איומי השבתה: המדינה האריכה את תקופת ההיערכות למונה החדש. שרי התחבורה והאוצר, בצלאל סמוטריץ' ומשה כחלון, הודיעו היום (א') יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יעניקו תקופת היערכות נוספת לרפורמת המוניות. השרים שחתמו הבוקר על צו המאריך את תקופת ההיערכות בחודשיים נוספים הבהירו כי עשו זאת במטרה לאפשר המשך משא ומתן עם נציגי נהגי המוניות, במסגרתו ידונו שוב באופן יישום הרפורמה.
1 צפייה בגלריה
הפגנה של נהגי מוניות בעקבות כניסת תעריפי מונה חדשים
הפגנה של נהגי מוניות בעקבות כניסת תעריפי מונה חדשים
הפגנה של נהגי מוניות בעקבות כניסת תעריפי מונה חדשים
(צילום: שי דיין)


מחאת הנהגים שפרצה לאחרונה היא נגד חובת ההצטיידות במונה החדש המבוסס על חישוב מחירים שונה מהיום, אשר נכנסה לתוקפה בתחילת השנה. לפי השיטה החדשה, המונים ימשיכו לפעול בתעריפי, יום-לילה ושבת-חג, אבל חישוב שונה של מחיר הנסיעה אמור - לפי הערכת משרדי התחבורה והאוצר - להוזיל את עלות הנסיעה הבין עירונית ב-6.7% ולייקר את הנסיעה בעיר ב-13%.
אלא שלטענת הנהגים שמוחים כנגד המהלך ואף שבתו מספר פעמים בתל אביב ואילת והשביתו פעילות בשדות התעופה נתב״ג ו״רמון״, המונה החדש מוריד להם 30% מההכנסות במצטבר. ״כרגע הצו לא נעצר, הם הבינו שאי אפשר להכניס את העדכון החדש ונתנו להם הארכה״, אומר יו״ר ועד נהגי המוניות יהודה בר אור. ״התעריפים לא שונו, פשוט נתנו הארכה בכדי להכניס את המונה החדש״, אמר.
בר אור מתכוון לכנס את הנהלת האיגוד מחר בתל אביב במטרה לבדוק מה יהיו הצעדים הבאים של המאבק. ״בגלל משחק המילים הזה אנחנו נחריף את המאבק. מחר נשב ונקבל החלטות״.