ערב פתיחת השנה האזרחית הנוכחית דיווחנו לכם במוסף הרכב הקודם על קרוב ל-70 דגמי רכב חדשים שתוכננו להגיע ארצה במהלך 2020. אלא שבאותם רגעים איש לא דמיין שבתוך זמן קצר תפרוץ מגיפה עולמית שתוביל למשבר כלכלי חמור. רבים ממפעלי הרכב בעולם עצרו את פעילותם לשבועות ארוכים, ובישראל נעצרו המכירות לתקופה של כחודשיים, מה שהביא להצטברות מלאי במגרשי האחסון ולדחיית השקות של לא מעט דגמים.
נכון היום, רגע לפני הרבעון האחרון של השנה, הגיעו ארצה קצת יותר משליש מהדגמים שהובטחו. בשלושה וחצי החודשים שנותרו עד תום השנה האזרחית צפויים להגיע ארצה כמעט 30 דגמים נוספים - אותם סקרנו בעמודים שלפניכם. היתר, אם לא ישתנו התכניות, יגיעו אלינו רק בשנה הבאה.

אודי: A3 חדשה

בסוף החודש יעגנו בארץ היחידות הראשונות של ה-A3 ספורטבק החדשה, שזכתה לעיצוב אגרסיבי יותר וסביבת נהג מתקדמת, ומגיעה בינתיים עם מנוע טורבו-בנזין עם 150 כ"ס המצויד בסוללת 48 וולט, כחלק מיחידה היברידית קלה המשפרת בכמה אחוזים את צריכת הדלק. המחיר קפץ ל-198 אלף שקל התחלתיים, במקביל להתייקרות של ב.מ.וו סדרה 1 ומרצדס A קלאס החדשות, כך שכיום, קומפקטית גרמנית יוקרתית מאובזרת כבר תעלה סביב 225 אלף שקל.
בחודשים הקרובים יגיעו לארץ גרסת הסדאן של ה-A3 החדשה וגרסת ספורטבק, כלומר תצורת קופה, לרכב הפנאי החשמלי e-tron. בנוסף צפוי להגיע גם דור חדש לאודי S3 הספורטיבית, שימתיק את קשיי התקופה עם 310 כ"ס ו-4.8 שניות מאפס ל-100 קמ"ש.
16 צפייה בגלריה
אאודי A3 סדאן החדשה
אאודי A3 סדאן החדשה
אאודי A3 סדאן החדשה
(צילום: יח"צ)

אופל: קורסה חשמלית

אחרי ההשקות של הקורסה החדשה והמסחרית קומבו בחודשים החולפים, תסיים אופל את 2020 עם שתי בשורות חשמליות. קורסה החשמלית תהיה הסופר-מיני המודרנית הנקייה הראשונה שנמכרת אצלנו, כל עוד רנו עדיין מוכרת אצלנו את הזואי היוצאת. לקורסה EV יש סוללת 50 קילוואט וטווח רשמי של 330 ק"מ, עם אופציה לטעינה מהירה, מה שיהפוך אותה לחשמלית העממית עם הטווח הארוך ביותר שניתן לרכוש כאן. המחיר צפוי להיות גבוה במעט מ-140 אלף שקל.
במקביל תשוק אצלנו גרסה היברידית-נטענת (פלאג-אין) לרכב הפנאי גרנדלנד X. שני מנועים חשמליים מצטרפים למנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר, עם הספק משולב של 225 או 300 כ"ס. הביצועים בהתאם: 6.5 שניות בתאוצה מאפס ל-100 קמ"ש. סוללת 13.2 קילוואט מאפשרת לפי היצרן טווח חשמלי של 50 ק"מ. ההנעה היא כפולה והמחיר צפוי להיות גבוה מ-200 אלף שקל, לאור מחירי פיז'ו 3008 התאום.
16 צפייה בגלריה
אופל קורסה חשמלית
אופל קורסה חשמלית
אופל קורסה חשמלית
(צילום: יח"צ)

אסטון מרטין: מהכביש לשטח

השקת הסרט החדש של ג'יימס בונד "לא זמן למות" נדחתה בחודשים ארוכים בשל משבר הקורונה, וגם רכב הפנאי של סוכן 007 דחה את הגעתו. ברי המזל מישראל ששילמו סכום של 1.7 מיליון שקלים יקבלו בסוף השנה הנוכחית את ה-DBX, רכב כביש-שטח יוקרתי ומרשים עם הספק מירבי של 550 כ"ס, תאוצה של 4.5 שניות מאפס ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 291 קמ"ש. מרווח גחון של 23.5 ס"מ אמור לספק גם יכולת שטח לא רעה, בטח ביחס למתחרה העיקרי, בנטלי בנטיאגה.

ב.מ.וו: אבירי הגריל

אל גרסאות ההיברידי-נטען של X1 ו-X3 שהגיעו לפה לפני מספר שבועות, הצטרפה באחרונה גרסה נטענת ל-X2, רכב הפנאי-קופה הקומפקטי, ב-299 אלף שקל. במקביל תגיע לישראל גם סדרה 4 החדשה, גרסת קופה לסדרה 3 עם גריל עצום מימדים ומראה כוחני בהשראת השוק הסיני, שוק הרכב הגדול בעולם שמחבב עיצובים מוגזמים שכאלה. אנחנו נקבל את מנועי הטורבו-בנזין, 2.0 ו-3.0 ליטר בהספקים של 190 עד 340 כ"ס, ובהמשך גם את ה-M4 עם כ-500 כ"ס. סדרה 4 מושקת בגרסת שתי דלתות קופה, אך בהמשך תגענה גרסאות קבריולה וכמו-קופה עם ארבע דלתות.
16 צפייה בגלריה
ב.מ.וו סדרה 4 קופה
ב.מ.וו סדרה 4 קופה
ב.מ.וו סדרה 4 קופה
(צילום: יח"צ)
GAC: הקורונה דחתה השקה
הגעת הדגמים החשמליים המודרניים של היצרן הסיני, איון S סדאן והג'יפון LX שתוכננה לרבעון האחרון של השנה, נדחתה בשל הקורונה לתחילת 2021. בניגוד לדגם הבודד המשווק כאן כיום, אלה דגמים עם אפשרות לטעינה מהירה ומערכות בטיחות אקטיבית מתקדמות, אך הם יקרים יותר ויעלו החל מכ-200 אלף שקל ל-LX. בינתיים יתמקד היבואן במכירות ה-GE3 הפשוט יותר שנמכר כעת עם טיפולים לשלוש שנים חינם, ו100 שקל חינם לטעינה ברשת הציבורית של EV־EDGE.
16 צפייה בגלריה
סדאן S איון
סדאן S איון
סדאן S איון
(צילום: יח"צ)

ג'יפ: סוף סוף גלדיאטור

בחודש דצמבר אמורים להגיע לישראל ג'יפ קומפאס ורנגייד היברידיים-נטענים. לשניהם נוספה סוללת ליתיום בקיבולת של 11.4 קילוואט שעה המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של כ-50 ק"מ. למרות הטבת המס לרכבים היברידיים נטענים, המחירים יתחילו ביותר מ-200 אלף שקל. לצידם יושק גם הגלדיאטור, גרסת הטנדר של ג'יפ רנגייד, לאחר שכלים לא מעטים כבר הגיעו ארצה ביבוא אישי ומקביל. בניגוד לרנגלר שמיובא לארץ עם מנוע אירופי בנפח 2.0 ליטר ו-272 כ"ס, הגלדיאטור יגיע עם מנוע בנזין האמריקאי - 3.6 ליטר ו-285 כ"ס.
16 צפייה בגלריה
ג'יפ קומפאס פלאג אין
ג'יפ קומפאס פלאג אין
ג'יפ קומפאס פלאג אין
(צילום: יח"צ)
DS: החשמלית מגיעה
מותג היוקרה של קבוצת פיז'ו-סיטרואן, שבימים האחרונים החל למכור גרסה היברידית-נטענת לרכב הפנאי DS7 קרוסבק, יצרף להיצע בקרוב גם גרסה חשמלית מלאה ל-DS3 קרוסבק, האח הקטן במשפחה. עם הספק של 136 כ"ס וטווח נסיעה של 320 ק"מ, הוא יציע נתונים זהים לאלו של פיז'ו 2008 החשמלי אך באריזה יוקרתית בהרבה, תחרות ללקסוס UX החשמלי החדש ומחיר זול משמעותית מחשמליות היוקרתיות שנמכרות כעת בארץ.
16 צפייה בגלריה
DS3 חשמלית
DS3 חשמלית
DS3 חשמלית
(צילום: יח"צ)

טויוטה: יאריס חדשה וטנדרון ראשון

בחודש שעבר השיקה יבואנית טויוטה את היאריס החדשה בארץ, אבל המכוניות הראשונות ינחתו אצלנו רק בסוף החודש, עם מחיר בסיסי של 106 אלף שקל לגרסת הבנזין, ו-113 אלף שקל להיברידית. עד סוף השנה ינחת בארץ גם הפרו-אייס סיטי ולראשונה ב-30 שנותיה בישראל, תציע יבואנית טויוטה מכונית מסחרית קלה שתתחרה בסיטרואן ברלינגו ושות', עליו היא מבוססת במסגרת שיתוף הפעולה בין היפנים לצרפתיים באירופה. הראב4 בגרסה נטענת יגיע רק בשנה הבאה.
16 צפייה בגלריה
טויוטה פרואייס סיטי
טויוטה פרואייס סיטי
טויוטה פרואייס סיטי
(צילום: יח"צ)

יונדאי: סונטה ופליסייד

המותג הפופולרי בישראל צפוי לסיים את 2020 עם שני דגמים חדשים בנוסח אמריקאי. הדור החדש של הסונטה ההיברידית שהושק השבוע ינסה להתחרות (שוב) בסקודה סופרב המצליחה, הפעם עם עיצוב מרשים מבעבר. כמה שבועות מאוחר יותר יצטרף אליו רכב הפנאי פליסייד שיהיה גדול ויקר מהסנטה פה, בגרסאות שבעה ושמונה מושבים, יתחרה בשברולט טראוורס ובפורד אקספלורר, ויהיה הדגם הראשון של יונדאי עם תג-מחיר של יותר מ-300 אלף שקל.
למנוע 3.8 ליטר עם שישה צילינדרים יש 291 כ"ס. אולי כדי לאזן את צריכת הדלק של הפליסייד, תושק עוד החודש הגרסה החשמלית המחודשת של האיוניק, עם סוללת 38 קוט"ש, טווח יצרן של 311 ק"מ, ומחיר זהה של 160 אלף שקל.

לקסוס: חשמלית ראשונה

הדגם החשמלי הראשון של קונצרן טויוטה, לקסוס UX300e, צפוי להגיע לאולמות התצוגה במהלך אוקטובר. הספק המנוע יהיה 204 כ"ס וטווח הנסיעה יעמוד על כ-300 ק"מ. אך הנתון המסקרן ביותר הוא האחריות על הסוללה: לקסוס מתחייבת לתקופת אחריות של 10 שנים או מיליון קילומטרים, שנתיים ו-850 אלף ק"מ יותר מהמקובל. האחריות תופעל במידה וקיבולת הסוללה תרד אל מתחת ל-70%.

מאזדה: ה-2 מתעדכנת

מכונית הסופר-מיני הוותיקה תגיע בקרוב לאחר עוד מתיחת פנים, ותיאלץ להתמודד כאן מול היצע רחב של דגמי סופר-מיני חדשים שהגיעו לארץ בשנה החולפת. קל זה לא יהיה. הבשורות העיקריות: עדכוני עיצוב חיצוני, תא נוסעים משודרג, הוספת מערכת היברידית קלה למנוע ה-1.5 ליטר ושדרוג מפרט מערכות הבטיחות האקטיבית.

מרצדס: תחרות לאודי e-Tron

מרצדס תקדים את ב.מ.וו ישראל בהשקת קרוסאובר חשמלי שיתחרה באודי אי-טרון וביגואר i-Pace, כשינחת כאן בשבועות הקרובים ה-EQC החדש. קרוב ל-10 כלי רכב כאלו כבר מסתובבים על כבישי ישראל, חלקם הגיעו ביבוא אישי דרך כלמוביל עצמה, אבל השיווק הסדיר צפוי להפוך את ה-EQC לרכב נפוץ בהרבה פה, שכן בחו"ל הוא זול יותר מאודי ויגואר. הספק המנוע עומד על 408 כ"ס, טווח הנסיעה המוצהר הוא 415 ק"מ והאבזור צפוי להיות עשיר.
16 צפייה בגלריה
מרצדס EQC
מרצדס EQC
מרצדס EQC
(צילום: יח"צ)

ניסאן: סנטרה מודרנית

הדור החדש של הסנטרה המשפחתית מגיע לישראל - כלומר, בעיקר לציי הרכב - קרוב לשנה לאחר שהוצג בארה"ב. את מנוע ה-1.8 ליטר הוותיק מחליף מנוע 2.0 ליטר בהספק של 149 כ"ס, עיצוב תא הנוסעים השתנה לחלוטין וגם מערכות בטיחות צפויות להיות סוף סוף אבזור תקני. אופציה לצביעה דו-גונית ייחודית בקטגוריית המשפחתיות מסייעת מאוד לנוכחות הכביש אחרי הבינוניות של הדור הקודם.
16 צפייה בגלריה
ניסאן סנטרה חשמלית
ניסאן סנטרה חשמלית
ניסאן סנטרה חשמלית
(צילום: יח"צ)

סובארו: 7 מקומות

קשה לזכור מתי הייתה הפעם האחרונה בה סובארו שיווקה בישראל מכונית עם יותר מחמישה מושבים. בדצמבר הקרוב זה אמור סוף סוף לקרות, כאשר תגיע ארצה סובארו איבולטיס, כך ייקרא בארץ סובארו אסנט, המחליף למעשה את ה-B9 טרייבקה שלא זכתה להצלחה. מדובר בקרוסאובר גדול, עם שבעה או שמונה מושבים, מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.5 ליטר ו-240 כ"ס, תיבה רציפה והנעה כפולה מתקדמת. המחיר: כ-300 אלף שקל.

סוזוקי: איגניס משתדרגת

האיגניס הג'יפונית של סוזוקי עברה לאחרונה מתיחת פנים ותגיע עם עדכוני עיצוב קלים ולא פחות חשוב: תוספת של מערכות בטיחות אקטיביות שחסרו לה עד היום, וגם עם יחידת הנעה מיקרו-היברידית שנוספה למנוע ה-1.2 ליטר בנזין שלה. ההספק אמנם ירד קצת (מ-90 ל-83 כ"ס), וגם המומנט נמוך יותר, אך צריכת הדלק צפויה להשתפר. יש גם עדכוני עיצוב חיצוני ופנימי. המחיר יתייקר, אבל הקרוסאובר הקטן של סוזוקי יוכל סוף סוף להתחרות בגרסת הכמושטח של קיה פיקנטו.
16 צפייה בגלריה
סוזוקי איגניס
סוזוקי איגניס
סוזוקי איגניס

סיאט: לאון 4.0

הבשורה המשמעותית של סיאט לחודשים הקרובים היא הדור החדש של הלאון, שיגיע ארצה לקראת סוף השנה, קצת אחרי סקודה אוקטביה וקצת לפני פולקסווגן גולף שחולקות עימו פלטפורמה ורכיבים רבים. הלאון החדשה תציע יחידות הנעה מיקרו-היברידיות וגם תהיה מרווחת מקודמתה. גרסת קופרה ספורטיבית צפויה להגיע בשלב מאוחר יותר, תחת חטיבת הספורט החדשה של הספרדים ולהיקרא "קופרה לאון". עוד לפני כן תנחת בישראל סיאט אטקה לאחר מתיחת פנים, הכוללת שיפורים קלים בגזרת הבטיחות והמולטימדיה לצד התייקרות מחיר קלה.
16 צפייה בגלריה
סיאט לאון חדשה
סיאט לאון חדשה
סיאט לאון חדשה
(צילום: יח"צ)

סיטרואן: מתחברת לשקע

גרסה היברידית-נטענת לרכב הפנאי C5 איירקרוס צפויה להגיע בשבועות הקרובים ולהשלים היצע רחב מאוד של דגמים חשמליים ונטענים אצל היבואנית לובינסקי. בנטענת הראשונה של סיטרואן אצלנו, המנוע החשמלי יצטרף למנוע הטורבו-בנזין (1.6 ליטר) ויחד יניבו השניים הספק של 225 כ"ס. בניגוד לאח לבית פיז'ו, כאן לא תהיה גרסת 300 כ"ס עם הנעה כפולה.
16 צפייה בגלריה
סיטרואן פלאג אין Cא איירקרוס
סיטרואן פלאג אין Cא איירקרוס
סיטרואן C5 איירקרוס פלאג-אין
(צילום: יח"צ)

פיז'ו: עידן החשמל

הבשורות החשמליות העיקריות של פיז'ו כבר נמצאות באולמות התצוגה, בדמותן של גרסה חשמלית ל-2008 (עם טווח של 320 ק"מ ומחיר של 165 אלף שקל) וגרסת היברידית-נטענת ל-3008 (63 ק"מ חשמליים, החל מ-218 אלף שקל), אולם מסירת המכוניות הראשונות ללקוחות מתחילה רק בימים אלה. עד סוף השנה צפויה להצטרף אליהם גם גרסה היברידית-נטענת למשפחתית הגדולה 508, עם הספק של 225 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של כ-50 ק"מ. ה-208 החדשה מתעכבת ובשלב זה צפויה להגיע רק ב-2021.
16 צפייה בגלריה
פיג'ו 508
פיג'ו 508
פיג'ו 508
(צילום: יח"צ)

קיה: סורנטו וקרניבל חדשים

אחרי שהסלטוס החדש הרחיב את סוללת רכבי הפנאי של המותג, בסביבות דצמבר יגיעו ארצה עוד שני דגמים חדשים, הפעם מחליפים לדגמים קיימים של היצרן. סורנטו החדש זכה לשדרוג של תא הנוסעים ומערכות הבטיחות האקטיביות, ולראשונה לגרסה היברידית (230 כ"ס) והיברידית-נטענת (265 כ"ס), שתיהן עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר ו-180 כ"ס. צפוי גם מנוע בנזין בסיסי שיחליף את ה-2.4 ליטר הפופולרי של הדגם היוצא, לצד גרסת דיזל.
במקביל יושק הקרניבל החדש, שמבוסס על פלטפורמת הסורנטו, אבל יהיה גדול יותר. יש גרסאות שבעה ושמונה מושבים ומנוע 3.5 ליטר V6 שמחליף את המנוע הנוכחי הקטן ב-200 סמ"ק, יחד עם תוספת של 18 כ"ס להספק - ו־294 כ"ס בסך הכל.

רנו: הקפצ'ור חוזר

גם כאן חלו מספר עיכובים בולטים בהשקות. רכב הפנאי הקטן רנו קפצ'ור היה אמור לנחות כאן עוד ברבעון השני של השנה, אך יגיע ככל הנראה רק לקראת סוף השנה. גם הדגם החדש מבוסס על פלטפורמת הקליאו, כעת על הדור הנוכחי, עם שדרוג גדול בתא הנוסעים וביחידות הכוח הזהות לקליאו החדשה, 1.33 ליטר עם 130 ו-155 כ"ס. בניגוד לדגם הקודם, החדש מצויד במערכות בטיחות מודרניות. את הקליאו ההיברידית נפגוש פה רק ב-2021 וגם המגאן ההיברידית שהובטחה השנה כבר לא תגיע.
16 צפייה בגלריה
רנו קפצ'ור
רנו קפצ'ור
רנו קפצ'ור

שברולט: יורש הטראקס

לקראת סוף השנה יגיע ארצה הטרייל בלייזר בנוסח שונה לחלוטין מהדגם שנשא את השם הזה בעבר. הדור החדש של הטרייל בלייזר יהיה רכב פנאי קטן מימדים, שיתמקם בין הטראקס לאקווינוקס ויציע מנועי טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר (137 כ"ס) ו-1.3 ליטר (155 כ"ס), עם תיבה אוטומטית רציפה, ואופציה להנעה כפולה לצד תיבת תשעה הילוכים. יש גם עיצוב עכשווי ומערכות בטיחות שחסרו לטראקס. תחרות מעניינת לקיה סלטוס ולמיצובישי ASX.