הטילים שנורו מרצועת עזה אל ישראל במהלך מבצע 'שומר החומות' גבו מחיר כבד בנפש וברכוש. העיר שספגה את מטח הטילים הכבד ביותר היא אשקלון: במהלך ימי המבצע נשמעו בעיר 148 אזעקות, המספר הגדול ביותר מבין ערי ישראל. 75 הרקטות שהצליחו לחמוק ממערכת כיפת ברזל ונפלו ישירות בעיר, גרמו לאבדות בנפש ולנזק רב ברכוש - הן לבניינים והן לרכבים רבים שעלו באש.
3 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות אלדן)
המדינה אמנם פיצתה את בעלי הרכבים בשווי הרכב, אך עבור אנשים הנזקקים לרכב ביום-יום, התעורר צורך מיידי ברכב חליפי. בעקבות המצב, עיריית אשקלון וחברת אלדן הודיעו שהן מקצות רכב ללא תשלום לחודש, לכל מי שרכבו נפגע.

"באלדן יש DNA של נתינה"

יוסי דהן, מבעלי אלדן ואשקלוני במקור, התארח בתכנית "ערב ערב" בכאן 11 לשיחה עם דב גיל-הר, על היוזמה הנוכחית בעיר הולדתו, על ההיסטוריה של אלדן בסיוע לישראלים במצוקה, ועל הדרך של חברות נוספות להצטרף ולעזור באירועי חירום.
דהן מסביר כי הפיצי ניתן על ידי מס רכוש, אך הוא לא כולל פיצוי על הנזק העקיף. "בנוסף, פוליסות הביטוח המקיף לא מכסות על פגיעה של אירוע טרור", אמר דהן בראיון. "מי שזקוק לרכב, זה כמו רגליים בשבילו. זו הסיבה לכך שהחלטנו להצטרף ליוזמה ולספק רכבים לחודש עבור כל מי שרכבו ניזוק".
דהן מספר כי בתחילה הקציבה החברה 50 רכבים, "אך בהמשך התבקשנו על ידי העירייה לספק עוד רכבים, ונרתמנו בשמחה".
3 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות אלדן)

החל מהשריפה בכרמל ועד רכבים לצוותי רפואה במהלך הקורונה

ההיסטוריה של אלדן בסיוע לישראלים הנזקקים לרכבים, החלה בשריפה בכרמל, אז נשרפו רכבים רבים ובאלדן החליטו שהחברה תספק רכב לחודש לכל אדם שרכבו נשרף.
לאחרונה אלדן שוב נרתמה למשימה הלאומית, כשסיפקה רכבים לצוותים הרפואיים בתחילת משבר הקורונה.
"בשורה התחתונה, אנחנו חברה עסקית הפועלת במדינה בה אנחנו חיים", אומר דהן. "ולכן יש לנו מחויבות לתרומה ומעורבות במקרים בהם ישראלים מכל רחבי הארץ נזקקים לרכב במקרי חירום לאומיים".
3 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות אלדן)

חברה שהתחילה ב-4 רכבים והפכה לקבוצת רכב מובילה עם מגוון תחומי פעילות

אלדן הוקמה ב-1967 על ידי היו"ר והבלים יוסי דהן, כאשר רכש 4 כלי רכב באמצעות אשראי בנקאי שקיבל מהבנק לאחר שחרורו משירות קבע בצה"ל. כיום אלדן מחזיקה בצי של למעלה מ-33 אלף כלי רכב, והיא פועלת בעיקר בתחום מכירת רכב יד ראשונה, רכבי 0 ק"מ, ליסינג תפעולי, ליסינג פרטי, השכרה עסקית והשכרה פרטית. אלדן היא גם הנציגה הרשמית בישראל של חברת ההשכרה הגדולה בעולם Enterprise, והיא מבצעת השכרות גם בחו"ל. בנוסף, אלדן מחזיקה בשני בתי מלון בבעלותה בירושלים ובפריז.

פורסם לראשונה: 15:58, 07.06.21