טריומף טייגר 900 GT הוא עוד אופנוע הרפתקה (אדוונצ'ר) שמצטרף לרשימה בלתי נגמרת בקטגוריה הלוהטת של התעשייה, במקרה זה עם דגש על יכולת כביש. את הבסיס לדגם שהושק ב-2020 העניק טייגר 800 שמנועו - טריפל אופייני למותג - זכה לתוספת של 100 סמ"ק, בלמיו שודרגו, מכל הדלק שלו הוגדל ועוד שיפורים שונים, מבלי לטפל יתר על המידה בעיצוב השמרני. ובצבע לבן בו הגיע אופנוע המבחן, הוא לא מושך מבטים. אלא אם מביטים בלוח המחוונים המרשים - מסך TFT צבעוני בגודל "7.
6 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
גרסת GT של אופנוע המבחן היא הבסיסית בגרסאות האבזור, אבל זה ממש לא מתבטא בתג המחיר העסיסי שלה. עם כמעט 110 אלף שקלים, הטריומף הזה מתמודד עם לא פחות מב.מ.וו F850GS ו-XR900 יוקרתיים, דוקאטי מולטיסטרדה 950 וק.ט.מ 890 אדוונצ'ר, לצד MV אגוסטה 'טוריזמו-וולוצ'ה' 800 וימאהה טרייסר 9. לא חבורה פשוטה.
6 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
שורה תחתונה: חתיך הוא לא, וגם "זול" לא ניתן לכנות אותו, אבל טריומף טייגר 900 הוא בכל זאת חבר לגיטימי בפסגת קטגוריית האדוונצ'רים העמוסה. בעיקר כי הוא אופנוע אינטואיטיבי ונשלט, עם פוטנציאל להיות חבר מצוין לרכיבה ביומיום או בטיולי סופ"ש. ומול מנוע לא חזק במיוחד הוא מציע טכנולוגיה עדכנית, רמת גימור ואבזור טובות ותיבת הילוכים משובחת. רגע, ויש יתרון נוסף: לא תפגשו יותר מדי ממנו.
6 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
מנוע וביצועים: את טייגר 900 מניעה יחידת "טריפל", שלושה צילינדרים שממוקמים לרוחב בנפח 888 סמ"ק. ההספק המרבי עומד על 93 כ"ס ב-8,750 סל"ד, המומנט על כ-6.4 קג"מ ב-7,250 סל"ד. אלה לא מספרים מרשימים במיוחד אבל הפעולה חלקה וההרגשה היא של כוח זמין תמידי. כן חסר כאן פרץ כוח ממכר שיותיר את הרוכב מרוגש ועם פה פעור. היתרון של בניית כוח לינארית ולא מפתיעה הוא בקלות השליטה על הכלי, שלעולם לא יאיים על רוכבו. המנוע הנעים ושימושי נעזר בתיבת הילוכים משובחת, מדויקת, קלילה וחמאתית. תענוג.
6 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
התנהגות: בולמי הזעזועים מתוצרת מרזוקי מאפשרים שפע אפשרויות כיוונון ולאחר התאמה וכיול מתאימים, הגענו לפעולת מתלים משובחת ומעוררת ביטחון. מהלך הבולמים - 180 ו-170 מ"מ לפנים-אחור בהתאמה, מאפשר ספיגה טובה ומונע נדנוד יתר או קופצנות בכבישים מפותלים. לטעמי לפחות, האיזון כאן בין דגש על נוחות ליכולת דינמית, מצוין. על כך יש להוסיף היגוי מדויק ומערך בלמים - ברמבו, 320 מ"מ מלפנים - טוב גם אם לא מושלם. מצד אחד עוצמה, מצד שני מחסור בהיזון חוזר ו-ABS אחורי שנכנס לפעולה מוקדם יחסית.
6 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
נוחות ושימושיות: אופיו של הטייגר רגוע, ובכך הוא מייצר רכיבה שלווה ונעימה. המושב מתכוון ידנית ובקלות לגובה (בין 810 ל-830 מ"מ) ובכך הוא מתאים לנמוכי או גבוהי קומה. רשימת האבזור כוללת שקע טעינה רגיל, שקע USB ושקע טעינה ייעודי לסמארטפון מתחת למושב המורכב. גם בגרסת האבזור הבסיסית הוא מצויד במחממי ידיים יעילים ומפנקים בחורף, בקרת שיוט ומיגון רוח מעולה.
6 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
אבל מגיני הידיים פלסטיים-זולים-גסים, נעדרי אפשרות כיוון ומפריעים כך למיקום נכון של כפות הידיים. לוח המחוונים מרשים אמנם אך ממוקם נמוך מדי ודורש הסטת מבט לא מומלצת כדי להתעדכן. גם המראות ממוקמות באופן לא מוצלח ומחייבות יותר מהצצה חטופה כדי לקבל מושג על המתרחש מאחור.