הוסקוורנה נורדן 901
מאז עברה לבעלות ק.ט.מ, חזרה הוסקוורנה להתמקד בהרחבת היצע הדגמים מעבר לתחום האנדורו והמוטוקרוס הקלאסיים. ולמה אדוונצ'ר? פשוט. גם בגלל היסטוריית המותג הכוללת דגמים דו-שימושיים גדולים, גם בגלל היצע דגמי אדוונצ'ר גדול מבית בעלת הבית ק.ט.מ, המבטיח מדפי חלקים עמוסים ופלטפורמות לרוב. וגם כי זו (כבר שנים) הקטגוריה הפופולארית-נחשקת-רווחית ביותר בתעשייה.
לא תופתעו לכן לקרוא שהוסקוורנה נורדן 901 חולק בסיס משותף עם ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר. וזה כולל בראש ובראשונה מנוע טווין מקבילי בנפח 889 סמ"ק עם גל ארכובה של 270 מעלות המספק 105 כ"ס ו-10.5 קג"מ. העיצוב המדליק הוא העתק כמעט מדויק של דגם קונספט שהציגה הוסקוורנה לפני שנתיים. ואם תביטו מהצד, תוכלו למצוא דמיון לא מבוטל לק.ט.מ 990 אדוונצ'ר הקלאסי.
לנורדן 901 נטיית שטח מובהקת, כפי שמעידה הבחירה בחישוקים שפיצים ("21 מלפנים ו-"18 מאחור), צמיגי פירלי סקורפיון-ראלי קרביים ומרווח גחון מרשים של יותר מ-25 ס"מ. המפרט הטכני כולל מתלי WP מתכווננים באופן מלא עם מהלך ארוך יותר מאשר בק.ט.מ 890 אדוונצ'ר הסטנדרטי (לא יותר מגרסת ה-R), מערכת בלימה עם צמד דיסקים מלפנים וקאליפרים רדיאליים בעלי ארבע בוכנות של J.Juan ומערכת ABS הפועלת גם תחת הטיה ומציעה מצב "שטח" המבטל את השפעתה על בלימת הגלגל האחורי.
הנורדן 901 מגיע עם שלושה מצבי רכיבה לבחור מהם, בקרת אחיזה בעלת מספר מצבי פעולה, קוויקשיפטר מלא ומערכת בקרת שיוט כסטנדרט. בישראל אמור הוסקוורנה נורדן 901 לנחות כבר בתחילת 2022 כשהוא שם על הכוונת לא רק את אחיו הכתום אלא גם, ובעיקר, את ימאהה טנרה 700.
-----------------------------
הונדה NT1100
המעבר לתקינת יורו 5 אפשר להונדה לעשות סדר בהיצע דגמי התיור-הרפתקה-כביש שלה. זה אומר שה-VFR1200X קרוסטורר ו-VFR800X קרוסראנר הוותיקים יצאו לגמלאות ואת מקומם יתפוס NT1100 חדש שעורך בכורה רשמית במילאנו. אם מתבוננים היטב ניתן לזהות שמתחת למסיכה המודרנית ופרינג הצד העליון מסתתר אפריקה טווין מצליח. שכן מדובר באדוונצ'ר הקרבי שהותאם מבחינת מראה ומכללים לרכיבת תיור-כביש.
לכן הוא עובר לחישוקי "17 עם צמיגי כביש במקום צמיגי חצי-חצי וחישוקי שפיצים בקוטר "21 ו-"18 ב"אפריקה". יש גם מושב נמוך ומרווח יותר ומתלי Showa מתכוונים בעלי מהלך קצר יותר של 150 מ"מ. מיכל דלק בנפח של 20 ליטר אמור לספק לדברי הונדה טווח רכיבה סופר אופטימי של כמעט 500 ק"מ.
מנוע הטווין המקבילי מספק 102 כ"ס ו-10.3 קג"מ ותיבת הילוכים כפולת מצמד DCT תוצע כאופציה. כמקובל בהונדה, גם NT1100 עמוס מערכות עזר אלקטרוניות, החל מ-ABS בעלת מספר מצבי פעולה, חמישה מצבי כיול למנוע, שלוש אפשרויות בקרת אחיזה, בקרת שיוט ואפילו בקרת הזדקרות – למרות שזה רחוק מסוג הפעולות של רוכבי אופנועי תיור מסוגו. הונדה תציע את NT1100 עם שלל אפשרויות אבזור וזיווד מקורי לבחירת הלקוחות חובבי הטיולים. בישראל אנחנו אמורים לראותו במחצית הראשונה של 2022.
-----------------------------
אפריליה טוארג 660
אפריליה הייתה מחלוצות אופנת האדוונצ'רים אי שם בסוף שנות ה-80, כאשר הם נקראו פשוט דו"שים. כעת, באיחור ניכר, קופצים האיטלקים שוב לפלח השוק התוסס ביותר בתעשייה ומחזירים לחיים את ה"טוארג" הנקרא על שם שבט נוודים מפורסם מהסהרה. הטוארג 660 שעורך בכורה במילאנו הוא אדוונצ'ר בנפח בינוני עם תנוחת רכיבה זקופה, מראה מדליק ואוריינטציה קרבית. במילים אחרות: התשובה האיטלקית לימאהה טנרה 700.
המנוע הוא אותו מנוע טווין מקבילי מהטואנו 660 ו-RS660 שכבר מוכרים לנו, אך אחרי שעבר כיול שמתאים לייעוד. פחות "רייסרי", יותר "תיורי". בהתאם ההספק המרבי הופחת מ-95 ל-80 כ"ס אך שופרה זמינות הכוח. על יכולת השטח יהיו אחראים גם בולמים מתכווננים עם מהלך נדיב (240 מ"מ), חישוקי שפיצים בקוטר "21 מלפנים ו-"18 מאחור וצמיגים עם פרופיל קרבי. מיכל הדלק מציע נפח מכובד של 18 ליטרים.
כמתבקש יש גם לא מעט אלקטרוניקה, עם חבילת ה-ARPC של אפריליה הכוללת כאן ארבעה מצבי רכיבה, ABS שפועל (גם) בהטיה ובקרת אחיזה בעלת מספר מצבי פעולה עם מצבי שטח ייעודיים. בישראל אנחנו אמורים לראות את אפריליה טנרה 660 במהלך המחצית הראשונה של 2022. מחיר היעד אמור להיות באזור ימאהה טנרה.
-----------------------------
בנלי TRK800
בנלי האיטלקית-סינית ממשיכה בתהליך ההתעצמות, ואחר שכבשה נתח מכובד משוק האופנועים בנפח קטן-בינוני באירופה, היא מכוונת עכשיו לליגה של הגדולים. ואי אפשר להתחרות בליגה הזו בלי אופנוע אדוונצ'ר רציני אליו אמור להיכנס TRK800 החדש ששומר על קשר עיצובי לאחיו הקטן בנפח 500 סמ"ק - האופנוע הנמכר ביותר באיטליה השנה.
יש גם כמובן את כל מאפייני ז'אנר האדוונצ'ר: כנף קדמית גבוהה, מגיני צד קרביים, משקף גבוה וכמובן נקודות עיגון לזיווד. על ההנעה אחראי הטווין המקבילי בנפח 745 סמ"ק שכבר מותקן באופנוע הנייקד לונצ'ינלו 800. עם 76.2 כ"ס ב-8500 סל"ד.
ה-TRK800 הוצג בינתיים בגרסה רגילה עם חישוק שפיצים בקוטר "19 קדמי ו-"17 מאחור, מזלג מרזוקי קדמי מתכוונן ומהלך מתלים של 170 מ"מ. בעתיד אמורה להצטרף גרסת "X" קרבית יותר לחובבי שטח עם חישוקים גדולים, מתלים משודרגים ומיגונים היקפיים - כאלטרנטיבה לאדוונצ'רים דוגמת ימאהה טנרה ואפריליה טוארג.
המפרט הטכני כולל גם מצמד מחליק, זרוע אחרית מאלומיניום וקאליפרים ראדיאליים בעלי ארבע בוכנות לדיסקים הקדמיים. מבחינת אלקטרוניקה מסתפק הבנלי ב-ABS, ולא מציע שלל מערכות עזר כמו בחלק מהמתחרים האירופאיים. הויתור הזה יכול לסייע לו לשמור על תג-מחיר צנוע יחסית באזור ה-60 אלף שקלים. אם כך אכן יקרה הוא יכול להפוך ללהיט מכירות כמו אחיו הקטן, כאשר ינחת בישראל.
-----------------------------
קאוואסאקי ורסיס 650
לקראת שנת 2022 מעדכנת קאוואסאקי את ורסיס 650, אחד הכלים הפופולארים בקטגוריית הנפח הבינונית, שזוכה להצלחה בישראל בקרב מי מחפשי אדוונצ'ר-כביש במחיר שפוי. השינויים העיצוביים מתרכזים בעיקר בחזית, עם יחידות תאורת Led חדשות, עיצוב חדש למסכה הקדמית, פרינג צדי עדכני ומשקף חדש. בקוקפיט יש מסך TFT צבעוני המשמש כלוח מחוונים ומציע גם קישוריות לטלפון הסלולרי. בנוסף קיבל ורסיס 650 גם מערכת בקרת האחיזה משופרת עם שני מצבי פעולה לבחירת הרוכב.
מבחינה מכאנית לא נעשו בורסיס 650 שינויים כלשהם, והוא ממשיך להיות מונע על ידי טווין מקבילי בנפח 649 סמ"ק עם 69 כ"ס (יש גם גרסה מוגבלת-הספק לבעלי רשיון A1). קאוואסאקי תציע את הוורסיס, לפחות באירופה, עם ארבע חבילות אבזור שונות : "אורבן", "טורר", "טורר פלוס" ו-"גראן טורר", המציעות שילוב של מגוון פריטים כמו זיווד מקורי, פנסי ערפל, חבילת חימום ועוד.