בשיתוף מטרו מוטור
לאחרונה התבשרו אזרחי ישראל על עיכוב נוסף בהפעלת הרכבת הקלה, שהשקתה צפויה הייתה בסוף נובמבר הקרוב. לפי חלק מהפרסומים יש להיערך לדחייה נוספת עד חודש פברואר 2023, לפי אחרים ההשקה עשויה להידחות אפילו עד חודש יוני 2023, למעלה מחצי שנה, מעבר לזמן ההשקה המקורי, שאף הוא נדחה במהלך השנים מספר פעמים.
הדחיות המרובות בהפעלת הקו האדום, וכמובן הקווים הבאים בתור שהשלמתם צפויה רק לקראת סוף העשור, מחדדים את מה שכולנו מרגישים על בשרנו זה זמן רב: הפקקים וגודש התנועה בכבישים הפכו למכת מדינה. ובאין פתרון באופק, כולנו נאלצים להמשיך ולסבול.
1 צפייה בגלריה
פקק תנועה באיילון
פקק תנועה באיילון
פקק תנועה באיילון
(צילום: יריב כץ)
אחד הפתרונות המיידיים לבעיה שפוגעת באיכות החיים של כמעט כל אזרח ישראלי היא עידוד השימוש ברכב דו-גלגלי, ובמיוחד בקטנועים קלים. מחקר של המכון לחקר התחבורה בטכניון עבור משרד התחבורה, אף קבע כי הגברת השימוש ברכב דו-גלגלי בתל אביב ובסביבותיה בשעות העמוסות של הבוקר ואחר הצהריים, יכול להפחית משמעותית את הגודש, לקצר כך באופן דרמטי את זמני הנסיעה תוך הפחתת זיהום האוויר וחסכון של עשרות רבות של מיליוני שקלים בשנה למשק, לחברות העסקיות ולמשקי הבית.
יום השידורים המיוחד יעסוק בבעיה זו, ובאפשרויות השונות לפתור אותה תוך שימת דגש על קבלת התקינה האירופית לרשיונות נהיגה שמאפשרת לכל בעלי רשיון לרכב פרטי שמעל גיל 24 עם שנתיים נסיון לקבל אוטומטית רשיון נהיגה על 'קטנוע קל עד 125 סמ"ק). שימוש בקטנועים קלים כפתרון.
בין האירועים המיוחדים בוועידה: פאנל בנושא "מה נרוויח מהמעבר לרכב דו-גלגלי" בהשתתפות בועז סופר, סמנכ"ל רשות המיסים לשעבר, מיטל להבי, מנהלת אגף התחבורה בעיריית ת"א וצח דרוקר, מנכ"ל קבוצת גייד-ליין חשבים. פאנל בנושא "יותר ויותר ישראלים מגלים את הדו-גלגלי הקל" בהשתתפות העיתונאי והמנחה אלי אילדיס, יותם אבירם, סמנכ"ל מטרו מוטור, ואביעד אברהמי, עורך אתר פול גז.
באירוע נקיים שיחה אחת על אחת עם שרת התחבורה, מרב מיכאלי וראיון אישי עם אינג' אבנר פלור, סמנכ"ל בכיר תנועה במשרד התחבורה, ופאנל "אנשי עסקים על שניים: איך לחסוך שעתיים ביום", בהשתתפות הפרשן הכלכלי דודו הולצמן והשחקן עוז זהבי.
בשיתוף מטרו מוטור