בסוף סוזוקי סוויפט ניצחה את דייהטסו שרייד. משתי הקטנות שניהלו ביניהן קרבות בחניות ברמזורים ובטבלאות המכירות בשנות ה־80 וה־90 שרדה כאן רק הסוזוקי, אחרי שדייהטסו יצאו מאירופה לפני כעשור, ועוד לפני כן נטשה את השם "שרייד" לטובת סיריון.
36 שנים אחרי שהגיעה לרחוב המסגר, הסוויפט עדיין פה, וכעת זוכה הדור הנוכחי שלה שהושק ב־2016 למתיחת פנים משמעותית, שסוגרת את פער מערכות הבטיחות לרעתו, ויוצרת לו יתרון בתחום ההנעה: סופר־מיני ראשונה עם מערכת היברידית קלה, פשוטה וזולה, אך גם אחת שיש לה השפעה קטנה יותר על צריכת הדלק.
3 צפייה בגלריה
    סוזוקי סוויפט
    סוזוקי סוויפט
סוזוקי סוויפט
( צילום: אודי עציון)

בקושי נגענו באוטו

מנוע ה־1,200 סמ"ק ללא טורבו עדיין כאן, אך ההספק שלו ירד מ־90 ל־83 כ"ס, ולזכות סוזוקי יאמר שיש בחירה בין גירסה ידנית עם 5 הילוכים (מ־87 אלף שקל) לאוטומטית רציפה (102 אלף שקל), ששתיהן התייקרו כעת ב־7,000 שקל וב־6,000 שקל, בהתאמה.
העיצוב כמעט לא השתנה, מלבד עדכונים בחרטום ובזנב, ותוספת של צביעה דו־גוונית, שמותירה את הסוויפט רעננה ועדכנית. גם סביבת הנהג עברה רענון, עם מעבר למערכת מולטימדיה עם מסך 7 אינץ' מקורית. סביבת הנהג נאה וקלה לתפעול, אך הגיל ניכר במשטחי הפלסטיק האפור.
המושבים הקדמיים טובים ותומכים, האחוריים מציעים מרווח סביר בלבד, לא ממש שונה מבטויוטה יאריס ובפיג'ו 208 היקרות יותר, אך פחות משל הסיאט איביזה. תא המטען (242 ליטר), קטן אפילו מבקיה פיקנטו.
האבזור נדיב: מלבד מסך המולטימדיה יש עוד אחד קטן יותר, 4.2 אינץ' בלוח המחוונים, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים, חישוקי סגסוגת 16 אינץ' וקיפול חשמלי למראות הצד.
3 צפייה בגלריה
סוזוקי סוויפט, מבט מבפנים
סוזוקי סוויפט, מבט מבפנים
סוזוקי סוויפט, מבט מבפנים
(צילום: אודי עציון)

הסוויפט היא אמנם אחת המכוניות האחרונות בארץ שמקבלת בלימת חירום אוטונומית, אבל מצטרפות אליה גם בקרת שיוט אדפטיבית, והיא מגיעה כסטנדרט גם עם התרעה במראות הצד על רכב בשטח מת, המכונית הזולה בארץ עם המערכת החשובה. יש גם בקרת סטייה מנתיב ואור גבוה אוטומטי.

קטנה ומהנה

עם משקל עצמי של 935 ק"מ בגרסה האוטומטית שבה נהגנו, מאחר והמערכת ההיברידית הקלה שוקלת רק 6.2 ק"ג, הסוויפט עדיין נמרצת בתאוצות, אך פחות מבעבר. הזריזות לא באה על חשבון צריכת הדלק, כשאת המבחן המאומץ בחלקו היא סיימה עם 15 ק"מ לליטר. את המערכת המיקרו היברידית מרגישים בעיקר בכיבוי מוקדם יותר של המנוע בעת גלישה בפקק או בשיוט רגוע מאוד. טויוטה יאריס, היברידית אמיתית, תיסע יותר על חשמל ותהיה חסכונית בכ־20%, אבל עולה 11 אלף שקל יותר.


המשקל הקל מסייע בחידוד התנהגות הכביש, ולמרות שהיכולת הדינמית עומעמה קצת במתיחת הפנים, הסוויפט עדיין אחת הקטנות המהנות לנהיגה, עם נכונות לשנות כיוון בקלות והיגוי מהיר אם כי מעורפל. נוחות הנסיעה לא מתבלטת.
למרות ההתייקרות הסוויפט זולה משמעותית מרוב המתחרות שלה, זריזה וחסכונית. המידות שלה יסייעותו בחניות, אך יתנקמו בקניות. היא מאובזרת היטב, ומתבלטת כעת גם בחבילת אביזרי הבטיחות שהיא מציעה. לא מובילת שוק, אבל קטנה עם אופי, ותמורה טובה לכסף.