פקקים בלתי נסבלים בשעות העומס מחוץ לעיר, בעיות חניה בכרך, תחבורה ציבורית כושלת, מחירי מכוניות מהגבוהים בעולם לצד מרחקים קצרים יחסית ומיעוט ימי גשם. כל אלה אמורים היו להפוך את ישראל לגן עדן דו-גלגלי, אבל במשך שנים ארוכות זה לא קרה. בתחילת כל שנה הבטיחות היבואנים הגדולים שהנה-הנה, השנה זה יקרה ותרשם עלייה חדה במספר הכלים והרוכבים החדשים, ובכל שנה מחדש התבדו. עד 2021.
1 צפייה בגלריה
השוק גדל, הרוכבים מתרבים
השוק גדל, הרוכבים מתרבים
השוק גדל, הרוכבים מתרבים
(ניר עמוס)
אולי מכיוון שהסביבה העירונית - בעיקר בגוש דן - הפכה לפקק אחד גדול במשך כל שעות היממה, אולי בגלל הקורונה שהבריחה את המעטים שכן הסתדרו עם תחבורה ציבורית לרכב אישי, ואולי כי סוף סוף "נפל האסימון". מה שבטוח, שוק הרכב הדו-גלגלי יחלוף השנה לראשונה על-פני רף 20 אלף הכלים החדשים, לראשונה בשוק הרכב הישראלי. לפי נתוני חטיבת יבואני רכב דו-גלגלי באיגוד לשכות המסחר, נמכרו בישראל מתחילת השנה 19,891 כלים דו-גלגליים, רובם קטנועים וחלקם אופנועים, וכן אופנועים וקטנועים חשמליים. בחודש הקרוב, החלש מבין חודשי השנה מבחינת מכירות, צפויים לעלות לכביש עוד כמה מאות כלים.
בראש הטבלה ניצבת כמובן סאניאנג הטאיוונית עם 4,629 כלים שהעלתה ב-11 החודשים הראשונים על הכביש. אחריה מדורגת ימאהה עם 3,302 כלים, שתיהן מיוצגות בארץ על-ידי היבואנית מטרו. קימקו (2,846) והונדה (2,841) מבית עופר אבניר ומאיר, משלימות את הרביעייה הנמכרת ביותר. אחריהן ק.ט.מ עם 1,047 כלים, לפני קאוואסאקי עם 778 ופיאג'ו עם 631. הוסקוורנה, לשעבר מבית ב.מ.וו, מכרה עד עתה כמות דומה לזו של המותג הבכיר - 404 כלים לעומת 420 למותג הבווארי. סוזוקי מסרה 407 כלים.
אחת המגמות המעניינות בשוק הדו-גלגלי הישראלי היא יבוא ממדינות שלא בהכרח מזוהות עם המותגים עצמם, כמו הודו שממנה נשלחים אלינו חלק מאופנועי ק.ט.מ וב.מ.וו, סין שמייצרת אופנועי ב.מ.וו, סאניאנג, פיז'ו, סוזוקי וקימקו, תאילנד שממנה מגיעים אלינו חלק מאופנועי הונדה וטריומף, או וייטנאם (אופנועי ימאהה ופיאג'ו), ואינדונזיה שממנה נשלחים לכאן אופנועים הבנושאים את המותג ימאהה. שימו לב גם למגמת הגידול - אחרי שנות דשדוש במקום - במכירת קטנועים ואופנועים חשמליים. על כך יותר בסיכום השנתי.