אפריליה טואנו 125 (28 אלף שקל)

לאפריליה יש מסורת ארוכה של אופנועים ספורטיבים קטני נפח עם מראה, טכנולוגיה ואפילו מקדם הנאה דומים לאופנועי הספורט הגדולים והסופר-מהירים שלה. טואנו 125 ממשיך את המסורת הזו ואת המשוואה המוכרת, כשהוא משכפל את המראה והאופי של טואנו 1100 השרירי. עיצוב הסטריטפייטר עם משקף נמוך וחזית אופיינית עם שלוש יחידות תאורה, לא מותירה מקום לטעויות מבחינת הזהות המשפחתית, והמפרט לא משאיר מקום לטעויות מבחינת הגישה הבסיסית.
קחו למשל את שלדת הקורה הכפולה מאלומיניום, פריט לא סטנדרטי גם באופנועים יקרים בהרבה. למנוע מקורר המים הספק מרבי מותר במגבלת הקטגוריה הנמוכה, אך יתר המכלולים לא מרמזים שמדובר באופנוע זול. כמו למשל קאליפר קדמי רדיאלי עם ארבע בוכנות. ואיך אפשר בלי צביעת רפליקה מדויקת של האח הגדול.

הוסקוורנה סווארטפילן 125 (כ-20 אלף שקל)

דגמי הסווארטפילן והוויטפילן של הוסקוורנה הם סיפור הצלחה של ממש עבור המותג השבדי שבבעלות ק.ט.מ. ולמי שאינו מכיר, הבסיס המכאני של שני האופנועים המוזכרים דומה, אבל סווארטפילן נוטה יותר לגישת הסקרמבלר עם כידון גבוה, חישוקי שפיצים וצמיגים עבי דופן. הוסקוורנה מציעה את הסווארטפילן בגרסאות מנוע שונות. החל ב-701, דרך 401 ו-250, ולאחרונה נוספה גרסת 125 סמ”ק חדשה עבור הדור הצעיר.
העיצוב המינימליסטי והמדליק כמעט זהה לזה של האחים הגדולים ומנוע ה-125 (כמו מנועי יתר הגרסאות) מגיע מק.ט.מ דיוק - אופנוע נהדר בפני עצמו - המקביל, עליו הוא מבוסס. למרות שמדובר באופנוע בו תג המחיר נדרש להשאר נמוך ככל הניתן, המכלולים איכותיים למדי וכוללים מתלי WP ובלמים של BeBre מבית ברמבו. הוא עדיין לא משווק אצלנו אבל צפוי להגיע עוד במהלך השנה הנוכחית.

מונדיאל פגאני 125 (27 אלף שקל)

בשנים האחרונות ניכרת חזרה סדרתית לשמות דגמים ואף מותגים מהעבר, רנסנס נהדר לטעמנו. ואחד השמות היותר מעניינים הוא FB מונדיאל, ששורשיה נטועים אי שם בשנות ה-20 של המאה הקודמת. בגלגולה המודרני מונדיאל מייצרת את אופנועיה בסין אמנם, אבל התכנון - ובעיקר העיצוב - מתבצע באיטליה. מראה הוא ללא ספק מילת המפתח, ול-FB מונדיאל יש כמה דגמי רטרו מרהיבים שעושים שימוש במכלולים מודרניים ובמנועים מתוצרת פיאג’ו.
הדגם היפה ביותר של FB מונדיאל הוא הפגאני שמעוצב כמו רייסר קלאסי משנות ה-60 ומתבסס על ה-HPS, גרסת קפה-רייסר עירומה שלו. הירידה לפרטים מרשימה, כולל חישוקי שפיצים, מפלט כפול גבוה מצופה כרום ובולם אחורי כפול. ללא ספק כלי ייחודי בנוף המקומי בכלל, ובקרב דגמי ה-125 בפרט. נכון, כולם יסובבו אחריכם את הראש.

בנלי TNT125 (16 אלף שקל)

יש אופנועים קטני נפח שרוצים להיראות “כמו גדולים”, ויש כאלה שמתעקשים להיראות קטנים. ה-TNT125 של בנלי נמצא בנישה המצומצמת של אופנועי Play Bike (כמו הונדה MSX) שבה יש יתרון לממדים קומפקטיים המתאימים לרכיבת פעלולים, או לשימוש עירוני מובהק במקום קטנוע. לבנלי הצנוע חישוקי "12 בלבד ובסיס גלגלים קצרצר של 121 ס”מ. המראה מניאטורי, זריזות ההיגוי יוצאת דופן.
העיצוב צעצועי והמידות מקנים לאופנוע מראה מפתיע ושלדת מסבך הצינורות אה-לה דוקאטי מונסטר מוסיפה לא מעט למקדם המגניבות. מנוע עם קירור אוויר-שמן מספק 11.1 כ”ס צנועים, אבל זה בהחלט מספק עם משקל עצמי של 116 ק”ג בלבד.

ימאהה MT125 (26 אלף שקל)

לא רק האירופאים יודעים לייצר אופנועי 125 מגניבים. האח הקטן במשפחת ה-MT של ימאהה משתדל, ומצליח, להיות מעניין כמו אחיו הגדולים. קודם כל (כמובן) בזכות עיצוב שהוא העתק כמעט מדויק לדגמי MT הגדולים יותר. המנוע מקורר המים הוא אותו מנוע שפועם ב-R125 הספורטיבי, ומספק כ-15 כ”ס שהם המקסימום המותר בקטגוריה. הוסיפו למשוואה שלדת קורה כפולה, מזלג קדמי הפוך 41 מ”מ ולוח מחוונים דיגיטלי מלא ותקבלו אופנוע שהוא כמעט הדבר האמיתי.