עד כמה כושלת התחבורה הציבורית בישראל? חברת השכרת הקורקינטים החשמליים ליים, שהחלה את פעילותה לפני פחות משנה, יכולה להעיד על כך. שכן ב-11 החודשים הראשונים לפעילותה התבצעו לדבריה לא פחות מ-4 מיליון השכרות קורקינטים בתל אביב בלבד. לדברי יניב גודר, מנכ"ל החברה הפועלת כיום בכ-130 ערים מרכזיות בכל רחבי העולם, בכך ממוקמת תל אביב כבעלת השימוש הגבוה ביותר ביחס לגודל האוכלוסייה, המונה כיום כ-400 אלף תושבים.
גודר מעדכן גם כי לפי נתוני החברה, כ-30% מהרכיבות על 3,000 הכלים שמציעה החברה, "החליפו" את השימוש ברכב פרטי בעיר, וכי כ-15% מההשכרות במהלך השבוע מיועדות לצורך הגעה אל מקומות עבודה. מחצית משוכרי ליים הם בני 35 ומעלה ומרביתם (85%) עובדים או גרים באחת משלוש הערים במרכז: תל אביב, רמת גן וגבעתיים.
נתונים נוספים: בממוצע הושכר כל כלי של החברה חמש פעמים בכל יום ובסך הכל צבר צי הקורקינטים החשמליים של ליים מעל 7.6 מיליון ק"מ של רכיבה. משך הרכיבה הממוצע עומד על כ-10 דקות והמרחק הממוצע על קילומטר וחצי.
יש להזכיר כי לאחרונה הטילה עיריית תל אביב שורת הגבלות על חברות המשכירות קורקינטים חשמליים בעיר, חלקן כבר נכנסו לתוקף ואחרות צפויות להכנס תוך חודשים ספורים. בהן חובת חניה במקומות מסודרים, סנקציות לרוכבים שיעברו על חוקי הרכיבה אך גם הגבלת מהירות באזורים צפופים ובעיקר חובת אספקת קסדה לרוכבים. בזמן שמרבית ההגבלות ניתנות לביצוע באמצעים טכנולוגיים ופיקוח בשטח, מגבלת הקסדה נתפסת עדיין כבלתי פתירה.
לדברי גודר אשר הבהיר בעבר באולפן ynet כי אין בעולם מענה ראוי לדרישה זו, מתנהלים כיום מספר ניסויים שמטרתם לאפשר המשך השכרה חוקית כאשר המגבלה תכנס לתוקף. "ניסינו להצמיד קסדות לכלים שלנו בעבר, וגילינו שהן נגנבות כך שזה מהווה אתגר לא פשוט", אמר ל-ynet.