• רוי ניסני מצא עצמו לצד לואיס המילטון במקצה האימונים לקראת מירוץ F1
  • קבע בוויליאמס זמן טוב יותר מבן קבוצתו המתחרה השנה במירוצים עצמם
  • לאחר מכן קבע את הזמן החמישי בטיבו במקצה הדירוג למירוץ הפורמולה 2
2 צפייה בגלריה
(וויליאמס)
יום מוצלח לנהג המירוצים הישראלי רוי ניסני, המשמש השנה כנהג מבחן בקבוצת וויליאמס בפורמולה 1 ובמקביל מתחרה באליפות הפורמולה 2 - אליפות שנחשבת למקפצה ישירה לקטגוריה הבכירה. ניסני השתתף בפעם השנייה העונה במקצה האימון הראשון לקראת המירוץ שייערך ביום א', הפעם על מסלול מונזה לקראת הגרנד פרי האיטלקי. במקצה הראשון המשמש בדרך כלל לכיול מערכות המכונית וניסוי רכיבים חדשים, מחליפים מדי פעם - בקרב הקבוצות החלשות יותר - נהגי הניסוי את אחד הנהגים הבכירים. בשאר המקצים הם אינם מורשים להשתתף.
2 צפייה בגלריה
(וויליאמס)
אלא שלמרות שמדובר במקצה הפחות חשוב, עבור ניסני הוא הפך לחשוב במיוחד. לא רק ששוב מצא עצמו על המסלול לצד 19 נהגי מירוץ מהמהירים והמוכשרים בתבל, הוא גם קבע זמן בעל משמעות רבה - טוב יותר מבן קבוצתו ניקולס לטיפי המשתתף באופן קבוע במירוצים עצמם. ניסני סיים את מקצה האימונים עם הוויליאמס הנחשבת לאיטית מכולן עם הזמן ה-18 בטיבו, עם זמן של דקה ו-22.826 שניות, 2.1 שניות מאחורי ואלטרי בוטאס ממרצדס שהיה המהיר מכולם, עם דקה ו-20.703 שניות.
ממקצה האימונים בפורמולה 1 המשיך ניסני למקצה הדירוג למירוץ פורמולה 2 שייערך מחר, עם קבוצת טריידנט האיטלקית שבשורותיה הוא מתחרה השנה. הוא מדורג 17 מבין 23 נהגים, לאחר שסיים העונה בנקודות רק פעמיים, פעם אחת במקום 6 ופעם במקום 8. אולם היום היה ניסני מהיר יותר, וסיים את המקצה במקום החמישי, בפער של שתי עשיריות השנייה מהמדורג ראשון, קלום איילוט, בזמו של 1.32.226 דקות - 10 שניות תמימות איטי יותר מהזמן בו הקיף את המסלול עם ה-F1 המהירה משמעותית. ניק שומאכר, בנו של מיכאל, שמתחרה גם הוא באליפות, השיג את הזמן השביעי בטיבו, לפני שהחליק והתרסק לתוך גדר הצמיגים.
"עברנו היום בוויליאמס יום מתיש אבל מוצלח מאוד, בסופו של יום גם אני וגם מהנדסי הקבוצה מרוצים מאוד", סיכם ניסני. "הקבוצה הציבה משימות לא פשוטות, אני שמח שעמדתי בכולן ובמיוחד בזמנים המהירים".