במחצית הראשונה של השנה נמסרו בישראל כ-11,208 אופנועים וקטנועים חדשים, 705 כלים פחות מהתקופה המקבילה אשתקד וירידה של כ-6%. בענף מייחסים את הירידה במסירות ביחס ל-2021, שנת השיא במסירת דו-גלגליים בישראל, בקשיי ייצור ואספקה של מרבית היצרניות, תופעה המאפיינת את כל שוק הרכב. יש להזכיר כי גם אשתקד שררו תנאים דומים, אם לא קשים יותר.
1 צפייה בגלריה
הפנינג מוטורי דו גלגלי בעמק חפר
הפנינג מוטורי דו גלגלי בעמק חפר
הפנינג מוטורי דו גלגלי בעמק חפר
(צילום: מוטי קמחי)
וכרגיל, בענף מעריכים כי השילוב בין צפיפות בלתי נסבלת על הכבישים בעיקר במרכז הארץ והזינוק במחירי הדלק, יגדיל את הביקושים לכלים דו גלגליים (בעיקר לקטנועים) ומהמרים כי ב-2022 יישבר שוב שיא המכירות. בחודש יוני נרשמו 2,135 כלים חדשים, לעומת 2,282 ביוני אשתקד, גם כאן ירידה של כ-6% במסירות.
המותג המוביל בחודש יוני הוא סאניאנג עם 500 מסירות, ובעקבותיו מדורגות הונדה עם 407 כלים חדשים וימאהה עם 389 כלים. בקימקו, מותג הסובל מירידה חדה במכירות השנה, נמסרו 288 כלים, כשליש מכלל מסירות המותג השנה. עוד מדורגות קאוואסאקי עם 89 כלים, ק.ט.מ עם 72, וגאס גאס עם 52.
בטבלת המסירות מתחילת השנה ניצבת סאניאנג במקום הראשון עם 2,930 מסירות ונתח שוק של 26.1%. הונדה המשיכה את המומנטום מ-2021 ומדורגת שנייה עם 2,245 מסירות, לפני ימאהה שמסרה עד כה 1,920 כלים. קימקו מדורגת רביעית עם 750 כלים, לפני ק.ט.מ שמסרה 560 יחידות וקאוואסאקי עם 469 כלים.
בהמשך מדורגות פיאג'ו (274 כלים), ב.מ.וו (220) והוסקוורנה (165). הפתעה נרשמה במיקום העשירי בדמותה של רויאל אנפילד ההודית שמסרה 146 אופנועים.