בשיתוף BMW
המסע של ד"ר דורון קרייזר אל בניית מכונית המרוץ המושלמת עובר דרך מודעה למכירת רכב, תקלות מפתיעות ועיצוב ייחודי של אמן ישראלי מוביל. צפו בפרק השני בראש העמוד.
דורית קרייזר, אשתו של דורון, מספרת כי דורון ראה מודעה של רכב BMW למכירה והחליט שהוא לא עומד לקנות אותו. אבל רגע אחרי שהשיחה בין דורון למוכר נותקה היא מחליטה לעשות לו הפתעה ולקנות עבורו את הרכב. מה שהיא לא לקחה בחשבון (או שאולי לקחה בחשבון וצללה פנימה בלב שלם), הוא המסע הארוך והתובעני מרכישת הרכב ועד להפיכתו למכונית מרוץ דריפטינג.
1 צפייה בגלריה
ד"ר דורון קרייזר
ד"ר דורון קרייזר
המנוע שנבחר הוא מנוע שהיה ב-BMW סדרה 7, דגם 744, בנפח 4,400 ל'.
(צילום: טל שחר)
יותם קריסטל, מכונאי, מומחה כוונון וחבר הצוות של דורון בפרויקט, מספר כי כל החלקים שהזמינו הגיעו ליעדם, אבל במהלך העבודה התגלו עוד חלקים שחייבים אותם. לדבריו, "הבנייה של המכוניות האלו מאוד מיוחדת - הרצון הוא לקרוע את האוטו במשך דקה וחצי-שתיים בסל"ד גבוה עם המון עומס, כאשר זווית הנסיעה מהווה אתגר לקירור המנוע, משום שהוא לא מקבל אוויר דרך החזית כמו שהוא רגיל".
קרייזר מספר כי בתהליך הבנייה של רכב המרוץ "כל פעם אנחנו עושים צעד קדימה, שניים אחורה". המנוע שנבחר הוא מנוע שהיה ב-BMW סדרה 7, דגם 744, בנפח 4,400 ל', משום שיש לו את כל היתרונות לדריפט מבחינת עקומת הכוח לסבסוב הגלגלים. "זו מתכת גרמנית אמיתית", אומר קרייזר על המנוע.
לטובת הצביעה החיצונית, מי שהצטרף לפרויקט הוא פרופסור דורון רבינא, אחד האמנים הידועים בישראל, שהתלהב מפרויקט BMW Art, המחבר בין אמנים מובילים לפרויקטים של עיצוב רכבי BMW ברחבי העולם. פרופסור רבינא מספר כי מקורות ההשראה שלו היו ציור מופשט ונעלי ספורט.
דורית מסכמת ואומרת כי "אני חושבת שזו הולכת להיות המכונית הכי יפה בעולם". מה אפשר כבר להוסיף אחרי הצהרה כזו? צפו בפרק השני בראש העמוד.
קרדיטים: Director - Tallis Clarke; Cinematography - Tallis Clarke, Tom Shaked, Yuval Bargil, Harel Madhala; Editing - Tallis Clarke; Colour grading - Yuval Aloni
בשיתוף BMW