי לפני כן, גבוהה יחסית, טווח ארוך בזכות סוללת 66 קוט"ש, ישיבה כמו בג'יפון, עם כל מערכות הבטיחות, וכבר יש מוסך של היבואן שהוסמך לטפל בה בהרצליה. עלה לי כולל הכל 150 אלף שקל.
4 צפייה בגלריה
ד"ר יוסי גלייטמן, שברולט בולט
ד"ר יוסי גלייטמן, שברולט בולט
ד"ר יוסי גלייטמן, שברולט בולט
( צילום: יאיר שגיא)
הקושי היחידי שנתקלתי היה סירוב של חברת הביטוח לעשות לבולט ביטוח שמשות, כי הרכב לא מוכר. אני רופא שיניים, נוסע הרבה מהמרכז לירושלים ולדרום. אני גר בבית פרטי וטוען בו, לא יצא לי להשתמש בעמדות הציבוריות, מסתדר עם הטווח הארוך שיש לאוטו.
"לא נוסע מהר, 100-110 קמ"ש. נסעתי כבר מנתניה עד למצפה רמון ובחזרה בלי לטעון בדרך, ונשארתי עם 30 ק"מ ספייר. חשבון החשמל שלי בבית התייקר ל-500 שקל לחודשיים, אבל זה רבע או שליש ממה שהייתי משלם לפני כן על בנזין".

איריס פרנקפורט, GAC GE3: "חששתי בהתחלה, אבל זה העולם החדש"

"אני גרה בנתניה ועובדת כאחות בבית החולים רמב"ם בחיפה. הגיע הזמן להחליף אוטו, ובעלי אמר שאם כבר קונים חדש אז שיהיה חשמלי, כי זה העולם החדש. קצת חששתי, ועשינו סיבוב ארוך בין הסוכנויות. בסוף מה שהכי שכנע אותנו היה האפשרות שמציעים ב־GAC להחזיר את האוטו אחרי חצי שנה תמורת סכום מוסכם מראש. בסוף לא נזקקנו לה.
עשיתי כבר 15 אלף ק"מ מאז יוני. עוצרים אותי הרבה לשאול מה זה הרכב הזה. זה קצת קשה לאנשים בתפיסה, נראה להם רעיון מתקדם מדי. והחשש להיתקע. קרה ששכחתי להטעין, ובכל זאת הגעתי, נוסעת בכל כיוון 70 ק"מ לעבודה.
4 צפייה בגלריה
איריס פרנקפורט, GAC
איריס פרנקפורט, GAC
איריס פרנקפורט, GAC

"יצא לי גם לנסוע למעלה אדומים ממזרח לירושלים והגעתי הביתה כמעט בלי סוללה. לא יודעת אם אעשה שוב את הנסיעה עם החשמלית, אולי אעדיף את ההיברידית של בעלי.
"לא יצא לי להשתמש בעמדות הטעינה הציבוריות, בפעם היחידה שניסינו, בת"א, לא הצלחנו למצוא את העמדות על המפה. אבל אף פעם לא נתקעתי. אני מאוד נהנית מהאוטו, ומהמושבים המחוממים, אפילו שזה צורך עוד קצת חשמל. הילדים שלנו גדולים ונהנים גם הם לנהוג בחשמלית, אחד מהם עוסק בצבא בתחום שמערב חשמל, ומכיר את ענייני הטעינה וזה עוזר".

ניקו שולגן, MG ZS EV: "כבר לא אחזור למכונית דלקית"

"לא תכננו לרכוש חשמלית. ואז בנובמבר 2019 יצאנו לירח דבש בארה"ב, שכרנו טויוטה פריוס והופתענו מצריכת הדלק. כשחזרנו התחלנו לחפש היברידית, והתחילו לקפוץ פרסומות ל-MG החשמלית.
"היום אנחנו איתה כבר קצת יותר משנה, עשינו ב-12 חודשים 61 אלף ק"מ. אנחנו גרים ברחובות, ואני עובד בחדרה כמנהל סניף רשת הצעצועים עידן 2000, נוסע כל יום הלוך חזור, ובדרך מוריד את אשתי בעבודה בתל אביב. יותר זול להקפיץ אותה מאשר שהיא תיסע ברכבת.
4 צפייה בגלריה
ניקו שולגן, EV ZS MG
ניקו שולגן, EV ZS MG
ניקו שולגן, EV ZS MG
( צילום: יאיר שגיא)
"אנחנו גרים בבית פרטי ואני טוען את האוטו בבית, כמעט ולא משתמש בעמדות הציבוריות. הייתי שמח לטווח ארוך יותר באוטו, 400 ק"מ, אבל אני מסתדר עם מה שיש. בימים שאני יודע שאסע יותר מהרגיל, אני לוקח איתי כבל לטעון בעבודה, או עוצר בעמדות הטעינה המהירה בקניון אם הדרך ליד בית ינאי, למרות שדי עמוס שם וכבר קרה שנאלצתי לחכות בתור לעמדה. צריך להקים עוד עמדות טעינה כאלה.
נסענו עם האוטו גם למטולה וגם לאילת. אף פעם לא נתקענו, אבל יצא לנו להגיע מאילת לעמדת הטעינה בשדה בוקר עם 11% סוללה את הטעינות ולנהוג נכון. זה אוטו לאנשים אחראיים. להערכתי חסכנו בשנה עשרות אלפי שקלים".