שמונה מכוניות עם ציון מרבי של חמישה כוכבי בטיחות, אחת עם ציון כפול, שתי אחיות עם ארבעה כוכבים וג'יפ ששוב זכה לביקורת וסיים עם שלושה כוכבי בטיחות בלבד. טסלה מודל X ופורשה טייקן החשמליות, אודי Q7 היוקרתי, רנו קאפצ'ור, סובארו פורסטר, פורד קוגה ומונדיאו וסקודה אוקטביה, אלה המכוניות שזכו בציון הגבוה ביותר האפשרי במבחן הריסוק המוכר של ארגון היורו-נ'קאפ (Euro-NCAP) - חמישה כוכבים.
פיז'ו 2008 נבחנה עם אבזור בטיחות מקורי ואופציונאלי, וסיימה עם ארבעה או חמישה כוכבי בטיחות בהתאמה. לציון פחות טוב זכו אחיות המיניוואן פולקסווגן שאראן וסיאט אלהמברה. בתחתית הדירוג הפעם סיים מותג ג'יפ עם הרנגייד שעבר מתיחת פנים, אך נאלץ להסתפק בשלושה כוכבי בטיחות מאכזבים בלבד.
אודי Q7, חמישה כוכבים - רכב הפנאי הגדול של חטיבת היוקרה בקונצרן פולקסווגן סיים כצפוי את מבחן הריסוק בהצלחה, עם ציון של 92% בהגנה על מבוגרים היושבים בו, 86% בהגנה על נוסעים-ילדים וציונים מעט פחות מרשימים בהגנה על הולכי רגל ובסעיף מערכות הבטיחות (70 ו-73 אחוז בהתאמה).
ג'יפ רנגייד, שלושה כוכבים - רכב הפנאי הקטן של מותג רכבי השטח האמריקאי ג'יפ, עבר אשתקד מתיחת פנים והגיע לסדרת מבחני הריסוק שם לא הצליח להתעלות מעבר לציון מאכזב. הרנגייד השיג 82% בלבד בהגנה על מבוגרים ו-84% בהגנה על ילדים, ציונים סבירים ולא יותר מכך.
בסעיף הגנה על הולכי רגל השיג הרנגייד 55%, בסעיף מערכות הבטיחות 58% בלבד. בארגון הבטיחות ציינו כי חסרונה של מערכת בלימה אוטונומית כציוד סטנדרט בכל העולם - הגם שבישראל היא משווקת - מנע את השימוש בה ועובדה זו השפיעה לרעה על הציון בסעיף זה, כמו-גם הציון הסופי.
פורשה טייקן, חמישה כוכבים - רכב הספורט החשמלי של פורשה בו נהגנו בין מינכן לברלין, יגיע לישראל במחצית הראשונה של שנת 2020 ויעשה זאת כשאף הוא מעוטר בציון הבטיחות המרבי, למרות שציוני הביניים שלו אינם גבוהים במיוחד. בסעיף הגנה על מבוגרים השיג 85%, 83% בהגנה על ילדים, בסעיף הגנה על הולכי הרגל 70% בלבד ובסעיף מערכות הבטיחות - 73%.
2 צפייה בגלריה
(פורשה טייקן במבחן ריסוק - חמישה כוכבים)
טסלה מודל X, חמישה כוכבים - רכב הפנאי של יצרנית הרכב החשמלי מארה"ב זכה בציון המירבי, בדומה למודל 3 של היצרנית שנבחנה בעבר. ציון ההגנה על מבוגרים הרשים במיוחד (98%), בהגנה על ילדים הסתפקה טסלה ב-81% והשיגה 72% בהגנה על הולכי רגל. בסעיף מערכות הבטיחות הבריקה טסלה עם ציון של לא פחות מ-94%.
2 צפייה בגלריה
(טסלה מודל X - חמישה כוכבים)
סובארו פורסטר, חמישה כוכבים - הדור החמישי של רכב הפנאי הפופולרי מבית סובארו השיג ציון מירבי עם סעיפי משנה מרשימים. 97% בהגנה על מבוגרים, 91% בהגנה על ילדים, 80% בהגנה על הולכי רגל ו-78% בסעיף מערכות בטיחות.
סיאט אלהמברה/פולקסווגן שאראן, ארבעה כוכבים - המיניוואן הגדול של קונצרן פולקסווגן המיוצר על-ידי המותג עצמו ומותג הבת סיאט, זכה בציונים זהים בהתאם למבנה והאבזור האחידים. בסעיפי המשנה עמד ציון הגנת מבוגרים על 89%, 78% בהגנה על ילדים אך רק 59% בהגנה על הולכי רגל, ו-62% בלבד בסעיף מערכות הבטיחות.
סקודה אוקטביה, חמישה כוכבים - הדור החדש והרביעי של האוקטביה, שיגיע אלינו לקראת סוף השנה הבאה, זכה אף הוא בציון מרבי. עם 92% בהגנה על מבוגרים, 88% בהגנה על ילדים, 73% בהגנה על הולכי רגל ו-79% בסעיף מערכות הבטיחות.
פורד מונדאו, חמישה כוכבים - המשפחתית הגדולה של פורד זכתה בציון מירבי עם 96% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 70% בהגנה על הולכי רגל ו-73% בסעיף מערכות הבטיחות.
פורד קוגה, חמישה כוכבים - הדור השלישי לפורד קוגה שעתיד להגיע לישראל במחצית הראשונה של שנת 2020, השיג את מלוא הכוכבים. סעיפי המשנה: 92% בהגנה על מבוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 82% בהגנה על הולכי רגל ו-73% בסעיף מערכות הבטיחות.
פיז'ו 2008, ארבעה/חמישה כוכבים - רכב הפנאי הקטן של הקונצרן הצרפתי נבחן בשתי תצורות. בארגון הבטיחות מסבירים כי ה-2008 שמבוסס על פלטפורמה זהה ל-DS3 קרוסבק ואופל קורסה שכבר נבחנו, קיבל ציון של ארבעה כוכבים בגרסת חבילת בטיחות בסיסית עם מצלמת זיהוי בלבד, וחמישה כאשר לצד המצלמה נוסף רדאר זיהוי, חלק מחבילת בטיחות עשירה יותר, המזהה גם משתמשי דרך מהירים מהולכי רגל, דוגמת רוכבי אופניים.
בסעיפי המשנה זכה ה-2008 בציון של 91% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 62% בהגנה על הולכי רגל ו-68% בסעיף מערכות הבטיחות עם המערכת הבסיסית. עם המערכת המתקדמת יותר עמדו ציוניו על 93% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 73% בהגנה על הולכי רגל ו-73% בסעיף מערכות הבטיחות.
רנו קפצ'ור, חמישה כוכבים - הדור השני של רנו קפצ'ור יגיע בתחילת שנת 2020 עם ציון בטיחות מושלם. בסעיפי המשנה קיבל 96% בהגנה על מבוגרים, 83% בהגנה על ילדים, 75% בהגנה על הולכי רגל ו-74% בסעיף מערכות הבטיחות.
פורסם לראשונה: 18:44, 04.12.19