משבר הקורונה לא עוצר את ההשקעות בתעשיית התחבורה החכמה בישראל. אחרי שאתמול הודיע VIA על השקעה בסך 200 מיליון דולר מאקסור של משפחת אניילי, בעלת השליטה בפיאט-קרייזלר, מודיעה היום אנאגוג על השקעה בסך 10 מיליון דולר. את סבב ההשקעה הובילה IN ונצ'ר, זרוע ההשקעות הישראלית של חברת הסחר היפנית סומיטומו ואליה הצטרפו קונטיננל הגרמנית, ספקית רכיבים לתעשיית הרכב ויצרנית צמיגים, וקרן מיזמה.
כך מוצאים חניה: אנאגוגכך מוצאים חניה: אנאגוג
כך מוצאים חניה: אנאגוג
(באדיבות: אנגוג)
"ההשקעה תעניק לנו מומנטום בתקופה מאתגרת, בזמן שאנחנו ממשיכים לחולל מהפכה בדרך שבה חברות מבינות את הלקוחות שלהן ויוכלו לספק שירותים על בסיס התנהגות בעולם הפיזי", אמר בהודעה עופר ציפרמן, מנכ"ל אנאגוג.
אנאגוג מתמחה בניתוח מידע דיגיטלי מהרכב תוך שימוש בבינה מלאכותית, כדי להפיק ממנו נתונים שיאפשרו למכור לנהג שירותים כמו ביטוח על בסיס מאפייני הנהיגה שלו, שירותי אחזקה לרכב ופרסומות מותאמות. היכולות שלה בתחום נחשבות ייחודיות, מה שהביא עד היום את סקודה, פורשה ודיימלר, החברה האם של מרצדס, להשקיע בה.
"סצינת הסטארט-אפים בישראל היא החשובה ביותר אחרי עמק הסיליקון, בכל הקשור לסייבר ולניתוח מידע", אמר בעבר ל-ynet ברנרד מאייר, מנכ"ל סקודה. "אנאגוג היא השקעה אסטרטגית עבורנו. אנחנו עוקבים מזה זמן אחרי הטכנולוגיה שלה, שיכולה לאפשר לנו להבין טוב יותר את הלקוח שלנו ולהציע לו בעתיד שירותים. ניתוח המידע שלה מאפשר להבין איך ולאן בעל הרכב נע, ולהציע לו שירותים שלהם יזדקק, כמו חנייה".
עבור קונטיננטל מדובר בהשקעה שלישית בתעשיית האוטו טק הישראלית, אחרי שרכשה את חברת הסייבר ארגוס ב-450 מיליון דולר, והשקיעה בחברת הבינה מלאכותית לרכב קרטיקה. החברה שהופכת למשקיעה משמעותית בתעשייה בארץ, מחזיקה בארץ סניף שמנוהל בידי ירון פלינט.
"משבר הקורונה לא עצר את ההשקעות ואת הקשר עם היצרנים בחו"ל", אומר גורם בתעשיית התחבורה החכמה בארץ. "אין כרגע ביקורים מחו"ל ונסיעות שלנו לשם, אבל ממשיכים להיפגש דרך אפליקציית זום, ואנשי היצרניות בחו"ל פנויים יותר להתעמק בהצעות ובמצגות מחברות ישראליות. ההבדל שהוא המצב מקשה על ביצוע הדגמות וניסויים אצל היצרנים. אבל יהיו עוד הכרזות כאלה בתקופה בקרובה".

פרסום ראשוני: 16:27 , 31.03.20