איגוד הבטיחות האירופי EuroNCAP מפרסם היום (ד') את תוצאות סבב מבחני הריסוק התשיעי והאחרון לשנה זו. גם הפעם, כמו במרבית הסבבים הקודמים, הועמדו למבחן חוזר דגמים ותיקים שעדיין משווקים ברחבי העולם - וכמו במקרים קודמים המבחן החוזר הביא דווקא לאובדן ניקוד. בנוסף נבחנו הפעם שישה דגמים חדשים, חמישה מהם רלוונטיים לשוק הישראלי.
רכב הפנאי הסיני MG ZS, שנמכר ללא מערכות בטיחות אקטיביות בגרסת הבנזין וזכה לכן ב-3 כוכבי בטיחות בלבד לפני כשנתיים, הועמד הפעם למבחן נוסף בגרסתו החשמלית והמאובזרת יותר. זו זכתה הפעם בציון המירבי של 5 כוכבים - בין היתר תודות למערכות הבטיחות איתן היא משווקת. בסעיפי המשנה רשם ה-ZS החשמלי ציון מרשים של 90% בהגנה על נוסעים בוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 64% בהגנה על משתמשי דרך פגיעים (הולכי רגל ורוכבי אופניים) ו-70% בסעיף מערכות הבטיחות. גם אחיו הגדול של ה-ZS, ה-MG HS - רכב פנאי קומפקטי שצפוי להגיע ארצה לקראת סוף השנה הבאה בגרסה היברידית-נטענת - נבחן וזכה בציון של 5 כוכבים.
3 צפייה בגלריה
 MG - עכשיו עם 5 כוכבים
 MG - עכשיו עם 5 כוכבים
MG - עכשיו עם 5 כוכבים
(euroncap)
פולקסווגן גולף החדשה, שנחשפה לאחרונה בדור השמיני, זכתה כצפוי בציון מירבי של 5 כוכבים. בסעיפי המשנה זכתה הגולף בציונים של 95% בהגנה על נוסעים בוגרים, 89% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על משתמשי דרך פגיעים ו-78% בסעיף מערכות הבטיחות. עם זאת, ב-EuroNCAP ציינו כי בפגיעות צד נפתחו הדלתות האחוריות, וכי היצרנית תצטרך לאתר את מקור הבעיה ולתקנה.
3 צפייה בגלריה
  פולקסווגן גולף - הדלתות נפתחו
  פולקסווגן גולף - הדלתות נפתחו
פולקסווגן גולף - הדלתות נפתחו
(euroncap)
עוד בקבוצת פולקסווגן, אודי Q8 זכה גם הוא לציון מירבי של 5 כוכבים, אך שלישיית מכוניות המיני - פולקסווגן אפ, סקודה סיטיגו וסיאט מי - זכו בשלושה כוכבים בלבד, לאחר שבמבחן הקודם שנערך להן בשנת 2011 זכו השלוש בציון של 5 כוכבים. אובדן הניקוד נובע בין היתר מהסרתה של מערכת לבלימת חירום אוטונומית, אך גם משינויים והחמרות שבוצעו במבחני הריסוק במהלך השנים. שלוש המכוניות כבר לא משווקות בישראל.
שני דגמים נוספים שנבחנו הם פורד פומה, רכב פנאי קטן שעשוי להגיע לישראל בסוף השנה הבאה, וניסאן ג'וק החדש שאמור להגיע ברבעון השני. שניהם זכו ב-5 כוכבים, כאשר הפורד רושם ציוני משנה של 94% בהגנה על נוסעים בוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 77% בהגנה על משתמשי דרך פגיעים ו-74% בסעיף מערכות הבטיחות, ואילו הניסאן משיג ציונים דומים מאוד עם 94%, 84%, 81% ו-73% בהתאמה.
3 צפייה בגלריה
פורד פומה - חמישה כוכבים
פורד פומה - חמישה כוכבים
פורד פומה - חמישה כוכבים
(euroncap)
רכב פנאי חשמלי נוסף שנבחן הוא Aiways US, דגם סיני שעשוי להגיע לשווקי אירופה בשנה הבאה - אך לא צפוי לנחות בישראל ככל הנראה. במקרה הזה הציון עומד על 3 כוכבים בלבד.
הכותב חבר מערכת iCar