רוכשי רכב חשמלי שמחים להיפרד מהביקור בתחנות הדלק ומחירי ליטר בנזין או סולר שלא מפסיקים להתייקר. אבל טעינת הרכב בחשמל שונה מהתדלוק המוכר, גם בטעינה ביתית, בעיקר בעמדות הטעינה הציבוריות בהם תשתמשו בנסיעות ארוכות. הנה כמה כללי אצבע לטעינה בעמדות כאלו.
הירשמו כמנויים אצל חברות הטעינה
הדבר הראשון שכדאי לעשות, אחרי שסיימנו להתקין עמדה בחניה הביתית, זה להוריד את האפליקציות של חברות הטעינה הגדולות ולהירשם כמנוי. בין החברות הבולטות בתחום ניתן למנות את אפקון, EV אדג', סונול EVI ופז. עדיף להירשם מראש ולהזין פרטי אשראי כדי להקל על ההתחברות בהמשך הדרך.
הפנייה לתוך כתבה מגזין רכב

בדקו מראש אם העמדה פנויה
לפני שנוסעים לעמדת הטעינה, כדאי לפתוח את האפליקציה ולוודא שהעמדה תקינה ופנויה. הניסיון מלמד כי לא תמיד המידע שם מדויק, אבל אם ראיתם שהעמדה הקרובה אליכם תקולה - עדיף כבר לחפש את העמדה הבאה. אפשר להיעזר באפליקציה של Plug Share שמציגה דיווחים של משתמשים על מצב העמדות, או ב-Grivo שכוללת גם עמדות ביתיות של משתמשים המעוניינים לשתף את העמדה.
לעולם אל תסמכו על עמדה אחת בודדת
בכל מקרה, אף פעם אל תסמכו על עמדה אחת. למשל, בדרך לאילת לא כדאי להישאר עם טווח שיספיק רק להגעה עד לעמדה של שדה בוקר, מכיוון שאם נגלה שהיא מקולקלת או שיש שם תור רציני, לא נוכל להמשיך הלאה. עדיף להשאיר רזרבות בסוללה שיספיקו גם כדי להגיע לעמדות הבאות. במקרה הזה - במצפה רמון.
לא צריך לטעון יותר מ-80% בעמדה מהירה
התחברתם לעמדת הטעינה המהירה? מצוין, אבל לא כדאי להישאר כאן יותר מדי זמן. גם כדי לא לעכב את מי שממתין בתור, וגם כי אחרי שהגעתם ל-80% סוללה, קצב הטעינה יורד באופן משמעותי וייקח לרכב הרבה יותר זמן להגיע ל-100%. ולמרות שמהירות הטעינה תרד משמעותית, עדיין התשלום על החשמל יהיה לפי התעריף הגבוה יותר לטעינה מהירה.
אל תרדו לאחוזי סוללה נמוכים מדי
וכמו שלא כדאי לטעון את הסוללה ליותר מ-80% באופן קבוע, ככה גם לא כדאי לרוקן אותה לפחות מ-20%, במידת האפשר. זה חשוב כי לאורך זמן זה עלול ליצור בלאי לסוללה, וגם כי אם תרוקנו את הסוללה, תישארו כמעט בלי אפשרות לבחור בין עמדות טעינה שונות, במידה ונתקלתם בעמדה תפוסה או מקולקלת. קחו גם בחשבון שסוללה ריקה לוקח הרבה יותר זמן להטעין, אפילו בעמדות מהירות.
פורסם לראשונה: 15:18, 29.12.22