אריאל אלקין מחיפה, תלמיד כיתה ח' בסניף הדר של בית הספר הריאלי, הוא כנראה התלמיד הישראלי היחיד ששמח על המעבר מלימוד בכיתה לזום המרוחק. ככה זה כשאתה כבר חודשיים בבלגיה ולפניך עוד חודש ימים לפני החזרה ארצה. "הרבה יותר קל לי ככה להשתתף בשיעורים ולעשות את המטלות" מספר אלקין בן ב-13, תלמיד מצטיין במתמטיקה, כימיה ופיזיקה. וגם בספורט מוטורי, שלא ממש לומדים בכיתה.
1 צפייה בגלריה
אלקין, אחרי הניצחון
אלקין, אחרי הניצחון
אלקין, אחרי הניצחון
(FIA RACING)
אבל השהייה בבלגיה משתלמת, ועוד איך. אתמול ניצח אלקין לראשונה במירוץ שנערך באיטליה במסגרת באליפות אירופה בקרטינג, כשהוא נוהג בקטגוריית "אקדמיה" של ההתאחדות העולמית לספורט מוטורי, ה-FIA, עם נהגים בני גילו (12-14). ואיזה ניצחון. זה היה המירוץ השישי שלו העונה, בה השיג עד עתה נקודה אחת עם מקום 15. אתמול באיטליה הוא זינק מהמקום ה-11 מבין 31 נהגים. "ידעתי שיש לי זמן מירוץ של 21 הקפות ו-25 דקות. חוץ מנהג אחד לפני שפרש, עקפתי את כולם. זה באמת היה נדיר".
לשמוע את התקווה על הפודיום היה מרגש מתמיד, למי שכבר בגיל 5 החל להתחרות בקרטינג בארץ ומגיל שמונה מתחרה בחו"ל, ברוסיה, מגיל 10 באקדמיה של ה-FIA. "בגלל הקריירה שבחרתי הייתי צריך לעשות ויתורים, בעיקר על חברים ועל בילויים. אבא שלי, אולג, עובד קשה כדי שאוכל להתחרות, זה ספורט יקר".
בזכות הכישרון שהפגין הפכה אותו יצרנית הקארט VDK לנהג בקבוצת המפעל והעניקה לו חסות באליפות. אבל כדי להתקדם לליגות הפורמולה הבכירות הוא יזדקק לנותני חסות אחרים. בחודש הבא יתחרה במסגרת האקדמיה באליפות העולם בפורטוגל.
בגיל שהילדים שלכם מנדנדים שתקנו להם אופניים חשמליים, אלקין נוהג בקארט עם מנוע 125 סמ"ק, הספק של 30 כ"ס, ומהירות מירבית של 130 קמ"ש. סדר היום שלו כולל מלבד לימודים ואימונים, גם עבודה בחדר כושר, מתח וריצות של שבעה ק"מ. התוכניות שלו כבר ברורות. "אומרים לי שפספסתי את הילדות שלי, אבל אני נהנה. אני מקווה להתקדם מכאן לפורמולה 4, להמשיך לפורמולה 3 ולעשות את כל הדרך לפורמולה 1. רוב נהגי הפורמולה 1 התחילו מקרטינג".
אבל גם עבור מי שמפגין כישרון ובגרות הרבה מעל גילו הביולוגי, 2020 היא שנה מאתגרת במיוחד עבורו. "בתחילת העונה פספסתי מירוצים כי לא היה לי אישור לטוס בקורונה. אבא שלי הצליח להשיג לי אחד ומאז אני בבלגיה ובאיטליה, מתגורר אצל המאמן שלי אבל קשה כשהמשפחה לא יכולה לבוא לבקר. קשה להיות כל הזמן עם מסכה. רק כשאני נהוג וחובש קסדה אני יכול להוריד אותה, ולהתחיל לנשום באמת".