12 קטעים מיוחדים, יותר מ-8,000 ק"מ ו-193 כלי רכב שונים. אלה המספרים הסופיים של מירוץ הדקאר שהסתיים היום (שישי) בסעודיה, בפעם השניה במדינה הערבית. בקטגוריית המכוניות הסתיים הקרב הגדול בניצחונו של מר דקאר, הצרפתי סטפן פטרהאנסל שרשם ניצחון 14 במספר באירוע, בדיוק 30 שנה לאחר שזכה בו בפעם הראשונה על אופנוע.
1 צפייה בגלריה
דקאר 2021 קרלוס סיינז מיני X-רייד
דקאר 2021 קרלוס סיינז מיני X-רייד
המיני X-רייד, זוכה בפעם החמישית בשש השנים האחרונות
פטרהאנסל היה מהיר מכולם עם המיני X-רייד וחצה את קו הסיום בפער מצטבר קטן יחסית של כ-14 דקות מנאסר אל עטייה - מנצח שלושה דקארים בעבר - עם הטויוטה. השניים היו מועמדים לניצחון כבר מהשלבים המוקדמים של המירוץ, אך פטרהאנסל - למרות שניצח רק בקטע בודד - היה עקבי בהרבה. במקום השלישי סיים אלוף העולם בארלי לשעבר, קרלוס סיינז, אף הוא במיני ובפער מצטבר של כשעה מהמנצח. בסך הכל רשומים כמסיימי המירוץ 49 נהגים.
בקטגוריית האופנועים הונדה שוב קלקלה לארמדה המרשימה של ק.ט.מ השולטת באירוע ביד רמה כבר שני עשורים. שלושת רוכבי ק.ט.מ הבכירים - טובי פרייס, סם סנדרלנד ומטיאס ווקר - שניצחו בעבר כבר במירוץ התובעני, נכנעו ליתרון של הונדה בהובלת הצמד קווין בנווידס והמנצח לשעבר, ריקי בראביק. סם סנדרלנד, מנצח 2018, שמר על הכבוד של ק.ט.מ עם המקום השלישי. הפער בין השלושה היה קטן ביחס ל-8,000 הק"מ המאתגרים שעברו. בראביק בפער של כ-6 דקות, סנדלרלנד בפער של 16 דקות מהמנצח בנווידס. בסך הכל סיימו את הדקאר השנה 63 רוכבים מתוך 96 שהגיעו לפרולוג. האחרון שבהם, ג'יימס אלכסנדר, חצה את קו הסיום בפער מצטבר של יותר מ-66 שעות וחצי.
במשאיות, אין הפתעות. קבוצת קמאז הרוסית, הפייבוריטית הגדולה לניצחון, עשתה זאת שוב ותפסה את כל שלושת המקומות הראשונים. הפעם היה זה דמטרי סטובינקוב שרשם ניצחון על שמו, כשהוא מקדים בכ-40 דקות מצטברות את אנטון שיבלוב (שני גם אשתקד) ובכשעה ורבע של אייראט מרדיאב שניצח ב-2015. הצוות של אביב קדשאי הישראלי סיים במקום ה-18. בסך הכל סיימו בקטגוריה הכבדה 29 צוותים. צוות נוסף עם נהג ישראלי התחרה בקטגוריית רכבי השטח הקלים. דני פרל סיים שם במקום ה-40 מתוך 41 מסיימים.