ב-2020 ידע שוק הרכב הישראלי טלטלות לא פשוטות. באפריל-מאי נעצרו המכירות כמעט לחלוטין, היצרנים השביתו מפעלים וחברות הליסינג צמצמו רכישות ושלחו יבואנים להתחרות ביניהם על עוגה קטנה בהרבה מכפי שתכננו. גם השקות של דגמים חדשים נדחו בגלל השבתת הייצור, ומכיוון שאולמות התצוגה היו סגורים במשך שבועות.
36 צפייה בגלריה
GMC האמר EV
GMC האמר EV
ההאמר החשמלי - אותו לא נראה בשנה הקרובה
בחודשיים האחרונים נראה כי המחסום נפרץ ולא מעט דגמים חדשים הגיעו לראשונה לישראל, חלקם באיחור ניכר בשל השפעות הקורונה. בשנה הקרובה יימשך קצב ההשקות המואץ, במטרה למכור כמה שיותר רכבים חדשים לפני שיגיעו סגרים נוספים.
אצל חלק מהמותגים 2021 תהיה סוערת במיוחד: ליונדאי ומיצובישי יש לא מעט השקות, קבוצת פולקסווגן תשיק גולף וסיאט לאון חדשות, ואצל אחרים נפגוש לא מעט דגמים היברידיים וחשמליים. מנגד, יש מותגים שיתמקדו השנה במכירת ההיצע הקיים, כמו למשל וולוו, פורשה ואלפא רומיאו. כרגע כולם מחכים לחיסון המתקרב, שימנע קריסה נוספת של המכירות ויאפשר לשוק המקומי התאוששות מהירה מהמשבר.

אודי: ספורטיביות וחשמליות

החידושים בחטיבת היוקרה של קבוצת פולקסווגן יגיעו כמעט כולם במחצית השנייה של השנה. S3, הגרסה הספורטיבית של A3 שמתחילה להימכר כאן בימים אלה, תקבל גרסת RS3 מוקצנת שתוצע בתצורת האצ'בק או סדאן, גרסאות S ספורטיביות יצטרפו להיצע של ה-e-tron החשמלי. בנוסף תנחת אצלנו הסדאן-קופה החשמלית הראשונה של הגרמנים, ה-E-tron GT, התשובה לטסלה מודל S, ומכונית אחות יקרה פחות לפורשה טייקאן.
לקראת סוף השנה יגיע ה-Q4 e-tron, רכב פנאי חשמלי חדש וקטן מה-e-tron המוכר, ויהיה דגם אח משודרג לסקודה אניאק ופולקסווגן ID .4, עם סוללת 82 קילוואט וטווח רשמי של כ-500 ק"מ. בין לבין נפגוש בארץ את ה-Q5 המעודכן בגרסה היברידית-נטענת, גרסאות ספורטבק בעיצוב קופה וגם SQ5 ספורטיבי עם מנוע דיזל. ברבעון הראשון של השנה תושק מתיחת הפנים של Q2.
36 צפייה בגלריה
אאודי Q4 אי טרון
אאודי Q4 אי טרון
אודי Q4 e-tron
(צילום: יח"צ)

אופל: ג'יפון חשמלי

בתחילת השנה יגיע ארצה רכב הפנאי הקטן אופל קרוסלנד, לאחר שעבר מתיחת פנים והשמיט את ה-"X" משמו. הקרוסלנד, שעדיין מבוסס על פלטפורמת פיג'ו 2008 מהדור הקודם, לא יציע הנעה חשמלית אך ייהנה מעיצוב מודרני יותר ומשיפורים שונים בשלדה, בהיגוי ובאבזור. במהלך השנה יגיע גם דור חדש לחלוטין לאופל מוקה, הפעם בעיצוב ספורטיבי-עתידני מרהיב, דגם אח לסיטרואן C4 החדשה, עם מסכי ענק בתא הנוסעים והפקת לקחים מבעיות הנדסת האנוש של דגמי פיז'ו-סיטרואן: את בקרת האקלים ומערכת השמע תוכלו להפעיל גם באמצעות מתגים. מנועי טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר עם 130 או 155 כ"ס, או מנוע חשמלי עם 136 כ"ס, עם סוללת 50 קילווואט וטווח רשמי של 322 ק"מ.
36 צפייה בגלריה
אופל מוקה
אופל מוקה
אופל מוקה
(צילום: יח"צ)

אינפיניטי: דגם חדש ראשון אחרי שנתיים

ארבע שנים אחרי שנחשף, אינפיניטי QX50 החדש צפוי סוף-סוף להגיע הנה ברבעון השני, ולרענן כמתבקש את חטיבת היוקרה של ניסאן, שסבלה בשנים האחרונות ממחסור או אף אובדן דגמים כמו Q30 שייצורם הופסק בעקבות הפסקת שיווק באירופה. רכב הפנאי היפנו-אמריקאי יתחרה בוולוו XC60 ואודי Q5 ויציע מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר (268 כ"ס) עם חידוש טכנולוגי אמיתי: יחס דחיסה משתנה לטובת שיפור הביצועים והפחתת צריכת הדלק, לצד תיבת הילוכים רציפה. לקראת סוף השנה הוא יגיע גם בגרסת קופה מעוצבת, שתקבל את השם QX55.
36 צפייה בגלריה
אינפיניטי qx55
אינפיניטי qx55
אינפיניטי qx55
(צילום: יח"צ)
ב.מ.וו: חשמלית אטרקטיבית ראשונה
שנה וחצי אחרי ההשקה של סדרה 3 הנוכחית, המשפחה של מכונית הספורט-סדאן המוערכת מתחילה להתרחב. סדרה 4 קופה מתחילה להימכר כאן בימים אלה; בתחילת 2021 יצטרפו אליה גם גרסאות קבריולה ודגמי ה-M3 ו-M4 הספורטיביים, עם הספק שמגיע ל-510 כ"ס. ברבעון השלישי תנחת כאן סדרה 4 גראן-קופה, עם ארבע דלתות ועיצוב בולט ומוחצן. גם מתיחת פנים לסדרה 5 צפויה בקרוב, אך החדשה המסקרנת ביותר היא ה-iX3, רכב פנאי חשמלי שיתחרה באודי e-tron ובמרצדס EQC. מדובר בגרסה חשמלית ל-X3 המוכר, שתציע הספק של 286 כ"ס וטווח נסיעה של 460 ק"מ. ההנעה, במפתיע, היא אחורית בלבד. אחרי ה-i3 המאתגרת בעיצובה, תהיה סוף סוף לבווארים חשמלית שמכוונת למרכז שוק היוקרה.
36 צפייה בגלריה
ב-מ-וו ix3
ב-מ-וו ix3
ב-מ-וו ix3
(צילום: יח"צ)

ג'יפ: החידושים כבר כאן

מותג השטח האמריקאי מרוקן את מחסנית ההשקות עוד לפני סוף השנה הנוכחית, עם תחילת השיווק של הקומפאס המעודכן ושל ג'יפ גלדיאטור, גרסת פיק-אפ לרנגלר הקשוח. ג'יפ גרנד ואגוניר המסקרן שנחשף השנה בגרסת טרום-ייצור, לא צפוי לנחות אצלנו בגרסה סדרתית בשנה הקרובה.
36 צפייה בגלריה
ג'יפ גלדיאטור
ג'יפ גלדיאטור
ג'יפ גלדיאטור

DS: חשמלית וסדאן ראשונות

חטיבת היוקרה של פיז'ו-סיטרואן תשיק בתחילת השנה את הגרסה החשמלית של ה-DS3 קרוסבק, רכב פנאי קטן החולק פלטפורמה עם פיז'ו 2008. בהמשך יגיע ארצה גם דגם הסדאן הראשון של המותג, ה-DS9 שיהיה ארוך ב-18 ס"מ מפיז'ו 508 ויציע יחידות הנעה היברידיות-נטענות בהספק שמגיע עד ל-360 כ"ס.
36 צפייה בגלריה
DS9
DS9
DS9
(צילום: יח"צ)

דאצ'יה: חוזרת למשחק

אחרי שנתיים ללא השקות משמעותיות והזדקנות כללית של דגמי המותג העממי (ר"ע זול) של רנו, תתחיל דאצ'יה במחצית השנייה של 2021 בחידוש היצע המכוניות הקטנות. הראשונה תהיה הסופר-מיני סנדרו, כולל בגרסת ה"שטח" סנדרו סטפווי, ולקראת סוף השנה תגיע גם המשפחתית הקטנה לוגאן שנשענת על אותו בסיס, הפעם ללא דגם סטיישן. הממדים גדלו משמעותית, נוספו מערכות בטיחות אקטיביות ותיבת ההילוכים הרובוטית הוחלפה בתיבה רציפה. המנוע העיקרי יהיה טורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטר עם שלושה צילינדרים ו-100 כ"ס. לקראת סוף השנה עשויה לנחות אצלנו דאצ'יה ספרינג החשמלית, מיני דמוית ג'יפון, עם טווח של 225 ק"מ, ותג-מחיר שיהפוך אותה לחשמלית החדשה הזולה בארץ, סביב 90 אלף שקל.
36 צפייה בגלריה
דאציה סנדרו סטפאווי
דאציה סנדרו סטפאווי
דאציה סנדרו סטפאווי
(צילום: יח"צ)

GAC: תכירו את איון

מותג החשמליות הסיני של קבוצת יוניון (יבואנית טויוטה), שהתחיל את פעילותו ב-2020 עם ה-GE3, יתרחב בחודשים הקרובים עם דגם נוסף, מתקדם ויקר יותר: איון LX. מדובר ברכב פנאי גדול יחסית ומעוצב, שמוצע עם אבזור עשיר, ומספר גרסאות מנוע. הבכירה שבהן מאיצה ל-100 קמ"ש בתוך 3.9 שניות. טווח הנסיעה נע בין 400 ל־500 ק"מ. הדגם החדש יציע מערכות בטיחות אקטיבית ואפשרות לטעינה מהירה שחסרות ל-GE3. המחיר צפוי להיות באזור ה-200 אלף שקל.
36 צפייה בגלריה
איון LX
איון LX
איון LX
(צילום: ניר בן זקן)

דודג': דוראנגו בייבוא סדיר

גם בשנה שעברה דיווחנו על צפי לתחילת שיווק הדודג' דוראנגו, רכב פנאי גדול מימדים עם שבעה מקומות ישיבה, המבוסס על הג'יפ גרנד-צ'ירוקי וכבר יותר מעשור מטפטף הנה בייבוא אישי. לדברי היבואנית הוא יגיע ברבעון הראשון.
36 צפייה בגלריה
דודג' דוראנגו
דודג' דוראנגו
דודג' דוראנגו
(צילום: יח"צ)

הונדה: סיוויק חדשה בדרך

אחרי השקת הג'אז החדשה, חשפה הונדה בחודש שעבר דגם כמעט מוכן לייצור של הסיוויק הבאה. גם הפעם יש גרסת סדאן והאצ'בק, העיצוב התעדן והתעדכן, וההיצע בארה"ב צומצמם, כך שגרסת השתי דלתות קופה שלא הגיעה לאירופה ואלינו, תוסר מההיצע. מצד שני, דגם טייפ-R ספורטיבי ישרוד את הלחץ לעבור לדגמים ירוקים. עם זאת, מועד ההגעה של הדור החדש לארץ עדיין לא ברור, וייתכן שנראה סיוויק חדשה מייצור סדרתי עם לוחית רישוי צהובה רק ב-2022.
36 צפייה בגלריה
הונדה סיוויק
הונדה סיוויק
הונדה סיוויק
(צילום: יח"צ)

טויוטה: היילנדר לראשונה מהיבואן

החודש ינחתו יחידות ראשונות של טויוטה היילנדר, רכב פנאי גדול מימדים עם שבעה מושבים והנעה היברידית שתוכנן לשוק האמריקאי אך נמכר גם באירופה, יתחרה כאן בפורד אקספלורר ובסובארו איוולטיס ויצטרף לדגמי היילנדר רבים מהדור הקודם שכבר חדרו ארצה ביבוא אישי ומקביל. ההספק מגיע ל-244 כ"ס ממנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר ומנוע החשמלי, והאורך עומד על כמעט 5 מטר. המחיר: החל מ-290 אלף שקל.
במחצית השניה של 2021 תגיע ארצה גרסה היברידית נטענת לראב 4 הפופולארי, עם הספק מרשים של 306 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי חריג לטובה, שמגיע עד ל-75 ק"מ נטולי בנזין. רכב זהה ישווק גם תחת הסמל של סוזוקי (ע"ע).
36 צפייה בגלריה
טויוטה היילנדר
טויוטה היילנדר
טויוטה היילנדר
(צילום: יח"צ)

יגואר: מתיחת פנים

רכב הפנאי הקומפקטי F-פייס יגיע בתחילת השנה לאחר מתיחת פנים קלה. זו כוללת שינויים קלים בעיצוב ובאבזור, אך הבשורה המעניינת גם כאן מגיעה בדמותה של יחידת הנעה היברידית-נטענת. מנוע 2.0 ליטר מוגדש, בשילוב עם מנוע חשמלי, יעניק לו הספק של 404 כ"ס לצד מומנט של 65.2 קג"מ, כאשר סוללת 17.1 קוט"ש תאפשר נסיעה חשמלית לחלוטין למרחק של 53 ק"מ.
36 צפייה בגלריה
יגואר אף פייס פלאג אין
יגואר אף פייס פלאג אין
יגואר F-פייס היברידי נטען
(צילום: יח"צ)

יונדאי: טוסון חדש, ועוד

2021 צפויה להיות מעניינת במיוחד באולמות התצוגה של המותג הדרום-קוריאני. בימים אלו מתחילה החברה למכור שני רכבי פנאי גדולים: דור חדש לסנטה פה המוכר, שמתחדש לאחר שנתיים בלבד, ויונדאי פליסייד, רכב פנאי ענק בסגנון אמריקאי עם 7־8 מושבים ומנוע 3.8 ליטר, 291 כ"ס, שיהיה הדגם היקר ביותר שתציע יונדאי בישראל.
ברבעון השני של השנה תציין יונדאי את אחת ההשקות הבולטות של השנה בשוק הרכב, כשיגיע ארצה יונדאי טוסון בדור חדש לחלוטין עם עיצוב יוצא דופן. אך גם הוא וגם הסנטה פה לא יימכרו אצלנו עם הנעות היברידיות שמוצעות בעולם. הטוסון יגיע אלינו כנראה בשתי גרסאות מרכב, קצרה וארוכה, שתיהן עם חמישה מקומות ישיבה. במקביל תגיע גם ה-i20 החדשה ואחריה יושק דור חדש לאלנטרה, שאותה דווקא כן נפגוש עם הנעה היברידית שמגיעה מאיוניק ומקונה. בין לבין נפגוש כאן מתיחות פנים לאקסנט, ל-i30 ולקונה.
36 צפייה בגלריה
יונדאי טוסון
יונדאי טוסון
יונדאי טוסון
(צילום: יח"צ)

לנדרובר: דיפנדר מוזל

את כל חידושי השנה הקרובה מרכזת לנדרובר לרבעון הראשון. הדיפנדר החדש, שהגיע במהלך השנה היוצאת בגרסת ה-110 הארוכה, יוצע בקרוב גם בגרסת ה-90 הקצרה, עם שלוש דלתות וחמישה מקומות ישיבה, ולצידו הושקו גרסאות היברידיות-נטענות לדיסקברי ספורט ולריינג' רובר איווק. גם הדיסקברי יגיע בדגם מעודכן לאחר מתיחת פנים קלה, אך במקרה שלו תוצע יחידת הנעה מיקרו-היברידית בלבד, שלא צפויה להשפיע רבות על צריכת הדלק.
36 צפייה בגלריה
לנדרובר דיסקברי מחודש
לנדרובר דיסקברי מחודש
לנדרובר דיסקברי מחודש
(צילום: יח"צ)

לקסוס: IS באה מאמריקה

בימים אלו מתחילה היבואנית לשווק את ה-IS הוותיקה שעברה מתיחת פנים מקיפה, שמרה על הנעה אחורית, ומגיעה כעת בתקינה אמריקאית לאחר שנטשה את אירופה, ובגרסת בנזין בלבד. מכונית הספורט המרהיבה LC זוכה לגרסת קבריולה נאה אף יותר, ובתחילת השנה הנכנסת תשיק היבואנית גם את מתיחת הפנים לספינת הדגל לקסוס LS, עם שיפור באיכות הנסיעה ובאביזרי הבטיחות.
36 צפייה בגלריה
לקסוס IS
לקסוס IS
לקסוס IS
(צילום: יח"צ)

MG: גם פלאג אין

גם אצל המתחרה הקלאסי של GAC יש תוכניות להרחבת היצע הדגמים. ברבעון הראשון של השנה תתחיל המכירה של ה-HS, רכב פנאי קומפקטי שיהיה גדול מה-ZS ויציע יחידת הנעה היברידית-נטענת עם טווח חשמלי של כ-50 ק"מ. במהלך השנה יגיע גם המאראוול, רכב פנאי גדול עוד יותר שיוצע עם הנעה חשמלית מלאה וישלים היצע נרחב במיוחד של דגמים חשמליים אצל היבואנית לובינסקי.

מאזדה: חשמלית ראשונה

בעשור האחרון מעדיפים במאזדה לבצע מתיחות פנים קלות ולמעט בהצגת דגמים חדשים. כך יהיו פני הדברים גם השנה. ברבעון הראשון תשיק מאזדה גרסה מעודכנת קלות ל-MX5 רודסטר עם שילובי גגות וריפודים חדשים; בהמשך יתווספו גרסאות חדשות להיצע של דגמי מאזדה 6 ומאזדה CX5, לצד מתיחת פנים קלה למאזדה CX3.
אבל דגם אחד חדש בכל זאת ינחת כאן, ה-30-MX, רכב פנאי-קופה חשמלי עם טווח נסיעה של 200 ק"מ בלבד מסוללת 35.5 קוט"ש ודלתות כניסה שנפתחות הפוך לטובת יושבי המושב האחורי. בבריטניה היא עולה פחות מפיז'ו e2008, אבל לא בטוח שמחוץ לאירופה יישמר פער המחיר שנועד לסייע למאזדה לעמוד בתקן הזיהום. מעניין? בהחלט.
36 צפייה בגלריה
מאזדה MX30
מאזדה MX30
מאזדה MX30
(צילום: יח"צ)

מזראטי: מכונית-על מודרנית ראשונה

לפני חודשים ספורים חשפה יצרנית האקזוטיקה האיטלקית מכונית-על מקורית חדשה, MC20, שתגיע לכאן במחצית השניה של 2021. התפריט כולל עיצוב מהפנט, דלתות "פרפר", שימוש נרחב בקרבון ובעיקר מנוע מעורר תיאבון: V6 בנזין כפול-מגדשים בנפח 3.0 ליטר, עם הספק של 630 כ"ס ומומנט של 74.4 קג"מ, ללא כל סיוע חשמלי שתמצאו כיום בפרארי מקבילות. תיבה כפולת-מצמדים עם 8 הילוכים מורידה את הכוח לגלגלים האחוריים, והתאוצה ל-100 קמ"ש מסתיימת בתוך 2.9 שניות בלבד, עד למהירות מרבית של 325 קמ"ש. המחיר צפוי לעבור את ה-2.5 מיליון שקל, מה שלא מנע מחמישה לקוחות ישראלים לפתוח הזמנה.
36 צפייה בגלריה
מזראטי MC20
מזראטי MC20
מזראטי MC20
(צילום: יח"צ)

מיני: קאנטרימן מחודשת

המכונית הגדולה ביותר בהיצע של מיני, הקאנטרימן הג'יפונית, תגיע בתחילת השנה לאחר מתיחת פנים קלה. השינויים מתבטאים בעיצוב הפגושים, יחידות התאורה וחישוקי הגלגלים, לצד מסך מולטימדיה חדש, לוח מחוונים דיגיטלי וגם שיפור קל בפליטת המזהמים.
36 צפייה בגלריה
מיני קאנטרימן
מיני קאנטרימן
מיני קאנטרימן
(צילום: יח"צ)

מיצובישי: האאוטלנדר מתחלף

שמונה שנים לאחר שהגיע לישראל, ולאחר שהפך לרכב 7 המושבים הנמכר ביותר במחוזותינו, יגיע מיצובישי אאוטלנדר בדור חדש לחלוטין במחצית השניה של 2021. הדגם החדש יתבסס על ניסאן אקסטרייל החדש שכבר הוצג בארה"ב, שכן מיצובישי היא כיום חלק מתאגיד רנו-ניסאן. העיצוב יתבסס על זה של דגם התצוגה אנגלברג. במקביל תשיק היבואנית גם את מתיחת הפנים של האקליפס-קרוס, עם עיצוב מעודן יותר בחלק האחורי ועם יחידת ההנעה ההיברידית-נטענת שמוכרת מהדור הנוכחי של האאוטלנדר.
36 צפייה בגלריה
מיצובישי אנגלברג-טורר
מיצובישי אנגלברג-טורר
מיצובישי אנגלברג-טורר - בסיס לאאוטלנדר חדש

מרצדס: ספינת דגל חדשה

בתחילת השנה תגיע ה-S קלאס החדשה, ספינת הדגל של מותג היוקרה ומי שנחשבת בעיני מעריציה למכונית הטובה בעולם. בין החידושים: מתלי אוויר הדוגמים את פני הכביש 1,000 פעמים בשניה, מערכת שמע עם 31 רמקולים, תצוגת מציאות רבודה שמקבילה למסך בגודל "77, גרסה היברידית-נטענת עם טווח נסיעה חשמלי של 100 ק"מ וגם הבטחה ליכולות אוטונומיות כמעט-מלאות.
במחצית הראשונה תשיק היבואנית גם את הדור החדש של ה-C קלאס לצד מתיחת פנים ל-E הוותיקה. במחצית השניה של השנה יצטרפו שני דגמים חשמליים חדשים ומסקרנים: ה-EQS, מכונית פאר מקבילה ל-S קלאס שתציע טווח נסיעה של 700 ק"מ שהיה מוכר עד עכשיו רק בדגמי הקצה של טסלה, ו-EQA שיהיה אח חשמלי לג'יפון GLA.
36 צפייה בגלריה
מרצדס EQS
מרצדס EQS
מרצדס EQS
(צילום: יח"צ)

ניסאן: קשקאי חדש

החידושים של ניסאן ל-2021 יגיעו רק בסופה, וגם כאן מדובר בעיקר ברכבי הפנאי. ברבעון השלישי יושק האריאה, רכב פנאי חשמלי שימוקם בין הקשקאי לאקסטרייל מבחינת המימדים, עם עיצוב עתידני ולא פחות מ-5 אופציות הנעה שונות שמוצעות בעולם, כאשר ההספק נע בין 178 ל-394 כ"ס וטווח הנסיעה הוא בין 340 ל-500 ק"מ. עדיין לא ידוע מה יהיו הגרסאות שישווקו בישראל.
לקראת סוף השנה יגיע ארצה הדור החדש של הקשקאי, שטרם נחשף, בעוד אחיו הגדול ניסאן אקסטרייל כבר הוצג בארה"ב לפני חצי שנה אך יגיע אלינו רק ב-2022. במסגרת הטרנד האירופי הנוכחי, הקשקאי החדש לא יציע גרסת דיזל, ותהיה לו גרסה היברידית ייחודית, שבה מנוע הבנזין משמש רק כגנרטור והחשמלי מניע את הגלגלים, מה שאמור להבטיח פעולה חסכונית מאוד למנוע השריפה הפנימית, ומאפשר לחסוך בתקציב על תיבת הילוכים יקרה. גם הטנדר נבארה יעבור חידוש קל לקראת סוף השנה.
36 צפייה בגלריה
אב טיפוס מוסווה של ניסאן קשקאי
אב טיפוס מוסווה של ניסאן קשקאי
אב טיפוס מוסווה של ניסאן קשקאי
(צילום: יח"צ)

סאנגיונג: לא תכירו את הרקסטון

יצרנית רכבי השטח הקוריאנית שמצויה בצרות וביקשה לאחרונה הגנה מפני נושים, צפויה להמשיך ולפעול בכל זאת ותביא אלינו את הרקסטון המחודש במחצית השניה של השנה, עם עיצוב יוקרתי ומודרני יותר, מנוע דיזל שמספק 202 כ"ס (לעומת 181 כיום), תיבת 8 הילוכים וגם שדרוג במפרט האבזור ומערכות הבטיחות. ההבטחות לדגם חשמלי ראשון של היצרנית השרויה במשבר כלכלי טרם התממשו.
36 צפייה בגלריה
סאנגיאנג רקסטון מחודש
סאנגיאנג רקסטון מחודש
סאנגיאנג רקסטון מחודש
(צילום: יח"צ)

סובארו: האאוטבק יגיע, הלגאסי לא

אחרי ההשקות האחרונות של סובארו איוולטיס ומתיחת הפנים ל-XV, החידוש המשמעותי של היבואנית ב-2021 יהיה דור חדש לאאוטבק שנחשף כבר לפני שנתיים בתערוכת הרכב של ניו יורק. המימדים צמחו לכל כיוון, כולל תוספת של 2 ס"מ למרווח הגחון, והמנועים שמוצעים בארה"ב מוכרים לנו משני דגמים אחרים של היצרן - מנוע 2.5 ליטרים מהפורסטר או מנוע 2.4 טורבו מהאיוולטיס.
לקראת סוף השנה תגיע ה-BRZ החדשה, ששומרת על הנוסחה המהנה של הדור הראשון, הנעה אחורית ומנוע נטול-טורבו, הפעם עם 2.4 ליטר ו-228 כ"ס, תוספת של 400 סמ"ק ו-28 כ"ס. נקווה שמחיר הבסיס של 200 אלף שקל לגרסה הידנית יישמר. סובארו לגאסי-B4 החדשה, שעליה מבוסס האאוטבק, לא צפויה להגיע ארצה, לאור השינויים בשוק והירידה המתמשכת במכירות רכבי המנהלים.
36 צפייה בגלריה
סובארו אאוטבק
סובארו אאוטבק
סובארו אאוטבק
(צילום: יח"צ)

סוזוקי: טויוטה עם סמל חדש

ההנעה המיקרו-היברידית, אשר שולבה לאחרונה בדגמי האיגניס והסוויפט, תגיע בסביבות אפריל גם לדגמי הקרוסאובר והוויטרה. ברבעון האחרון של השנה תשיק היבואנית סוף סוף דגמים היברידיים אמיתיים, שניהם מתוצרת טויוטה: סוזוקי סוואס שזהה לקורולה סטיישן וסוזוקי אקרוס שזהה לראב 4 פלאג-אין. שיתוף הפעולה בין שתי היצרניות היפניות נועד להקטין את ממוצע הפליטות של סוזוקי בשוק האירופי, כשסוזוקי מסייעת בשווקים אחרים.
הבאלנו, שתעזוב אותנו לקראת 2021, מפסיקה להימכר באירופה אבל אפשר יהיה לקנות אותה במדינות רבות באפריקה תחת השם טויוטה סטארלט, למשל. לאור התמחור התחרותי בדרך כלל של דגמי סוזוקי בארץ, שלא לוקח בחשבון השארת מקום להנחות משמעותיות לחברות הליסינג, זו עשויה להיות דרך מעט יותר זולה לרכישת טויוטה היברידית.
36 צפייה בגלריה
סוזוקי סוואס
סוזוקי סוואס
סוזוקי סוואס
(צילום: יח"צ)

סיאט: אולי עם לאון היברידית-נטענת

ברבעון השני יתרחב תת המותג הספורטיבי קופרה, שכיום מציע רק את רכב הפנאי קופרה אטקה, וישיק שני דגמים נוספים: קופרה לאון המשפחתית, שתעשה שימוש במנוע ה-2 ליטר המוכר בהספק של 245 או 300 כ"ס, וקופרה פורמנטור, רכב פנאי-קופה המבוסס על פלטפורמת הלאון, עם מנוע בהספק של 310 כ"ס.
גם לשני הדגמים הספורטיביים האלו יש הנעות היברידיות-נטענות, אך לא ברור אם אלו יגיעו לישראל. בנוסף תגיע ארצה גם מתיחת הפנים של קופרה אטקה, עם שינויים קלים בלבד בעיצוב ובאבזור. הלאון החדשה שהחלה את דרכה בישראל בימים אלו, עשויה להגיע בהמשך גם בגרסה היברידית-נטענת.
36 צפייה בגלריה
סיאט לאון
סיאט לאון
סיאט לאון
(צילום: יח"צ)

סיטרואן: חשמלית ראשונה

ברבעון השני של השנה תחזור אלינו סיטרואן C4 המשפחתית, הפעם בסגנון שונה לגמרי: כבר לא משפחתית האצ'בק מסורתית, אלא מראה שמזכיר יותר רכבי פנאי-קופה עם עיצוב מוקפד, תא נוסעים אלגנטי ומערכת מתלים פרוגרסיבית שכבר הוצגה ב-C5 איירקרוס. את ה-C4 ניתן יהיה לקבל בגרסה חשמלית מלאה, עם המנוע שמוכר מפיז'ו 208 ו-2008, 136 כ"ס וסוללת 50 קוט"ש, או עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטרים (130 כ"ס). בנוסף תגיע ארצה במהלך השנה גם גרסה היברידית-נטענת לרכב הפנאי C5 איירקרוס, ולקראת סוף השנה עשויה להגיע ארצה גם גרסה חשמלית לסיטרואן ג'מפי המסחרית.
36 צפייה בגלריה
סיטרואן C4
סיטרואן C4
סיטרואן C4
(צילום: יח"צ)

סקודה: פאביה חדשה

גם במקרה של האוקטביה, כמו אצל האחות סיאט לאון, יש גרסה ספורטיבית שתגיע בוודאות וגרסה היברידית-נטענת אשר שיווקה כבר בשנה הקרובה מוטל בספק לאור הביקושים באירופה. הגרסה הספורטיבית זוכה לכינוי המוכר RS, והיא תנחת בישראל ברבעון הראשון של השנה, תציע הספק של 245 כ"ס ועיצוב קרבי בהתאם.
גם לסופרב ישנה גרסה היברידית-נטענת שעשויה לנחות בישראל עוד השנה, ואילו ברבעון השלישי נפגוש בישראל פאביה חדשה לגמרי, שבשלב זה טרם הוצגה בעולם. לקראת סוף השנה עשויה לנחות אצלנו האניאק החשמלית החדשה, גרסת סקודה לסדרת הג'יפונים החדשים של קונצרן פולקסווגן.
36 צפייה בגלריה
סקודה אוקטביה RS
סקודה אוקטביה RS
סקודה אוקטביה RS
(צילום: יח"צ)

פולקסווגן: גולף דור 8

אחת המשפחתיות הנמכרות בכל הזמנים, פולקסווגן גולף, תנחת בישראל בדור חדש ושמיני כבר בתחילת השנה. מתיחת הפנים לרכב הפנאי טיגואן כבר כאן, ואילו ברבעון השלישי תתעדכן הפולו הקטנה. הבשורה הגדולה של הגולף החדשה, שכרגיל די דומה לדור שהיא מחליפה, היא בתא הנוסעים המתקדם, שקפץ לא רק כיתה אלא בית ספר, מבוסס מסכים ומשטחי מגע, עם מערכת מולטימדיה מושקעת, אופציה נרחבת לתפעול קולי, כולל אפשרות לשימוש בעוזרת אישית אלקסה של אמזון.
המנועים זהים לאלה של A3, לאון ואוקטביה החדשות, עם שימוש נרחב במערכות מיקרו-היברידיות שאמורות לשפר את צריכת הדלק בכ-10% לפי הבטחות היצרן. צמד החשמליות החשובות, ה-ID.3 הקומפקטית והקרוסאובר ID.4 החשוב, יגיעו אלינו כנראה בשל הביקושים באירופה, רק ב-2022.
36 צפייה בגלריה
פולקסווגן גולף דור 8
פולקסווגן גולף דור 8
פולקסווגן גולף דור 8
(צילום: יח"צ)

פורד: גל השקות רכבי פנאי

ההתעוררות המחודשת של פורד, שהתחילה בשנה היוצאת עם ההשקות של הפוקוס החדשה והאקספלורר, תימשך גם לתוך 2021. ברבעון הראשון תשיק היבואנית את פורד פומה, רכב פנאי קטן שמבוסס על הפיאסטה החדשה, שלא משווקת אצלנו. במקביל יגיעו גם גרסאות חדשות לאקספלורר, בהן גרסת ST ספורטיבית וגרסה היברידית-נטענת. פורד קוגה יחזור אלינו ברבעון השני, כשהוא מתבסס כמובן על הפוקוס הנוכחית, ואחריו יגיעו דגמי הברונקו והברונקו ספורט.
הראשון הוא רכב שטח קשוח שיתחרה בג'יפ רנגלר, השני הוא רכב פנאי בעיצוב מוקשח, המבוסס על הקוגה אך אמור לספק תחרות בשטח הקל לפורסטר. לקראת סוף השנה יגיע גם המוסטנג מאך E, רכב פנאי חשמלי-ספורטיבי בעיצוב שקורץ למוסטנג הקלאסית, עם תג-מחיר שצפוי להגיע ל-300 אלף שקל, לאור השימוש בסוללות בעלות קיבולת רבה יחסית, 76 או 99 קוט"ש, עם טווח ארוך של 450 עד 600 ק"מ .
36 צפייה בגלריה
פורד פומה
פורד פומה
פורד פומה
(צילום: יח"צ)

פיז'ו: היברידיות-נטענות

בתחילת השנה יגיעו לישראל מתיחות הפנים של פיג'ו 3008 ו-5008, עם שינויים עיצוביים קלים ותוספות לאבזור ולמערך הבטיחות, באיחור קל מהמתוכנן. בהמשך תגיע גם גרסה היברידית-נטענת למכונית המנהלים 508, ולקראת סוף השנה אנו עשויים לפגוש כאן בגרסה חשמלית מלאה לפיז'ו בוקסר המסחרי.
36 צפייה בגלריה
פיג'ו 3008 מחודש
פיג'ו 3008 מחודש
פיג'ו 3008 מחודש
(צילום: יח"צ)

קאדילק: סדאן חדשה

במהלך השנה תנחת בארץ ה-CT5 סדאן החדשה, מחליפת ה-CTS. קאדילק שיפרה את פלטפורמת ההנעה האחורית המוצלחת, שסיפקה התנהגות כביש מהנה מהמקובל בקבוצה, ויש אופציה להנעה כפולה. יש בחירה בין מנועי 2.0 ליטר עם 237 כ"ס ו-3.0 ליטר עם 355 כ"ס, המשודכים לתיבת אוטומטית עם 10 הילוכים. תגיע גם ה-CT5-V עם מנוע 3.0 ליטר, 360 כ"ס.
36 צפייה בגלריה
קאדילק C5
קאדילק C5
קאדילק C5
(צילום: יח"צ)

קיה: סורנטו וקרניבל חדשים

הסורנטו והקרניבל החדשים היו אמורים להגיע ארצה כבר בשנה היוצאת, אך משבר הקורונה שינה גם את מועדי ההגעה שלהם. במקביל תתחיל להימכר כאן גרסה היברידית-נטענת מעניינת לקיה אקסיד, עם יחידת הנעה זהה לזו של קיה נירו, ומחיר זול יותר. ברבעון השלישי תגיע לישראל מתיחת הפנים של הפיקנטו המצליחה, וכמו אצל האחות יונדאי i10, השינוי העיקרי יהיה המעבר לתיבת הילוכים רובוטית בעלת מצמד יחיד. גם גרסה חשמלית לנירו עשויה להופיע באולמות התצוגה בשנה הקרובה.
36 צפייה בגלריה
קיה קרניבל
קיה קרניבל
קיה קרניבל

רנו: סוף סוף קפצ'ור

בעיכוב של שנה תמימה ממועד ההשקה המתוכנן יגיע לישראל בתחילת השנה רנו קפצ'ור החדש. רכב הפנאי שמבוסס על הקליאו ימשיך להציע מראה מסוגנן וייחודי, לצד שיפור משמעותי באיכות הנסיעה. הקליאו תקבל גם גרסה היברידית ברבעון השלישי של השנה, שתאפשר לה להתחרות גם בדגמים דומים מבית טויוטה (יאריס) והונדה (ג'אז). לקראת סוף השנה נפגוש כאן את רנו ארקנה, רכב פנאי קומפקטי בתצורת קופה מוצלחת על בסיס הקדג'ר, וגם דור חדש לרנו קנגו ומתיחת פנים קלה שעברה המגאן המשפחתית.
36 צפייה בגלריה
רנו קפצ'ור
רנו קפצ'ור
רנו קפצ'ור
(צילום: יח"צ)

שברולט: הקורבט העליון

אחרי שהשיקה את הטרייל בלייזר החדש, שם ותיק שמשויך כעת דווקא לקרוסאובר משפחתי ולא לכביש-שטח גדול, והיה חסר מאוד בהיצע של היצרן בארץ, יתפנו ב-UMI לייבוא סדיר של הקורבט החדשה והמוצלחת, שעשרות ממנה כבר נמכרו בארץ בייבוא אישי וצפויה להגיע לארץ במחצית הראשונה של השנה. עוד לפני כן ינחתו הגרסאות החזקות יותר של הקאמרו, ה-SS וה-ZR1. בהמשך השנה סביר שינחתו כאן גם הטאהו והסברבן, וגרסת הדיזל והבנזין החזקות של טנדר הקולורדו, הדומה בגודל לטנדרים היפניים.
36 צפייה בגלריה
שברולט טאהו
שברולט טאהו
שברולט טאהו
(צילום: יח"צ)

ויהיו גם ארבעה מותגים חדשים: טסלה, סרס, אייוייס ו-JAC

טסלה: אחרי עיכוב של יותר משנה לעומת התוכניות המקוריות, ולאו דווקא בגלל הקורונה, 2021 אמורה להיות השנה שבה נוכל לרכוש בארץ את החשמליות של יצרנית הרכב המסקרנת בעולם. ההשקה צפויה בסוף הרבעון הראשון תחת מעטה חשאיות כבד, אולם לא נתפלא אם תידחה מעט.
כל ארבעת דגמי החברה שנמצאים בייצור סדרתי - הטנדר עדיין על שולחנות השרטוט מחדש - יוצעו בארץ, כולל המודל 3 סדאן והג'יפון מודל Y שמבוסס עליה, והמודל-S סדאן הסאלונית והקרוסאובר מודל-X שמבוסס עליה.
המחירים צפויים להתחיל בכ-300 אלף שקל, וכמו בשאר השווקים שאליה היא נכנסת, טסלה תיקח אחריות גם לנושא הטעינה, ותקים גם בארץ רשת עמדות טעינה מהירות משלה. לטסלה יש מעריצים רבים גם בארץ שיסתערו על אתר ההזמנות שלה, אבל כדי לשמור על ההצלחה הראשונית הצפויה היא תהיה חייבת להציע רמת שירות, כולל טרייד-אין, כמקובל בשוק היוקרה.
SERES: טלקאר, יבואנית קיה וסאנגיונג, תשיק כבר בתחילת 2021 את דגמי סרס, חטיבת החשמליות של תאגיד סוקון הסיני. כבר בינואר תושק ה-E3 שמקבילה ל-MG ZS EV, עם סוללת 53 קוט"ש וטווח של מעט יותר מ-300 ק"מ, וברבעון השני ה-SF5 הגדולה, המפוארת והיקרה משמעותית, עם הבטחה לטווח נסיעה של 500 ק"מ.
שני הקרוסאוברים יתקפו את שוק החשמליות עם דגם בסיסי שיהיה אחד הזולים בשוק, ודגם מעוצב וארוך טווח שיעלה יותר מ-250 אלף שקל. את הפעילות ינהל ירון לנדא, והיא תכלול בשלב הראשון אולם תצוגה בתל אביב. לשני הדגמים מערכות בטיחות אקטיבית, אפשרות לטעינה מהירה ופוטנציאל להפוך למתמודדים משמעותיים בשוק החשמליות.
AIWAYS: קבוצת בליליוס תייבא את המכוניות של אחת מתואמות טסלה הסיניות, שהוקמה בשנגחאי ב-2017 ומייצרת כרגע רק דגם אחד, U5, ג'יפון חמישה מושבים בגודל של סקודה קודיאק, המצויד בסוללה של 63 קילוואט שעה המאפשר טווח של 410 ק"מ לפי התקינה האירופית החדשה, WLTP.
בשנתיים הקרובות יושקו על גבי אותה פלטפורמה דגם פנאי קופה וגרסת 7 מקומות ישיבה. תהיה לו תקינה אירופית מלאה, כולל תמיכה ברשת הטעינה המהירה בארץ, שתי רמות גימור עם מערכות בטיחות אקטיביות, במחיר של כ-200 אלף שקל. מנגד, הדגם קיבל רק 3 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי בשנה שעברה בגלל תוצאות חלשות בריסוק מול עמוד. היצרן הודיע שישנה את תזמון פתיחת כריות האוויר ברכב, אך זה טרם נבחן מחדש פומבית.
את הפעילות ינהלו אלחנן יהב וענבר נחשון, שמילאו בעבר תפקידים בכירים בקרסו מוטורס, בצ'מפיון מוטורס ובכלמוביל, וההשקה צפויה במחצית הראשונה של השנה. קבוצת בליליוס לא זרה לתחום הרכב, היא שימשה בעבר כמפיצת דגמי מרצדס ומייבאת את אוטובוסי גודלן דראגון הסיניים.
JAC: בנתניה תתחיל לפעול בחודשים הקרובים יבואנית חדשה למכוניות החשמליות של JAC הסינית ואוטובוסי Ankai החשמליים הסינים גם כן. החברה החדשה, שבבעלות איש העסקים אליהו גרידיש, מחזיקה גם בבעלות על זכיון הייבוא של מכוניות NEVS החשמליות, שמיוצרות בסין על בסיס הסאאב 9-3 אחרונה. כמה אוטובוסי אנקאי החלו כבר בנסיעות מבחן בציי מפעילות התחבורה הציבורית, ושיווק קרוסאוברים חשמליים של JAC צפוי להתחיל בחודשים הקרובים.
פורסם לראשונה: 07:40, 18.12.20