יותר מחודש לפני חשיפתו לשוק האירופי בתערוכת פריז הושק בישראל הג'יפון החדש של BYD, לאחר שהצלחת ה-MG ZS ev והג'ילי גיאומטרי C בארץ סימנו ליצרן שיש כאן שוק עם הרבה פוטנציאל לרכב חשמלי.
אטו 3 מגיע מסין, כמו שני הג'יפונים המוזכרים, אך בניגוד להם הוא בנוי על פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי. עם אורך של 4.45 מטר, גובה של 1.615 מטר ורוחב של 1.875 מטר, הוא גדול מהם, אך מעט יותר נמוך מה-MG. העיצוב אינו יחודי, אך נאה ועכשווי.\

שפע של גימיקים

תא הנוסעים מקורי יותר, בעיקר בעיצוב פתחי האוורור ותאי האחסנה בדלתות הדמויים מיתרי גיטרה, וגם עתיר פיצ'רים-גימיקים, כמו מסך מרכזי גדול שאפשר לסובב בלחיצת כפתור ממצב עומד או שוכב, ותפעול קולי למערכות רבות, כולל מערכת השמע וגג השמש הפנורמי החשמלי. הילדים שלכם יאהבו את זה, וזו גם הזדמנות עבורם לתרגל את האנגלית שלהם, שכן ההפעלה הקולית עדיין לא זמינה בעברית.
4 צפייה בגלריה
   מבט מבפנים
   מבט מבפנים
מבט מבפנים
(צילום: תומר פדר)
הישיבה גבוהה יחסית ונוחה, והמרווח מאחור טוב מאוד, גם לראש, גם לברכיים וגם לרוחב, אם כי המושב קצר ומעט נמוך. יש יציאת מזגן ושני שקעי USB. לתא המטען נפח גדול יחסית של 440 ליטר, אך ללא הגלגל הרזרבי שיש ב-MG. איכות החומרים טובה.
האבזור נדיב מאוד יחסית לתג המחיר: מסך מולטימדיה 12.8 אינץ', פלוס מסך 5 אינץ' המשמש כלוח מחוונים, חישוקי 18 אינץ' קלים, מושבי נהג ונוסע בכוונון חשמלי, טעינה אלחוטית לסלולרים תומכים, חלון שמש פנורמי חשמלי עם פסי נשיאה, וכל זה ברמת הגימור הבסיסית, שעולה 156.5 אלף שקל. תמורת 8,500 שקל תקבלו גם דלת תא מטען חשמלית, שדרוג מסך המולטימדיה המרכזי ל-15.6 אינץ', ותאורת אווירה שיכול להגיב למוזיקה ברדיו.
אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי יצטרפו רק בחודשים הקרובים, אך תתאפשר הורדה "מהאוויר" לרכבים שיימסרו לפני כן. גם שגרת הטיפולים מאכזבת, עדיין שנה או 20 אלף ק"מ, כמו ברכב בנזין.
4 צפייה בגלריה
   מבט מבפנים
   מבט מבפנים
מבט מבפנים
(צילום: תומר פדר)
גם אבזור בטיחות נדיב, כולל בשתי הגרסאות בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, התרעה על רכב בשטח מת, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, שליטה אוטומטית באורות גבוהים וזיהוי הולכי רגל. יש גם שבע כריות אוויר, אך טרם פורסמו תוצאות של מבחן ריסוק פומבי שעבר.

להיט בדרך?

למנוע 204 כ"ס, הספק גבוה יחסית וזהה לשל הג'ילי, כאשר יש בחירה בנהיגה בין מצבי חיסכון באנרגיה, רגיל וספורט וההנעה היא קדמית. הביצועים טובים גם ב"אקו" ומצוינים ב"ספורט", שם האטו עוקף בזריזות. אולם הטעינה החוזרת (רגנטיבית) חלשה, אינה נשלטת מההגה אלא מכפתור, ומתקשה לנצל עודפי אנרגיה לטעינת הסוללה, שקטנה מעט מאלה של המתחרים (60.5 לעומת 70 קוט"ש). התוצאה: את יום המבחן, שכלל בעיקר נהיגה בין עירונית במהירות של 110-90 קמ"ש, אך גם קטע מאמץ וקטע עירוני קצר, הוא סיים בצריכה ממוצעת של 18 קוט"ש ל-100 ק"מ, ובטווח מעשי של 310 ק"מ בלבד. נהיגה רגועה יותר הייתה מעלה את המרחק ל-350 ק"מ, עדיין עשרות ק"מ פחות מהגרסה ארוכת הטווח של הג'ילי. ב-MG טרם נהגנו. יש אפשרות לטעינה מהירה.
4 צפייה בגלריה
   מבט מבפנים
   מבט מבפנים
מבט מבפנים
(צילום: תומר פדר)
נוחות הנסיעה העירונית טובה, והבין עירונית סבירה, סובלת רק מנדוד קל בכביש גלי. האחיזה גבוהה, עם נטייה לתת היגוי ואף ללוחמת הגה שנדירה כעת בעת תאוצה בסיבוב במצב ספורט. הנסיעה שקטה, אך המזגן לא הצליח לייצר טמפרטורה נמוכה מספיק.
בשורה התחתונה האטו 3 הוא ג'יפון חשמלי מוצלח, שימושי, מאובזר ובעל מחיר תחרותי, שיהפוך כבר בחודשים הקרובים לחשמלית הראשונה של ישראלים רבים. טווח ארוך יותר היה הופך אותו מטוב למצוין, אבל גם כך התמורה למחיר וזמינות המלאי אצל היצרנית, בניגוד לרוב המתחרים, תהפוך אותו כבר בשנת השיווק המלאה הראשונה ב-2023 לרכב החשמלי הראשון שיתמודד על תואר הרכב הנמכר בישראל.