חלקכם בטח זוכרים שבשנות ה־50 הסתובבו פה טריומפים עם מנועי טווין נוטפי שמן. מאז החברה פשטה את הרגל וקמה מחדש וחוזר חלילה, עד שבסוף האייטיז נרכשה מחדש וזכתה להצלחה. נכון להיום טריומף מוכרת כ־70 אלף כלים בשנה, מאופנועי רטרו קלאסיים, עובר באדוונצ'רים מודרניים, ועד אופנועים ספורטיביים. לא מזמן ציינו בטריומף את האופנוע המיליון בעידן החדש שהתחיל ב־1990. ברכות.
ועכשיו טריומף גם כאן. המותג מיובא על־ידי אלבר־מוטו, יש אולם תצוגה מפואר בתל־אביב, צמוד לסוכנות הארלי דיווידסון, שבבעלות אותו יבואן.


2 צפייה בגלריה
טריומף ספיד טריפל 1200RR
טריומף ספיד טריפל 1200RR
טריומף ספיד טריפל 1200RR
(צילום: Chippy Wood)



מסלול יוקרה

המפגש הראשון שלנו עם אופנועי טריומף לא היה יכול להיות טוב יותר: רכיבה על הספיד טריפל 1200 RR החדש בהשקה במסלול אסקארי שבספרד. מסלול מצפון למלגה, בבעלות מיליונר הולנדי, שדמי הכניסה אליו הם 25 אלף יורו בשנה, וכל אחת מ־26 הפניות שלו תוכננה בהשראת פנייה מפורסמת ממסלול מפורסם אחר בעולם.
האופנוע שעליו רכבנו בהחלט ראוי למסלול שכזה. אבל כדי להבין מהו צריך לשוב ל־1994, להצגת הטריומף חוליגן: סופר־נייקד ספורטיבי עם עיצוב רדיקלי, ומראשוני הסטריטפייטרים הסדרתיים. ב־2005 הוצג ממשיכו, הספיד טריפל הראשון, סטריטפייטר שתוכנן מאפס, ושמר על מאפייני החוליגניות המקוריים.
הספיד טריפל התפתח עם השנים. בתחילת 2021 הוצג דור חדש לגמרי, בנפח 1,200 סמ"ק, עם הסיומת RS. ההספק טיפס ל־180 כ"ס, מכלולי השלדה הם ברמה הגבוהה ביותר ומוכווני ביצועים, האלקטרוניקה והטכנולוגיה מהטופ שיש, והעיצוב רדיקלי ומודרני בוזמנית.
על פלטפורמת ה־RS הוצג לפני שבועות ספורים הספיד טריפל 1200 RR. הפלטפורמה המכאנית והאלקטרונית זהה, פרט לשני שינויים משמעותיים: ראשית, הקונספט העיצובי השתנה, ובטריומף יצרו קפה־רייסר מודרני, עם קליפ־אונים נמוכים במקום כידון ופיירינג חזית רטרו־מודרני עם פנס עגול (LED). שנית, במקום הבולמים המכאנו־הידראוליים מותקנת מערכת בולמים חשמלית חצי־אקטיבית - ובעיקר סופר איכותית - של אוהלינס (SMART EC 2.0), המשנה את השיכוכים במהלך הרכיבה לפי התאוצה, הבלימה וההטייה. ניתן לשלוט ברמת השיכוך בלחיצת כפתור ולהפוך את האופנוע לרך יותר או לספורטיבי וקשיח יותר.
2 צפייה בגלריה
טריומף ספיד טריפל 1200RR
טריומף ספיד טריפל 1200RR
טריומף ספיד טריפל 1200RR
(צילום: Chippy Wood)
לקחת חלקים איכותיים ולחבר אותם זה קל. ליצור מכונה מהוקצעת כמו הספיד טריפל 1200 RR זה כבר אתגר, אבל התוצאה מוצלחת ואיכותית מאוד.
תנוחת הרכיבה ספורטיבית. הקליפ־אונים, שהחליפו את הכידון השטוח והגבוה של ה־RS והם חלק חשוב מהקונספט העיצובי, מורידים את פלג הגוף העליון למצב חצי שכיבה, אך התנוחה נוחה יחסית ורחוקה מתנוחת העובר של אופנועי ספורט. השליטה באופנוע טובה, כמו גם ההיגוי המדויק והיציבות הגבוהה.
מכלולי השלדה הם מעל למקובל באופנועי הפרימיום. הבלמים הקדמיים הם המילה האחרונה של ברמבו בתחום הספורטיבי. מערכת המתלים החשמלית והסופר איכותית מרחיבה את טווח השימושים.

מסלול טריפל

אחד המאפיינים החשובים של הספיד טריפלים הוא מנוע 3 הצילינדרים. התצורה הזאת משלבת בין הפעולה החלק של 4 צילינדרים שמאפשרת סל"ד גבוה והספק גבוה, לבין חספוס טוויני שמספק מכלול תחושות חי יותר. המנוע הזה מקבל ציון גבוה מאוד. הוא חלק וקל מאוד לשימוש, ליניארי לכל קשת הסל"ד, מספק מומנט גבוה ושימושי כבר בסל"ד נמוך לתוך הטווחים הבינוניים, ובקצה הסקאלה מספק יללה של 180 כ"ס שמטיסים את הספיד טריפל בתאוצה של אופנוע ספורט. כל זה עם מכלול תחושות מאוד מעניין של מנועי טריפל.
ומעל הכל ניצב העיצוב היפהפה. בטריומף בנו עבודת גוף רטרו־מודרנית: חצי פיירינג קדמי עם פנס עגול, הקורץ לקפה רייסרים הבריטיים מלפני 60 ו־70 שנה, ובאופן מחודד ומינימליסטית מאחור, עם פנסי LED ועוד אלמנטים מודרניים.
זהו אופנוע פרימיום שבנוי מהמכלולים האיכותיים ביותר שיש, עם מערכות האלקטרוניקה והבקרות המתקדמות ביותר, ומנוע טריפל חזק, גמיש ומעניין, המספקים חוויית רכיבה מהנה במיוחד, וייחודית. ועל זה משלמים. מחיר הספיד טריפל 1200 RS הוא 150 אלף שקל, כשה־RR צפוי לעלות כ־20 אלף שקל נוספים. המון כסף, אבל להמון אופנוע.

פורסם לראשונה: 10:58, 30.12.21