אופנוע הכביש הבסיסי של יצרנית הדו-גלגלי הסינית CF MOTO עונה לשם 400GT, והוצג לעולם - כולל בישראל - בסוף 2019 עם תנוחת רכיבה ועיצוב "טורינג", מהסוג הפופולרי עד הכניעה ללא תנאי לאופנת האדוונצ'רים. בכך הוא כמובן לא רק שריד לדור שנעלם, אלא גם יחיד ומיוחד במינו. למעשה, בנפח מנוע ומראה שכאלה, אין לו מתחרים של ממש. ויש גם את עניין המחיר שמייחד אותו.
5 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
אין הרבה אופנועים חדשים - אם בכלל - שמחירם כחדשים עומד על כ-36 אלף שקלים. סיני או לא, זה מחיר נמוך לאופנוע עם מנוע 400 סמ"ק, וגם כאן אין לו תחרות ישירה. האלטרנטיבות בכל זאת? אולי הונדה CB500x ובנלי TRK502, אולי ב.מ.וו G310GS אם רוצים ללכת על פוזה קרבית. כולם יקרים ממנו.
שורה תחתונה: ה-CF MOTO 400GT הוא אופנוע נאה, עם קווים עגולים ומקוריים, חזית שמשדרת בגרות ויוקרה ושימושיות גבוהה. עבור אוהבי הז'אנר, ובעיקר מי שמוגבל בחשבון הבנק ו-או הרישיון הוא יכול להתאים. אבל בכך מסתיימות התשבוחות, שכן הוא חלש, כבד עם ביצועים מאכזבים ומתלים רכים מדי, לצד בעיות איכות בתחום האלקטרוניקה.
5 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
מנוע וביצועים: ל-GT מנוע טווין מקבילי בנפח 400 סמ"ק עם 42 כ"ס ומומנט מרבי של 3.7 קג"מ. על הנייר זה נשמע לא רע, בפועל מדובר במנוע די חלש עם רצועת מומנט דקיקה ועוצמת דחף שמזכירה קטנועים חד-צילינדריים בעלי מנועים בנפח דומה. אבל לא רק המנוע הצנוע אחראי לכך, אלא גם משקל עצמי גבוה יחסית של 226 ק"ג עם מיכל מלא.
למנוע יש שני מצבי רכיבה - "טורינג" ו"ספורט" - הנשלטים באמצעות כפתור. אלא שנדמה כי המעבר בין המצבים משפיע בעיקר על תצוגת מסך ה-TFT, פחות על מערכות האופנוע. כאשר ממש-ממש התאמצתי, נדמה היה שהמצערת מגיבה מהר יותר בזינוק מהמקום. ואולי רק נדמה לי.
5 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
צליל מנוע מושתק היטב ומיגון רוח יעיל, מאפשרים שיוט בינעירוני חף מתחושת מאמץ, הנעזרת בתיבת הילוכים ומצמד שפועלים היטב כל עוד אין עליהם עומס. כאשר מנסים לדחוק באופנוע הזה לפעולה נמרצת יותר, הופכת התחושה לפחות נינוחה ולא מדויקת. לכך אחראים מצמד מאד "נקודתי" ולמצערת ארוכת מהלך המקשים לשלוט במנוע.
התנהגות: ה-400GT מרגיש טוב ברכיבות ארוכות אך גם בהשתחלות עירונית, בעיקר הודות להיגוי זריז ומפתיע לטובה. אלא שהמתלים יתפקדו כהלכה רק ברכיבה רגועה. כמו במקרה של המנוע, כאשר מופעל עליהם עומס הם מתקשים יותר להתמודד עקב רכות מוגזמת.
5 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
הבלמים משדרים תחושת עוצמה יעילה ושימושית ומשוב ברור, אך ה-ABS מתערבת באופן גס מידי, פועל יוצא של שקיעה ניכרת בבולמים הקדמיים תחת בלימה, העברת משקל מוגזמת לפנים ולכן פחות אחיזה של הגלגל האחורי באספלט. רחוק מהמקובל כיום באופנועים אירופאים או יפנים.
נוחות ושימושיות: הוא אופנוע נוח מאוד, וגם אחרי מאות ק"מ התחושה טובה והנוחות נשמרת. תנוחת הרכיבה מעולה, הכידון ממוקם היטב וקל לחבוק את האופנוע עם הרגליים. מיגון הרוח, כאשר הוא מכוון למצב הגבוה, מספק בידוד טוב.
5 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
אבל בכל הנוגע לתצוגה ולאלקטרוניקה, מורגש פספוס של ממש. מסך התצוגה עצמו גדול, תצוגת הסל"ד והמהירות ברורה, אבל שאר פרטי המידע החשובים, למשל חיווי כמות הדלק וחום המנוע, מוצגים באופן שהופך אותם ללא קריאים. מאכזב גם לגלות שתצוגת ההילוכים לא תמיד תואמת את ההילוך הנבחר, ומעיק לגלות שתצוגת המסך מתחלפת עצמאית, ובאופן נוירוטי, בין מצב 'יום' ל'לילה'.