השאפתנות שמאפיינת את כל יצרניות הרכב הסיניות לא מאפשרת גם ל-CF MOTO להיעדר מאף קטגוריה פופולרית בתחום הדו-גלגלי. והפעם, סקרמבלר, CLX700 שנבחן הפעם כשהוא מותאם לקטגוריית רישוי A1. ובמציאות הנוכחית אופנוע סקרמבלר הוא בעיקר הצהרה עיצובית, טובה במקרה הזה.
9 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
כאן מדובר בבול במטרה, עם השקעה של ממש וירידה לפרטי פרטים. החל ביחידת תאורה קדמית שמשרה אווירת רטרו, דרך סביבת כידון נקיה ומושב מדורג, ועד לזרוע מספר אחורית וזנב נאה. זהו אופנוע שמושך הרבה תשומת לב, ומצטלם נהדר.
9 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
נכון להיום אין עודף מתמודדים בקטגוריית הסקרמבלר וחבל שכך. למען האמת, גם תג המחיר העומד על 49 אלף שקלים מציב אותו בליגה משלו. דוקאטי סקרמבלר יקר ממנו משמעותית, בנלי לאונצ'ינו 500 מעט זול ממנו אך חלש ומהווה אלטרנטיבה רק לגרסה המוגבלת. גם רויאל אנפילד סקראם 411 והוסקוורנה סווארטפילן 401 משתייכים לנישה, אבל לא מתחרים בו מבחינת ביצועים ושימושיות.
9 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
שורה תחתונה: CLX700 הוא סקרמבלר טוב מאוד שמציג סגירת פערים מהירה מאד של הסינים ביחס ליצרניות הוותיקות. זה אופנוע נהדר למראה, שימושי ועם התנהגות כביש מעולה אבל ביצועי מנוע פחות משכנעים. הוסיפו לחבילה מחיר תחרותי ותקבלו אופנוע מעניין מאוד.
9 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
מנוע, ביצועים: CLX מונע באמצעות מנוע טווין מקביל בנפח 693 סמ"ק שמספק כ-70 כ"ס כאשר אינו מוגבל, או 47 כ"ס באופנוע המבחן שנועד להתאים לבעלי רישיון A1. הוא פועם חלק ונעים עם צליל סרק מתכתי חרישי, אך העברת הכוח אינה מרגישה ליניארית. עד לקו ה-5,500 סל"ד מתקבלת תחושה מעט עצלה, מעל לנקודה זאת נוסף פרץ כוח משמעותי.
9 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
המשמעות היא שכדי לשלוט בו נכון צריך לסחוט את ההילוכים הראשונים וכך להגיע בקלות ל-130 קמ"ש של שיוט נוח. בכביש מפותל יש לתפעל באופן נמרץ את תיבת ההילוכים כדי לשמור על כוח זמין ביציאה מפניות. אך תפעול תיבת שישה ההילוכים נוקשה מדי ודורש הפעלת כוח מסיבית. צריכת הדלק בתנאי המבחן עמדה על כ-19 ק"מ לליטר.נציין כי נורת הדלק נדלקת כבר אחרי צריכה של שבעה ליטרים במיכל הקטן. לא אידיאלי.
9 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
התנהגות כביש: CF מציגה כאן קפיצת מדרגה אדירה ביכולת הדינמית כנגזר ממערך המתלים, עם כלי קל משקל (196 ק"ג) ומכלולים שעובדים היטב בהרמוניה. נשלט, חלק ונהדר. עם מושב נמוך, כידון גבוה ובולמי KYB מתכווננים באופן מלא, האופנוע מרגיש מצוין ויעלה הרבה חיוכים ברכיבה בכל כביש הררי.
9 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
הצמיגים המקוריים נהדרים (פירלי סקורפיון MT60) ותורמים את חלקם לתחושת חיבור לאספלט, שמייצרת ביטחון רב גם בקטעים משובשים. על הבלימה אחראי מלפנים דיסק בודד בקוטר 320 מ"מ שמספק עוצמת בלימה מרשימה לצד היזון חוזר, מאחור מוצב דיסק בקוטר 260 מ"מ.
9 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
נוחות ושימושיות: תנוחת הרכיבה מצוינת ומאפשרת ישיבה נינוחה ותומכת בתנוחת רכיבה נכונה. היעדר מיגון רוח, צו אופנה בקטגוריה, בוחן את שרירי הצוואר במהירות גבוהה. אך מעבר לכך האופנוע נוח וקל לשליטה גם ברכיבות ארוכות. לוח המחוונים פשוט, קריא וממוקם טוב מאוד.
9 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
ניהול המנוע מתבצע בשני מצבים: אקו וספורט. אבל מכיוון שממילא מדובר בגרסה מוגבלת, עדיף להתעלם מהמצב החסכוני ולהימצא כל הזמן בספורט. המושב אמנם מעוצב יפה אבל אין עליו די מקום לרכיבה זוגית נינוחה. ממילא זה אופנוע שלא ממש מיועד לכך.
העיצוב הייחודי הופך גם את השימוש בתיקי צד או בארגז לסוג של חילול קודש. בקיצור, אם יש לכם מה לסחוב, עדיף להתארגן על תיק גב מתאים.