חברת סמל"ת, יבואנית סובארו לישראל, הודיעה על שתי קריאות לתיקון. הראשונה והגדולה שבהן מתייחסת לדגמי אימפרזה משנות הייצור 2016-2019 ו-XV מהשנים 2017-2019. לדברי היבואנית, סובארו יפן מזמינה את הדגמים המוזכרים למוסכים המורשים לצורך עדכון תוכנת מחשב ניהול המנוע, ובמידת הצורך החלפת סליל הצתה למנוע.
2 צפייה בגלריה
סובארו XV - למוסך
סובארו XV - למוסך
סובארו XV - למוסך
(רונן טופלברג)
מספר כלי הרכב המעורבים בריקול: 1,411 מכוניות מדגם אימפרזה, 4,969 מדגם XV ובסך הכל 6,380 כלי רכב. זמן העבודה מוערך בכשלוש שעות וחצי.
בקריאת תיקון נוספת של סובארו יוזמנו 307 בעלי דגם פורסטר משנות הייצור 2015 עד 2018. לפי היצרנית, בחלק מהמכוניות מדגם זה יש להחליף צמת חוטים במערכת זיהוי נוסע במושב קדמי האחראית על תפעול מערכות בטיחות. משך העבודה מוערך בכשעה אחת אך לדברי היבואנית, במקרים חריגים עלול להתארך מעבר לכך.
------------------
סמל"ת (סוכנות מכוניות לים התיכון) מזמינה לתיקון גם בעלי מכוניות אלפא רומיאו מדגמי אלפא רומיאו ג'וליה וסטלביו משנות ייצור 2016 עד 2019. בסך הכל יוזמנו 67 כלי רכב ובכולם יש לבדוק ובמידת הצורך לעדכן תוכנה השולטת על פעולת בקרת השיוט ועלולה לגרום להאצה לא רצויה כאשר היא פועלת. משך העבודה מוערך בכשעה וחצי.
2 צפייה בגלריה
אלפא רומיאו סטלביו - למוסך
אלפא רומיאו סטלביו - למוסך
אלפא רומיאו סטלביו - למוסך
------------------
דלק מוטורס, יבואנית פורד לישראל, מזמינה 132 מכוניות מדגם טרנזיט עם מנוע 3.2 ליטר שיוצרו בין ה-17.1.2014 וה-15.6.2017. בכל כלי הרכב שיוזמנו למוסכים המורשים קיים חשש לכשל "במחבר הגמיש של גל ההינע, וחשש לעמידות נמוכה של מחבר גל ההינע ולהתבלותו מוקדם מהצפוי". בדלק מעדכנים עוד כי מדובר בשלב זה ב"תיקון זמני עד להגעת החלפים המשופרים מהיצרן" במסגרתו ייבדק או יוחלף המחבר האמור.
עוד אומרים בדלק כי בהמשך, "לקוחות יידרשו להגיע לאחד ממרכזי השרות המורשים להחלפת מחבר כל 64 אלף ק"מ, מהמועד אחרון של החלפת המחבר. ביבואנית אומרים כי בעלי הרכב יוזמנו לביצוע התיקון הקבוע רק אחרי הגעת החלפים המשופרים ובהתאם להודעת היצרן. זמן העבודה מוערך בכשעה וחצי.
-----------------
בריקול נוסף של דלק מוטורס יוזמנו בעלי ב.מ.וו סדרה 3 שיוצרו במהלך השנים 2000 עד 2001, עקב כשל אפשרי בכרית האוויר הבטיחותית בצד הנהג. מספר כלי הרכב שיוזמנו קריאה חוזרת זו: 12. במסגרת התיקון תוחלף כרית האוויר בהתאם למספרה הסידורי בפעולה שתארך כשעה אחת.
בקריאה נוספת של היבואנית יוזמנו בעלי סיאט לאון ואטקה משנת הייצור 2018. בסך הכל יוזמנו 1,189 מכוניות בהן תעודכן "בקרת החשמל של הרכב, מחשש לכשל באיתותים הקדמיים". בצ'מפיוןמעריכים את זמן הטיפול בכשעה אחת.
-----------------
חברת מאיר, יבואנית מכוניות וולוו, מזמינה לתיקון 63 מכוניות מדגמי V60 כמו-גם XC90. שיוצרו במהלך 2016 ו-2017 עם מנועי דיזל. בכל המכוניותהאמורות יש חשש להמסה ועיוות של חלק פלסטי בסעפת הפליטה. במסגרת הטיפול הצפוי לארוך כשעתיים, תוחלף צנרת EGR ותותאם תוכנת ניהול המנוע.

יש להזכיר כי תקנות הרכב בישראל קובעות כי בעל הרכב לא יישא בכל הוצאה הקשורה לקריאה חוזרת לתיקון. עוד קובעת התקנה, כי חובה לבצע את התיקון תוך שישה חודשים, וכי מי שלא יעשה זאת לא יורשה לחדש את רישיון הרכב או להעביר עליו בעלות.