במסיבת עיתונאים משותפת שנערכה לאחרונה היפן הכריזו חמש יצרניות רכב - בהן קאוואסאקי וימאהה - על שיתוף פעולה אסטרטגי שמטרתו לשמר את מנוע הבעירה הפנימית בחיים, אך עם 0 זיהום. יש להזכיר כי מספר יצרניות מכוניות אירופאיות ויפניות טוענות כבר שנים כי ניתן לשמור את מנוע הבעירה הפנימית בחיים תוך שימוש בדלקים נוזליים-סינטטיים שאינם מזהמים כלל. באופן זה לא יהיה צורך בשינויים דרמטיים במבנה המכאני של הרכב, למעט התאמות מתבקשות לדלק השונה.
2 צפייה בגלריה
מימן: ב.מ.וו מנסה כבר שנים
מימן: ב.מ.וו מנסה כבר שנים
מימן: ב.מ.וו מנסה כבר שנים
בשעה שכמעט כל יצרניות האופנועים בעולם, ובהן גם קאווסאקי וימאהה עצמן מפתחות אופנועים וקטנועים חשמליים' כדי לעמוד בדרישות מחמירות והולכות של זיהום אוויר, טוענת קבוצת היצרניות היפניות, בהנהגת טויוטה, שחישמול רכב אינה הדרך היחידה לעתיד נטול זיהום. במסיבת העיתונאים שנערכה לרגל חשיפה היוזמה הסביר אקידו טויודה, יו"ר טויוטה, כי "האויב שלנו הוא לא מנוע הבעירה הפנימית אלא הפחמן, ויש יותר מדרך אחת כדי לטפל בבעיה הזו".
בעוד ששלוש יצרניות המכוניות בחמישייה, טויוטה, מאזדה וסובארו, יתמקדו בדלקים סינטטיים דוגמת ביו-דיזל וביו-בנזין, לקאוואסאקי יש ידע רב-שנים והשקעות אסטרטגיות נרחבות בתחום המימן שהנתפס כמקור אנרגיה עתידי להנעת רכב בעל מנוע חשמלי. מכוניות המונעות בתאי דלק מיוצרות באופן סדרתי מזה זמן רב על-ידי טויוטה ויונדאי (גם הונדה ייצרה מכוניות כאלה, אך פרשה מהתחום) ואילו מכוניות שהונעו באמצעות הבערת מימן במנועי בעירה יוצרו בסדרות מצוצמצמות על-ידי ב.מ.וו, עוד לפני כ-15 שנים.
טויוטה הייתה השושבינה בשיתוף הפעולה החדש בין קאוואסאקי לימאהה, כאשר הראשונה מביאה איתה ידע נרחב בתחום הנעת טילים באמצעות מימן ומאז 2010 פעילה בייצור טורבינות גז מונעות מימן לשימוש תעשייתי וימי. מ-2018 הרחיבה קאוואסאקי את פעילותה גם לשימוש במטוסים ובכלי רכב יבשתיים.
ימאהה עוסקת בפרויקט משותף בתחום הזה עם טויוטה מזה מספר שנים. בהמשך הדרך יוקצו לכל אחת מן השתיים, וגם לספקית החלקים היפנית הגדולה Denso, מקטעים מסוימים בפרויקט המשותף, כאשר המימן שישמש אותן הוא תוצר לוואי של פעולות כרייה במכרות פחם באוסטרליה. האתגר הגדול ביותר של שתי היצרניות: מזעור. במילים אחרות, פתרון לייצור מיכל קטן וקל מספיק שיעמוד בלחצים אדירים ויכיל מספיק מימן כדי להשיג טווחי רכיבה סבירים.
במסיבת העיתונאים שערכו חמש היצרניות הוכרז כי בעתיד צפויות גם חטיבות האופנועים של הונדה וסוזוקי להצטרף למיזם. שיתוף הפעולה הזה מעורר תקווה שמנוע הבעירה הפנימית האהוב עלינו לא אמר עדיין את המילה האחרונה. מה שבטוח הוא שאם המיזם יצליח, כולנו נוכל להמשיך "לתת בגז", גם אם לא במובן המוכר לנו כיום.

לאתר TheDoo