יש להניח כי עד היום לא שמעתם על המותג הסיני ERIIC, מבית היצרנית ג'ינלאנג (Jinlang) המתמחה כלים דו-גלגליים, טרקטורונים ומנועים עבור יצרניות רכב סיניות. קו המוצרים שלו מודרני, העיצוב מוקפד ולמרות שהושק עוד ב-2015, מחוץ לסין הוא משווק מגוון מאוד מצומצם של דגמים.
8 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
קטנוע הדגל שלו נקרא LK300T, או Chick 318 בשווקים שונים, קטנוע גדול, מסוגנן וספורטיבי למראה שמוצא עצמו בקטגוריית ה-300 סמ"ק הפופולרית באירופה. אצלנו הוא מוצא עצמו מול כלים מוכרים ומצליחים כמו קימקו דאונטאון 350 וסאן יאנג קרוזים 300, ובהתחשב בתג המחיר שהוצמד לו, גם דגמים יקרים יותר כמו ימאהה XMAX 300 והונדה פורזה 350.
8 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
לסינים יש נטייה להפריז בערך עצמם, אבל ה-LK300T נראה מרשים. ממדיו נדיבים והעיצוב מודרני, ובמידה רבה הודות לחזית מחודדת ונאה. גם המפרט הטכני עדכני וכולל בין היתר חישוק "14 קדמי, מערכת בלימה עם צמד דיסקים פרפריים בחזית, ABS מתוצרת בוש, מיכל דלק גדול (13 ליטרים) ואפילו מצלמת דרך מקורית ומובנית בקדמת הכלי.
מחירו 28 אלף שקלים, זול רק ב-1,000 שקלים מסאן יאנג ג'וימקס Z300, וביותר מול בכירי הקטגוריה כמו הדאונטאון, ה-XMAX והפורזה. האם הקטנוע הסיני הזה מצדיק מחיר כה גבוה?
8 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
שורה תחתונה: ה-LK300T הוא קטנוע שמדגים היטב כיצד סוגרים יצרני הרכב הסיניים את הפער מול יצרניות ותיקות. הוא גדול, מרווח, נוח, מאובזר ואיכותי דיו, ואפילו מפתיע לטובה עם מערכת בלימה משובחת והיגוי זריז. מצד שני, ביצועיו ממוצעים בלבד ביחס לקטנועי 300 סמ"ק וכך גם היכולת הדינמית. כך שעל פניו, תג המחיר הלא-זול שלו נראה די מוצדק. אבל אם נזכור שמדובר במותג חדש לחלוטין, ללא כל רקורד אמינות ואיכות לאורך זמן שיכולים לשכנע את הרוכש המקומי, נגיע למסקנה שהוא פשוט מעט יקר מדי.
8 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
מנוע וביצועים: המנוע מוזרק ומקורר מים עם צילינדר יחיד בנפח 300 סמ"ק, 23.5 כ"ס ו-2.5 קג"מ. נתונים לא מרשימים במיוחד לקטנוע 300, וגם ביחס למשקל שמגיע לכ-200 ק"ג. אבל הוא בכל זאת מסתדר היטב במהירות עירונית, עד כ-60 קמ"ש. לאחר מכן? קצב צבירת המהירות יורד. שווה להזכיר פעולת מנוע חלקה ושילוב מיידי של הואריאטור האחראי לתגובה חלקה לפתיחה וסגירת מצערת. במהירות שיוט תלת-ספרתית נותר מעט מאד כוח לטובת עקיפה, ואין מה לצפות מעבר ל-120 קמ"ש.
8 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
התנהגות כביש, נוחות: ממדיו הגדולים דורשים תשומת לב בעת השתחלות בין מכוניות בתנועה עירונית פקוקה. אבל תגובת מצערת מיידית והיגוי סופר זריז מקלים על המלאכה. בכביש הפתוח הוא מפגין יציבות מעוררת ביטחון, למרות מתלים רכים יחסית. הוא מסתדר לכן היטב עם שיבושים וסלילה לא אחידה אבל הצד השני של המטבע - תחת עומס מתגלות המגבלות והכלי מתנדנד יותר מדי.
ההיגוי החד והמדויק מתפקד היטב גם בפניות במהירויות גבוהות, ומערכת הבלימה הכוללת דיסק כפול מלפנים חושפת עוצמה ראויה. חבל רק שה-ABS ממהרת להתערב.
8 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
שימושיות: תוך כדי המבחן עלתה בנו תחושה כי מתכנני הכלי עדיין לומדים את המלאכה. מחד, הם לא חוששים לפרוץ גבולות ולנסות דברים חדשים, מאידך יש הרגשה שהמשתמשים מתפקדים קצת כשפני ניסיון. מתג ההתנעה ופתיחת המושב למשל דורש שתי ידיים כדי לתפעל אותו, גם כאשר לומדים כיצד. גם הרעיון של מהלך בוכנה דו-שלבי לתמיכת המושב רחוק מלשכנע.
8 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
מצד שני אהבנו את הירידה לפרטים ההרכבה וההשקעה בחומרים איכותיים שניכרת לא רק בפלסטיקה, אלא גם בחלקי מתכת שונים. יש שפע תאי אחסון, כולל חלל גדול ומואר מתחת למושב שמעניק מקום לקסדה שלמה ותיק קטן (התא עצמו מואר). יש תא אחסון מרכזי מרופד למשקפיים מתחת לכידון, ולצדו אחד נוסף - עם סגירה משוככת - לטלפון סלולרי ובו יש שקע USB.
הוא קטנוע מרווח מאד עם מדרס רגליים רחב ונוח, ומושב נוח שמאפשר תנוחת רכיבה שולטת. מורכב מזדמן ימצא מספיק מקום מאחור ולרשותו ידיות אחיזה נוחות, אם כי חלקו האחורי של המושב צנום מדי.
8 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
יש פתחי אוורור לרגלי הרוכב. וכמובן מצלמת הדרך המובנית שמצלמת ומקליטה את 60 הרכיבות האחרונות שבוצעו, עם אפשרות הורדה באמצעות אפליקציה ייעודית. פחות אהבנו את לוח המחוונים עם שני שעונים אנלוגיים. הוא גדול, ברור וקריא, אבל נראה מיושן והתצוגה הדיגיטלית במרכזו דלה.