יום הבוחר הוא גם יום הרוכב: לקראת סבב בחירות שלישי, עוד ועוד קבוצות חברתיות מתאגדות בניסיון לרתום אליהן את הפוליטיקאים מהמפלגות השונות. כעת עושה זאת גם ציבור הרוכבים על כלים דו-גלגליים. בשבוע הבא, ב-22 לפברואר, יתקיים "יום הרוכב" ביוזמת עיתונאי הרכב הוותיק גיל מלמד, במטרה לעודד רכיבה על כלים דו-גלגליים. לדבריו, אם המדינה תעודד רכיבה על אופנועים וקטנועים, ניתן יהיה להפחית בצורה משמעותית את עומסי התנועה המהווים כיום מכת מדינה. במדד ה-OECD, מדורגת ישראל כאחת המדינות הצפופות ביותר מבחינת תנועה.
צפו בראיון המלא:
מה עומד מאחורי המיזם שלך? "יש בישראל כ-600 אלף בעלי רישיון רכיבה לכלים דו-גלגליים, כלומר קטנועים ואופנועים, וזה מהווה כוח אלקטורלי גדול. מצד שני, רבים ממחזיקי הרישיונות לא עושים בהם שימוש בגלל שהמדינה מקשה עליהם, למשל במחירי הביטוח, או בכך שהיא לא מאפשרת נסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית. כל אלה יכולים לקרות מבלי שזה יעלה למדינה שקל. אם רק 10% מנהגי המכוניות כיום יעבור לכלים דו-גלגליים, יהיה ניתן להביא להפחתה של 40% בפקקי התנועה. המשמעות היא שזה לא להקל רק עלינו ציבור הרוכבים, אלא על כלל ציבור המשתמש בכבישים".
אז מה בעצם אתם מתכוונים לעשות? "במוצאי שבת הבאה נכנס את רשימת הדרישות שעלו מהחותמים על העצומה באתר האינטרנט שפתחנו לשם כך. נתמצת ונבחר מתוכה חמש דרישות מרכזיות, אותן נגיש למפלגות השונות ביום ראשון, ונפרסם את התשובות שלהן. נבדוק מה הן יכולות להבטיח לנו מתוך אותן דרישות. נפרסם גם את המפלגות שסירבו או את אלה שהתעלמו".
ואם יבטיחו ולא יקיימו? "נכון שפוליטיקאים מבטיחים ולא מבטיחים לקיים, אבל אנחנו לא הולכים לעזוב אותם אחרי הבחירות. אנחנו נעקוב אחרי כל מי שהבטיח, ונוודא שהוא באמת מיישם את ההבטחה שלו. ואז כשבאמת נהיה עם 160 אלף רוכבים ו-600 אלף פוטנציאליים שירצו להצטרף לעניין הזה, אני מאמין שנוכל להפעיל את הפוליטיקאים כמו שצריך".