האופנועים יורשו לחזור לרכוב במסלולי נתיב פלוס? ניסוי יהיה, תאריך יעד אין: בשבוע הבא יציינו במשרד התחבורה חודשיים לתחילת פעילותם של נתיבי הפלוס בישראל, המאפשרים תנועה לנהגים עם נוסע נוסף (בכביש החוף) ושני נוסעים בנתיבי איילון. עד כה, רק רוכבי משטרת התנועה הורשו לעלות עליהם בשעות היום, אך זה עומד להשתנות בחודשים הקרובים.
1 צפייה בגלריה
נתיב פלוס נת"צ
נתיב פלוס נת"צ
נתיב פלוס - בקרוב מאוד גם לאופנועים
(שאול גולן)
ל-ynet נודע כי בעקבות פגישה שנערכה בשבוע שעבר בין נציגי משרד התחבורה, המשטרה ונציגי רוכבי האופנועים בארץ, התגבשה החלטה לצאת לניסוי במסגרתו יתאפשר לרוכבים להשתמש בנתיבים כדי לוודא שהדבר אינו בעייתי.
גורם במשרד התחבורה אמר הבוקר (ב׳) כי הניסוי יהיה דומה לניסויים שנעשו בעבר בנת״צים עירוניים, בעיקר בתל אביב, וכי יעברו מספר חודשים עד שייצא במלואו לפועל. ״אנחנו עדיין לא יודעים האם הניסוי יהיה רק בנתיבי איילון או רק בכביש 2״ אמר הגורם, ״זו סוגייה שעוד צריך לדון בה כי שני הכבישים שונים וכך גם שני הנתיבים. אסור לנו לעשות ניסוי רחב מידי שעלול לסכן אנשים״.
בעוד מיקומו של הניסוי אינו ידוע, הוא כן צפוי לצאת לדרכו כבר בזמן הקרוב. במסגרתו, מצלמות ינטרו את הכבישים במהלך שנה כדי לנתח את התנהלות האופנועים על הנתיב, החיכוך עם כלי רכב אחרים והפרעה אם ישנה כזו לתחבורה הציבורית.