"בסוף זה עוד ניצחון בדרך ארוכה, אבל אני מתרכז כבר במירוצים של מחר ומחרתיים. הניקוד במירוצי הגמר כפול, כך שהכל עוד פתוח". כך אמר הערב (שבת) ל-ynet נהג המירוץ הישראלי אלון דאי, זמן קצר לאחר ששבר את שיא הניצחונות לנהג בודד במירוצי ליגת הנסקאר האירופית.
3 צפייה בגלריה
אלון דאי עם ניצחון מרשים נוסף
אלון דאי עם ניצחון מרשים נוסף
אלון דאי עם ניצחון מרשים נוסף
(סטפן אזמארד)
דאי המתקרב לאליפות שלישית בסדרה זכה בניצחון מרשים במירוץ השני מארבעה הנערכים במסלול ריקרדו טומו בספרד במהלך הימים שישי-ראשון. זה היה ניצחונו ה-23 של דאי באליפות הנסקאר-פרו, ובכך שבר את שיאו של אנדר וילארינו הספרדי, אשר השיג בעונת 2015 את ניצחונו ה-22. אבל זה לא הלך בקלות.
דאי, נהג קבוצת PK קארספורט, זינק אתמול (שישי) למירוץ הראשון של סוף השבוע מהעמדה הבכירה לאחר שקבע את הזמן המהיר ביותר במקצה הדירוג. לצידו ניצב ג'יאנמרקו אקרולי האיטלקי שהחליף אותו בקבוצת קאל רייסינג, ונוהג כיום במכונית הצהובה שבה כיכב דאי במשך שלוש שנים, מספר 54.
3 צפייה בגלריה
(סטפן אזמארד)
השניים התנגשו קלות בהקפה הראשונה אך נותרו על המסלול והמשיכו להתחרות. אלא שהאירוע נבחן על ידי צוות השופטים ובהקפה הרביעית הורו לדאי כי הוא נדרש להכנס לרחבת הטיפולים כעונש על מה שזוהה כאשמתו באירוע.
הנהג הישראלי חזר למסלול במקום ה-12, פתח בסדרת עקיפות, קבע את זמן ההקפה המהיר ביותר במירוץ (הישג נדיר, מירוץ חמישי ברציפות, א"ע) וסיים לבסוף שישי תוך שהוא שומר על ההובלה באליפות הנהגים, אם כי התוצאה הזו הקטינה את יתרונו לחמש נקודות בלבד, כשנותרו עוד שלושה מירוצים לסיום העונה.
3 צפייה בגלריה
(סטפן אזמארד)
גם היום (שבת) התייצב דאי בעמדת הזינוק הבכירה, כשהפעם לצידו עמיתו לקבוצה ויריבו הוותיק, סטינס לונג'ין הבלגי. דאי זינק אמנם היטב, אבל אחרי כמה הקפות עקף אותו לונג'ין. לא פחות מ-10 הקפות ניסה דאי לעקוף אותו בחזרה והצליח, ואחרי 18 הקפות ו-72 קילומטרים חצה ראשון את קו הסיום והגדיל את יתרונו ל-15 נקודות.
"אני שמח היום, בעיקר אחרי המכה שספגנו אתמול", סיפר דאי בסיום. "יש לי קבוצה נהדרת וחבר נהדר לקבוצה, אני שמח שניהלנו קרב נקי ושמרנו את שאר הנהגים מאחורינו. עכשיו נותרו רק שני מירוצים". מחר יזנק דאי שוב מהעמדה הבכירה.