במחצית הראשונה של 2020 הגיע שיעור מכוניות היוקרה ההיברידיות והחשמליות החדשות שעלו לכבישי ישראל לשיא של 33% מכלל המכירות בשוק הזה. 2,500 מבין 7,585 דגמי אאודי, מרצדס, ב־מ־וו־מיני, לקסוס, וולוו, יגואר־לנדרובר, קאדילק, פורשה, בנטלי, אסטון מרטין מזראטי ופרארי היו מחושמלות במידה זו או אחרת. סך הכל כוללת הרשימה 299 חשמליות, 672 היברידיות ו־1,550 היברידיות נטענות.

2 צפייה בגלריה
דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל
דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל
דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל
(צילום: אבישי פינקלשטיין)



לקסוס נמצאת במקום הראשון בשיעור המכוניות הירוקות, 82.6% מהמסירות שלה היו של דגמים מחושמלים, הרבה לפני וולוו (52.5%), ב-מ-וו (32.5%), מרצדס (26.7%) ואאודי (14.7%), היברידיים כולם, ללא דגמים נטענים.
זה עומד להשתנות כבר בחודשים הקרובים, כאשר לקסוס ישראל תשיק את ה־UX300e ,הגרסה החשמלית לגמרי של הג'יפון שכבר מוצע בארץ בגרסאות היברידית ובנזין. דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל, מסרב עדיין לחשוף את המחיר, שצפוי להיות יקר מזה של הגרסה ההיברידית, אם כי כבר עתה ברור שהוא יהיה זול באופו משמעותי מצמד רכבי היוקרה החשמליים שכבר נמכרים בארץ, אאודי אי־טרון ויגואר i־פייס, שמחירם מתחיל ב־427 ו־463 אלף שקל, בהתאמה. הלקסוס, הקטן יותר, צפוי לעלות בין 250 ל־300 אלף שקל.
"בשוק הרכב שינויים לוקחים זמן", מסביר גורלניק. "תראה כמה זמן לקח להנעה היברידית להפוך לנפוצה, למשהו שאנשים נכנסים לאולם התצוגה ומזמינים בלי להרגיש שעשו משהו מיוחד. לכן בשנים הבאות שוק הרכב יהפוך מגוון יותר גם אצלנו. נמשיך למכור דגמי בנזין, אם כי חלקם הולך ויורד. נמשיך למכור היברידיות, נשיק דגמים היברידים נטענים, ויהיו לנו דגמים חשמליים, שה־UX300e הוא הראשון שבהם. בעוד עשור אני מניח שנמכור גם דגמי מימן, עם הנעת תא דלק שהופכת אותו לחשמל. להנעה חשמלית יש הרבה יתרונות, אבל היא דורשת טעינה, וקשה מאוד לחיות איתה ללא אפשרות לטעינה ביתית. הנעה היברידית מעניקה יותר חופש, ועדיין מגיעים אלינו לקוחות שמעדיפים את מנועי הבנזין".
בחודש הקרוב יוחלט הם הדור החדש של מכונית המנהלים IS יגיע לישראל, לאחר החלטת לקסוס שלא להציעו עוד באירופה, ובקשה ישראלית מהיצרן לקבל את גרסת התקינה האמריקאית. "ה־IS הוא אחד הדגמים הכי אהובים שלנו, והוא פופולרי מאוד גם בשוק היד השנייה, עם תוכנית הארכת אחריות לסוללה החשמלית עד לשנה ה־11 לחיי האוטו. אין עוד הרבה סדאנים הנעה אחורית בשוק, ולא כולם רוצים קרוסאוברים. אנחנו ננסה שהדגם הזה ימשיך להגיע לארץ".
פורסם לראשונה: 21:15, 17.09.20