זה רשמי: עונת הפורמולה 1 עומדת להפתח במירוץ שיערך באוסטריה, בסוף השבוע של ה-3-5.7, כחמישה חודשים לאחר שמירוץ הפתיחה במלבורן, אוסטרליה, בוטל ברגע האחרון. "אנחנו מתכננים להתחיל במירוצי הפורמולה 1 במסלולי אירופה במהלך החודשים יולי-אוגוסט ותחילת ספטמבר, עם מירוץ ראשון שיערך במסלול האוסטרי בסוף השבוע של ה-5.7.
1 צפייה בגלריה
לוח הזמנים הכללי (מאוד) של מירוצי ה-F1 ב-2020
לוח הזמנים הכללי (מאוד) של מירוצי ה-F1 ב-2020
לוח הזמנים הכללי (מאוד) של מירוצי ה-F1 ב-2020
"במהלך ספטמבר, אוקטובר ונובמבר יערכו מירוצים במדינות אירו-אסיה, אסיה ויבשת אמריקה, ואילו בדצמבר (חודש בו לא נערכים מירוצים בעונות רגילות, ה.פ) יערכו אירועים בבחריין ומירוץ סיום העונה באבו-דאבי. בסך הכל צפויים בין 15 ל-18 מירוצים העונה. לו"ז מדויק של כל המירוצים יתפרסם בהקדם", כך הודיעו היום (ב') בכירי הגוף המארגן את מירוצי הפורמולה 1.
עוד אומרים שם כי מירוצים ראשונים במהלך העונה - שתפתח באיחור ניכר - צפויים להיערך ללא קהל, אך בהמשך השנה צפויים מאות האלפים הצופים בכל אירוע לחזור אף הם למסלולים. עם זאת הם מזכירים כי ישנן בעיות נוספות שעדיין עשויות למנוע מירוצים במדינות שונות, ואשר יידרשו להגיע לפתרונן מול המדינות והארגונים המארחים.
כמובן שגם נושא הלוגיסטיקה של הקבוצות המשתתפות אינו עניין של מה בכך. בניגוד לעונה רגילה לא צפויה פגרה, ויש להניח שמרבית המירוצים ייערכו שבוע-אחר-שבוע, אתגר של ממש עבור הקבוצות מרמת הטכנאי ועד הנהג.
"ה-FIA (פדרציית הספורט המוטורי הבינלאומית), הקבוצות, מארגנים מסביב לעולם ושותפים נוספים למירוצים, עבדו איתנו במשך התקופה על מציאת פתרונות וברצוננו להודות לכולם. זו הזדמנות להודות גם לקבוצות המירוץ אשר סייעו בבניית מכשירי הנשמה נחוצים כדי להתמודד עם נגיף הקורונה.
"במהלך התקופה הזו שיתפנו פעולה גם בנושא שינויים טכניים, ספורטיביים ופיננסיים קבועים שיסייעו להפוך את ה-F1 לא רק למקום תחרותי ומעניין לצפייה אלא גם בריא יותר מבחינה עסקית", הוסיפו.