הכל מתחיל בשאלה: איזה רכב אתם צריכים?

כשאתם בעניין של רכישת רכב, לפני כל פעולה ומחשבה אחרת קודם כל עשו בדיקה עם עצמכם: איזה רכב אתם צריכים? מתוך מגוון סוגי הרכב הקיימים, בדקו אם אתם צריכים רכב מנהלים, רכב משפחתי או אולי רכב שטח. נסו להבין לאיזה צרכים הרכב ישמש אתכם, לאילו נסיעות הוא מיועד ומהי מטרת רכישתו. אחרי שתגיעו להבנה והחלטה על סוג הרכב שאתם רוצים לרכוש בהתאם לצרכים שלכם, תוכלו להתקדם לשלב הבא.

הכינו רשימה - מה חשוב לכם ברכב?

הכנו רשימה של הדברים שחשובים ברכב באופן כללי ולכם בפרט. לדוגמה:
בטיחות: מערכת הבטיחות היא אחד הפרטים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון ברכישת רכב חדש. היום, כשמערכות הבטיחות הולכות ומשתכללות, תוכלו למצוא מגוון רחב שלהן, החל ממערכות בלימה אוטונומיות, ועד בקרות תנועה וחיישני אזהרה רגישים. סמנו לעצמכם את המערכות שאינכם מוכנים לוותר עליהן כמו כריות אוויר, חיישני רוורס או חיישני חגורות בטיחות גם במושבים האחוריים. בבחינת הדברים, אל תדלגו על אף מערכת ואל תתפשרו - אחרי הכל, מדובר בחיים שלכם ובתחושת הביטחון שלכם.
1 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ אלדן)



נוחות: כשאתם ניגשים לקנות רכב, חשוב להתייחס גם לחוויית הנסיעה והאבזור המתאים. שימו דגש על חלקי הנוחות שחשובים לכם במיוחד. אם אתם משפחה גדולה או כאלה שמרבים לטייל, תצטרכו תא מטען גדול יותר בהתאם לתכולה.
יש לשים דגש גם לפרמטרים כמו צריכת הדלק, יכולות טכניות וביצועים ועוד.
רשמו לפניכם את כל הדברים שחשובים לכם, אלו שלא תתפשרו עבורם, ועבדו לפי הרשימה.
תקציב ומימון
לאחר שהגדרתם לעצמכם את נקודות המוצא הבסיסיות, זה השלב לעבור לנקודה הבאה - התקציב שלכם לרכישת רכב. כמובן שאתם רוצים למצוא רכב שיענה על כל הדרישות שלכם בצורה המקסימלית ובעלות המינימלית - ככל האפשר כמובן. הדבר תלוי לא מעט בהחלטתכם היכן וממי לרכוש רכב. בכל עסקת רכישת רכב יש יתרונות וחסרונות, ואלו האופציות העיקריות העומדות בפניכם:
רכישת רכב יד ראשונה ממוכר פרטי. היתרון ברכישה מסוג זה הוא שלרוב, בעלי רכבים פרטיים דואגים לשמור על רכבם ולתחזק אותו בצורה שוטפת. עם זאת, מוכר פרטי לא יוכל לתת לכם אחריות, וברוב המקרים העסקה תעלה לכם יותר מהשווי האמיתי של הרכב.
בנוסף, רכישה כזו תדרוש מכם הרבה מאמץ: בירור מקיף על סך הקילומטראז' של הרכב, בדיקת תקינות מערכות כללית, סקירה של חלקי הפח ברכב, טיפולים שהרכב עבר ומסמכי בעלות - זהו רק חלק מתוך עבודה מרובה שתצטרכו לבצע טרם רכישת הרכב.
רכישת רכב 0 ק"מ מחברת הליסינג עשויה לחסוך לכם הרבה, הרבה כאב ראש וגם לא מעט כסף. זה מה שקורה כשחברת הליסינג היא היד הראשונה על הנייר, ואתם בעצם רוכשים רכב יד ראשונה עם 0 ק"מ, ומשלמים עליו הרבה פחות מאשר על רכב חדש.
בדקו את האפשרויות שעומדות בפניכם, ונסו להבין איזו עסקה היא המשתלמת ביותר עבורכם.
ועוד לא דיברנו על אחריות ואמינות
ברכישת רכב יד שנייה, בצעו את כל שלבי הרכישה במשנה זהירות. בדקו מי היו בעליו הקודמים של הרכב ומהו מרחק קילומטראז' הנסיעות בו. בדקו את מערכות הרכב ומומלץ שתעשו זאת בצורה מקצועית. ודאו שהרכב לא עבר תאונה כלשהי ושלא נפגמו חלקי פח. שימו לב לבדיקה של הגיר והבלמים, גם התקלה הכי קטנה עלולה להיות קריטית בחלקים אלו. בקשו לראות את רישיון הרכב ואת ספר הטיפולים שלו. בחנו את מקוריות המנוע ורמת הגימור של חלקי הרכב השונים. אל תוותרו על נסיעת מבחן שבה תוכלו להכיר את הרכב ולחוש אותו.
ברכישת רכב מחברת ליסינג, תוכלו כמובן ליהנות מאחריות מלאה, מחיסכון בבירוקרטיה, מאמינות ומביטחון באנשי המקצוע. רכישה כזו תחסוך לכם הרבה כאב ראש וטרדות מיותרות.
בשורה התחתונה
כשאתם ניגשים לקנות רכב חדש, כתבו לעצמכם צ'ק ליסט והיצמדו לכתוב. סמנו לעצמכם נקודות ופרטים שחשובים לכם, כאלו שלא תוותרו עליהם, ופעלו לפיהם. דעו הכל על הרכב לפני שתחתמו על עסקת הרכישה, אל תפספסו שום פרט. כל חלק ברכב עשוי להיות קריטי עבורכם. וכמובן, מצאו את העיסקה המשתלמת ביותר עבורכם, אל תשלמו אף שקל מיותר. תתחדשו ותיהנו.