הוסקוורנה סווארטפילן 701 הושק בשנת 2019 על בסיס ק.ט.מ. דיוק 690. ובעידן שבו המראה הופך לחשוב מאי פעם, הוא הפך מיד לאחד המעניינים והנאים בשוק הנייקדים העולמי. וכמו מספר אופנועים חזקים (יחסית) אחרים, ה-701 מוצע כאן גם בגרסה מוגבלת הספק שמתאימה לרמת רישיון הרכיבה A1. עם תג מחיר של 66,500 שקלים מתמודד ה-701 באופנועים דומים בגודל בינוני, מוגבלי הספק: למשל קאוואסאקי Z650, או ימאהה MT-07 ו-XSR700, סוזוקי SV650 ודוקאטי סקרמבלר 800.
5 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
מנוע וביצועים: מנוע הסינגל הגדול של ק.ט.מ, בנפח 692 סמ"ק, מספק בגרסתו המוגבלת 47 כ"ס. וכמו כל ליין דגמי הסינגל של 2021, אף הוא כעת עם גרסתו העדכנית של המנוע, הכוללת גל איזון נוסף להפחתת רעידות. וזה מורגש, שכן הוא פועלה באופן עדין יותר, ומייצר חווית רכיבה נעימה מבעבר. פעולת תיבת ההילוכים מעט נוקשה ודורשת הפעלת כוח, בצד החיוב יש "קוויק-שיפטר" להעלאה והורדת הילוך. נוח לתפעול, התגובה איטית במקצת.
5 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
47 כ"ס בלבד, זהו אחד האופנועים "המוגבלים" היותר חזקים שבנמצא. עם תגובות מצערת משובחות והגבלה מוחשית בעיקר בגבול המהירות המרבית המחושבת ל-170 קמ"ש. צריך רק לזכור כי ממילא, ללא מיגון רוח, מהירויות כאלה לא יהיו עניין שבשגרה.
מערכת בקרת האחיזה של האופנוע משווה בין מהירויות שני הגלגלים והתערבותה באמצעות ניתוק הצתה, עדינה ולא מאיימת. המערכת משמשת גם כסוג של "בקרת הזדקרות" ומחלישה את המנוע כאשר הגלגל הקדמי מונף ומהירותו מואטת. אפשר לבטל את בקרת האחיזה על-ידי לחיצה ממושכת על מתג לא מסומן בלוח המחוונים.
5 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
התנהגות ונוחות: 701 הוא אופנוע צר, זריז וקליל ברכיבה עירונית צפופה - אזור המחייה הטבעי עבורו. מערכת בלימה משובחת שכוללת בלם קדמי רדיאלי (320 מ"מ) עם ארבע בוכנות ו-ABS עושה עבודה טובה, וכך גם בולמי זעזועים מתכווננים משובחים שמשככים היטב 157 ק"ג של אופנוע ועוד כמה עשרות של רוכב.
מצד שני, זהו אחד האופנועים הפחות נוחים ומעייפים לרכיבה שעליהם רכבנו. תנוחת פלג הגוף העליון טבעית, אבל פלג הגוף התחתון נאנס תחת העיצוב, בין היתר על ידי מושב קשיח וחסר תמיכה. קיימת אופציה תיאורטית להרכבת נוסע(ת) על חלק מושב אחורי קטנטן הממוקם ממש מעל הציר האחורי, אבל היא מתאימה רק לזוגות בתחילת דרכם כאשר מערכת היחסים כוללת עדיין קרבה פיזית קיצונית.
5 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
אסתטיקה ועוד: צריך לחוקק חוק כנגד הוספת תיקי צד או ארגז אחורי שכן מדובר במקרה של ה-701 בפשע עיצובי. תתמודדו, תיק גב בלבד. מה עוד? מידות החישוקים יוצאות דופן: "17 מאחור ו-"18 מלפנים. זה מסייע לעיצוב, אבל מקטין את מבחר הצמיגים. וגם, לוח המחוונים מיושן ולא ברור לקריאה באור יום - למעט תצוגת המהירות.
מה בסוף: מהות הוסקווארנה סווארטפילן 701 היא הנאה ושמחת חיים, אופנוע שמחפש רוכב שרוצה להיראות ואוהב "גז ואדרנלין", כזה שאוהב לאהוב את האופנוע שלו. ועבור מוגבלי רישיון הוא גם מספק תחושת כוח וביצועים שאינם רחוקים מאלה של אחיו הלא-מוגבלים. אבל כמו בכל אהבה, יש כאן מחיר לשלם.
5 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
בחירה ב-701 משמעותה ויתור על נוחות שימוש ודרישה לכושר גופני ורמות גמישות קיצוניות למי שמתכנן רכיבה ארוכה. בפרפרזה על רעיון ה"קפה רייסר", אופנוע אדיר למראה שמגיע לשיאו כשהוא עומד מול בעליו בשעה שזה האחרון שותה אספרסו בבית הקפה. סוג של "אינסטגרם רייסר".