פרויקט המסילה המזרחית של רכבת ישראל רק החל וכבר נתקל בקשיים. עבודות הקמת המסילה המזרחית של רכבת ישראל נמצאות בעיצומן, אך ל-ynet נודע כי יש חשש שהתכניות המקוריות יעברו שינויים, ולא לטובת הנוסעים. לפי המידע, במשרד התחבורה שוקלים כעת לבטל את הקמתן של שתיים מתשע התחנות החדשות - ארבע מהן באחריות רכבת ישראל, חמש אחרות באחריות נתיבי ישראל, מע"צ לשעבר - שצפויות לקום לאורך המסילה וכפי שמסתמן כעת, מדובר בתחנות "כפר סבא צפון״ ו"טירה" הצפונית לה.
1 צפייה בגלריה
(גיל נחושתן)
גורמים במשרד התחבורה ציינו הבוקר (ב׳) כי ביטול שתי התחנות יחסוך למשרד כ-200 מיליון שקלים (100 מיליון על כל תחנה), וכי כך תוכל הרכבת לנסוע מהר יותר תוך הגדלת כמות הרכבות על הציר. עוד הובהר ל-ynet כי האוצר אישר את הקמתן של שלוש מתוך חמש התחנות באחריות נתיבי ישראל ולכן, כפר סבא וטירה יהיו השתיים עליהן כנראה יאלצו לוותר. שאר התחנות בפרויקט: חדרה מזרח, אחיטוב עמק חפר, טייבה קלנסוואה, ראש העין דרום, אלעד, קריית שדה התעופה, ולוד צפון. בנוסף יורחבו שתי תחנות קיימות - ראש העין צפון ותחנת לוד.
על פי התכנון המקורי המסילה המזרחית (באורך כ-65 ק"מ) תוקם במזרח שפלת החוף ממסילת החוף באזור פרדס חנה, דרך חדרה, טירה, כפר סבא, ראש העין, קריית שדה התעופה בנתב"ג ועד ללוד. בעת ההודעה על הפרויקט הציג משרד התחבורה לראשונה בתולדות המדינה פרויקט שכלל הקמת שתי תחנות רכבת במגזר הערבי, בטירה ובטייבה - אחת מהן כאמור בסכנת ביטול כעת.
הפרויקט כולל למעשה שני מקטעים, את הראשון מובילה נתיבי ישראל והוא כולל הקמת מסילת ברזל כפולה מחדרה ועד תחנת רכבת ראש העין צפון. המקטע השני שבחסות רכבת ישראל דורש הוספת מסילה שנייה לאורך תוואי מסילת הברזל הקיים, בקטע שבין תחנת ראש העין צפון ועד תחנת רכבת לוד, תוך שדרוג ושיפורים גיאומטריים. המסילה הכפולה צפויה לאפשר נסיעת רכבות במהירות של 160 קמ"ש.
עוד כולל הפרויקט 30 הפרדות מפלסיות, 10 מבני דרך נוספים וחיבורים מסילתיים עם מסילות ברשת הארצית: מסילת החוף, מסילת הירקון, מסילת שער הגיא ומסילת לוד תל־אביב, ובכך נוצר חיבור בין ארבעת המטרופולינים הראשיים.
ממשרד התחבורה נמסר כי "הקמת שתי תחנות הרכבת של הקו המזרחי, תחנת כפר סבא צפון ותחנת טירה, כלל לא בוטלה והן יוקמו במועדן בהתאם לתוכנית".